Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika
Budući da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća, ona se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318196/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Knjiga sažetaka Znanstveno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" / Book of abstarcts Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univeziteta u Zenici, 2012 |
Glavni autori: | Erdeljac, Vlasta (-), Franc, Vendi (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02801naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2012 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)614295 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 846 |a Erdeljac, Vlasta | |
245 | 1 | 0 | |a Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika / |c Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Dyslexia – the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers | |
300 | |a 239-240 |f str. | ||
520 | |a Budući da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća, ona se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt ne samo za pojedinca već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla susreću s djecom u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro i psiholingviste. Provedeno je pilot-istraživanje koje je obuhvatilo podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika, te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0743 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a Disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Dyslexia, teacher education, interdisciplinary approach |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Franc, Vendi |4 aut | |
773 | 0 | |a "Teorija i praksa ranog odgoja" / "Theory and practice of early education" (21. 4. 2012. ; Zenica, Bosna i Hercegovina) |t Knjiga sažetaka Znanstveno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" / Book of abstarcts Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" |d Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univeziteta u Zenici, 2012 |z 9789958697203 |g str. 239-240 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 318196 |d 318194 |