Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika

Budući da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća, ona se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318196/Details
Matična publikacija: Knjiga sažetaka Znanstveno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" / Book of abstarcts Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education"
Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univeziteta u Zenici, 2012
Glavni autori: Erdeljac, Vlasta (-), Franc, Vendi (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02801naa a2200229uu 4500
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)614295 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 846  |a Erdeljac, Vlasta 
245 1 0 |a Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika /  |c Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Dyslexia – the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers 
300 |a 239-240  |f str. 
520 |a Budući da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća, ona se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt ne samo za pojedinca već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla susreću s djecom u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro i psiholingviste. Provedeno je pilot-istraživanje koje je obuhvatilo podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika, te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0743 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a Disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Dyslexia, teacher education, interdisciplinary approach  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Franc, Vendi  |4 aut 
773 0 |a "Teorija i praksa ranog odgoja" / "Theory and practice of early education" (21. 4. 2012. ; Zenica, Bosna i Hercegovina)  |t Knjiga sažetaka Znanstveno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" / Book of abstarcts Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education"  |d Zenica : Odsjek za predškolski odgoj i obrazovanje Islamskog pedagoškog fakulteta Univeziteta u Zenici, 2012  |z 9789958697203  |g str. 239-240 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 318196  |d 318194