Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli

Rad obrazlaže stilističke aspekte pojedinih hrvatskih igranih filmova koji su bili nagrađivani na Festivalu igranog filma u Puli, ali i onih filmova koji su, usprkos ugledu i prethodno već prepoznatoj i nagrađivanoj poetici svojih autora/redatelja, naišli na lošiji recepcijski obzor, poput Mimičinog...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318259/Details
Matična publikacija: 60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
Zagreb : Matica hrvatska, 2013
Glavni autor: Lučić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02735naa a22002297i 4500
005 20131206071856.0
008 131111s2013 ci 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)620760 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 686  |a Lučić, Krunoslav 
245 1 0 |a Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli /  |c Lučić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Stylistic aspects of classical and modernist Croatian feature film at the festival in Pula 
300 |a 57-80  |f str. 
520 |a Rad obrazlaže stilističke aspekte pojedinih hrvatskih igranih filmova koji su bili nagrađivani na Festivalu igranog filma u Puli, ali i onih filmova koji su, usprkos ugledu i prethodno već prepoznatoj i nagrađivanoj poetici svojih autora/redatelja, naišli na lošiji recepcijski obzor, poput Mimičinog filma Kaja, ubit ću te! (1967). Nagrađivani filmovi s početka djelatnosti Festivala u Puli 1950-ih, poput Bauerova filma Ne okreći se sine (1956), Hanžekovićeva Svoga tela gospodar (1957), Tanhoferova H-8... (1958) itd., pokušavaju se smjestiti u širi povijesno-poetički kontekst klasičnih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu, dok se nagrađivani filmovi druge polovice 1960-ih, poput Mimičina Prometeja s otoka Viševice (1965) i Ponedjeljka ili utorka (1966) te Babajine Breze (1967), ali i nenagrađenog i (gledateljski) loše prihvaćenog filma Kaja, ubit ću te! (1967), pokušavaju smjestiti u opći povijesno-poetički kontekst modernističkih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu. Pritom se alati za utvrđivanje i problematiziranje pojma stilske konfiguracije pojedinih filmova izravno oslanjaju na istraživačke i konceptualne prakse američkih filmologa Noëla Carrolla i Davida Bordwella koji su razvili specifičan funkcionalno- stilistički pristup proučavanju filmskoga stila. Njihov se pristup zatim pokušava primijeniti na dva nagrađena (Ne okreći se sine i H-8...) i jedan nenagrađeni film (Kaja, ubit ću te!). 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-2641300-1032 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a filmski stil, Pula, filmski festival, klasični stil, modernistički stil, hrvatski igrani film, stilistika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a film style, Pula, film festival, classical style, modernist style, croatian feature film, stylistics  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film (19.01.2013. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film  |d Zagreb : Matica hrvatska, 2013  |n Gilić, Nikica i Vidačković, Zlatko  |z 978-953-341-004-3  |g str. 57-80 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 318259  |d 318257