Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli
Rad obrazlaže stilističke aspekte pojedinih hrvatskih igranih filmova koji su bili nagrađivani na Festivalu igranog filma u Puli, ali i onih filmova koji su, usprkos ugledu i prethodno već prepoznatoj i nagrađivanoj poetici svojih autora/redatelja, naišli na lošiji recepcijski obzor, poput Mimičinog...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318259/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film Zagreb : Matica hrvatska, 2013 |
Glavni autor: | Lučić, Krunoslav (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02735naa a22002297i 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131206071856.0 | ||
008 | 131111s2013 ci 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)620760 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 686 |a Lučić, Krunoslav | |
245 | 1 | 0 | |a Stilistički aspekti klasičnog i modernističkog hrvatskog igranog filma na Festivalu u Puli / |c Lučić, Krunoslav. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Stylistic aspects of classical and modernist Croatian feature film at the festival in Pula | |
300 | |a 57-80 |f str. | ||
520 | |a Rad obrazlaže stilističke aspekte pojedinih hrvatskih igranih filmova koji su bili nagrađivani na Festivalu igranog filma u Puli, ali i onih filmova koji su, usprkos ugledu i prethodno već prepoznatoj i nagrađivanoj poetici svojih autora/redatelja, naišli na lošiji recepcijski obzor, poput Mimičinog filma Kaja, ubit ću te! (1967). Nagrađivani filmovi s početka djelatnosti Festivala u Puli 1950-ih, poput Bauerova filma Ne okreći se sine (1956), Hanžekovićeva Svoga tela gospodar (1957), Tanhoferova H-8... (1958) itd., pokušavaju se smjestiti u širi povijesno-poetički kontekst klasičnih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu, dok se nagrađivani filmovi druge polovice 1960-ih, poput Mimičina Prometeja s otoka Viševice (1965) i Ponedjeljka ili utorka (1966) te Babajine Breze (1967), ali i nenagrađenog i (gledateljski) loše prihvaćenog filma Kaja, ubit ću te! (1967), pokušavaju smjestiti u opći povijesno-poetički kontekst modernističkih stilskih tendencija u hrvatskom igranom filmu. Pritom se alati za utvrđivanje i problematiziranje pojma stilske konfiguracije pojedinih filmova izravno oslanjaju na istraživačke i konceptualne prakse američkih filmologa Noëla Carrolla i Davida Bordwella koji su razvili specifičan funkcionalno- stilistički pristup proučavanju filmskoga stila. Njihov se pristup zatim pokušava primijeniti na dva nagrađena (Ne okreći se sine i H-8...) i jedan nenagrađeni film (Kaja, ubit ću te!). | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-2641300-1032 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.06 | ||
693 | |a filmski stil, Pula, filmski festival, klasični stil, modernistički stil, hrvatski igrani film, stilistika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a film style, Pula, film festival, classical style, modernist style, croatian feature film, stylistics |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film (19.01.2013. ; Zagreb, Hrvatska) |t 60 godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film |d Zagreb : Matica hrvatska, 2013 |n Gilić, Nikica i Vidačković, Zlatko |z 978-953-341-004-3 |g str. 57-80 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 318259 |d 318257 |