Kako vide dom sestra, otac i ljuba : analiza prostora u trima baladama iz kazivanja Kate Murat

U radu će se analizirati prostori u trima baladama: Nakić Grgur i sestra mu, Huda sreća Ive Senjanina i Ljubi Hrnjičina iz zbirke Narodne pjesme iz Luke na Šipanu A. Murata (MH, 1996., prir. Tanja Perić-Polonijo). Analiza će se nadovezati na istraživanje koje smo provele za rad „Usmene balade i njih...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318267/Details
Glavni autori: Rudan Kapec, Evelina (-), Tomašić Jurić, Josipa (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02926naa a2200253uu 4500
005 20150305130415.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)621187 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 652  |a Rudan Kapec, Evelina 
245 1 0 |a Kako vide dom sestra, otac i ljuba : analiza prostora u trima baladama iz kazivanja Kate Murat  |c Evelina Rudan , Josipa Tomašić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a How is home seen by a sister, a father and a wife: analysis of space in three ballads from Kate Murat’s telling 
300 |a 131-132  |f str. 
500 |a Neobjavljeno predavanje, postoji samo sažetak. 
520 |a U radu će se analizirati prostori u trima baladama: Nakić Grgur i sestra mu, Huda sreća Ive Senjanina i Ljubi Hrnjičina iz zbirke Narodne pjesme iz Luke na Šipanu A. Murata (MH, 1996., prir. Tanja Perić-Polonijo). Analiza će se nadovezati na istraživanje koje smo provele za rad „Usmene balade i njihovi prostori”, pisan za znanstveni skup „Bałkański folklor jako kod interkulturowy” (Balkanski folklor kao interkulturni kod) i u kojem se ustanovljuje da je važna referentna točka baladnoga prostora upravo DOM, posebno onih balada koje tematiziraju obiteljske krize. Baladni se prostori oformljuju kao opreka isključivanja-uključivanja u odnosu prema domu (koji uvijek implicitno ili eksplicitno uključuje i svoju materijalnu, fizičku komponentu), posredovanjem reguliranja obiteljskih uloga, odnosno osiguravanja pripadnosti i identiteta. Prema tom istraživanju iščitala su se tri baladna tipa s obzirom na oblikovanje prostora: 1. glavnina pripovijedanih događaja (ili ključni događaj balade) odvija se u DOMU 2. glavnina pripovijedanih događaja odvija se NA PUTU (prema domu) 3. glavnina pripovijedanih događaja odvija se IZVAN DOMA U ovom radu pokušat će se utvrditi koliko se te pjesme uklapaju u navedene tipove, te posebno kakva je uloga muškog lika – oca u oblikovanju prostora u pjesmi Huda sreća Ive Senjanina, s obzirom na to da se većina oblikovanja i prezentacija prostora u baladama ostvaruje iz očišta bliskoga ženskim likovima kao onima koje u tradiciji funkcioniraju kao signum doma. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300787-0789 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a balada, obitelj, prostor, dom, Kate Murat, Luka na Šipanu  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a ballad, family, space, home, Kate Murat, Luka na Šipanu  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 657  |a Tomašić Jurić, Josipa  |4 aut 
773 0 |a 2. FEB : knjiga sažetaka / Međunarodni znanstveni interdisciplinarni simpozij Hrvatska folklorna i etnografska baština u svjetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, Dubrovnik, Republika Hrvatska, 11.-13. prosinca 2012.  |d Dubrovnik : Folklorni ansambl Linđo, 2012.   |z 9789535697138  |g str. 131-132 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Nista  |t 1.12 
999 |c 318267  |d 318265