Priprema govora za učitelje jezika
Učitelji se svakodnevno služe svojim glasom govoreći više nego mnogi drugi stručnjaci. Kao glasovni profesionalci, odnosno profesionalni govornici, imaju najvažniji alat u svom zanimanju koji treba njegovati, čuvati i usavršavati. Svijetli je primjer učitelja slabih početnih govorničkih preduvjeta D...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318295/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
IV. HIDIS Knjiga sažetaka Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012 |
Glavni autor: | Carović, Ines (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02897naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205141659.0 | ||
008 | 131111s2012 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)624203 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 419 |a Carović, Ines | |
245 | 1 | 0 | |a Priprema govora za učitelje jezika / |c Carović, Ines. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Public speaking for language teachers | |
300 | |a 19-20 |f str. | ||
520 | |a Učitelji se svakodnevno služe svojim glasom govoreći više nego mnogi drugi stručnjaci. Kao glasovni profesionalci, odnosno profesionalni govornici, imaju najvažniji alat u svom zanimanju koji treba njegovati, čuvati i usavršavati. Svijetli je primjer učitelja slabih početnih govorničkih preduvjeta Demosten, koji je radio na sebi i svojemu govoru pa je toliko napredovao da je već više od dva tisućljeća jedan od najboljih govornika, štoviše – najbolji učitelj govorništva. Učiteljima jezika, posebno inoga jezika, govor je sredstvo i jedna od četiri djelatnosti kojima poučavaju svoje učenike. Stoga im je posebno važno znati kako mogu razviti svoje glasovne i govorne sposobnosti te steći nove vještine. Ova je radionica zamišljena kao uvod u ovo područje. Sastojat će se od dva dijela. U početnom će dijelu radionice biti prikazane vježbe za glas i izgovor koje pomažu u dobrom postavljanju glasa, primjerenom i jasno artikuliranom izgovoru te jednostavni primjeri za smanjenje straha i treme. U glavnom će se dijelu radionice sudionici baviti kompozicijom odnosno strukturom govora (predavanja, izlaganja ili seminara): uvodom (zaglavlje: pozdravljanje, predstavljanje, oslovljavanje ; predgovor: stvaranje naklonosti prema govorniku i stvaranje zanimanja za temu), glavnim dijelom (priča, razdioba, iznošenje, potkrijepe, uz pobijanje ako je to prikladno) te zaključak (sažetak, poziv, dojmljiv završetak, zahvala ili isprika). Kompozicija je provjeravana i provjerena još od antičke retorike prema kojoj su, na temelju analize dobrih govora, poučavali učitelji govorništva. Ona je najlakša i najjednostavnija metoda oblikovanja govora za govornika, ali i primanja poruke za slušatelja odnosno publiku. Na radionici će se najviše pozornosti posvetiti početnom i završnom dijelu govora koje će sudionici pokušati primijeniti u svojim izlaganjima. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0785 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a priprema govora, nastava jezika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a public speaking, language teaching |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Četvrti međunarodni znanstveni skup: Hrvatski kao drugi i strani jezik (19-20.12.2012. ; Zagreb, Hrvatska) |t IV. HIDIS Knjiga sažetaka |d Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012 |n Cbikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka |g str. 19-20 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Strucni - Pozvano - Sazetak |t 1.10 | ||
999 | |c 318295 |d 318293 |