Priprema govora za učitelje jezika

Učitelji se svakodnevno služe svojim glasom govoreći više nego mnogi drugi stručnjaci. Kao glasovni profesionalci, odnosno profesionalni govornici, imaju najvažniji alat u svom zanimanju koji treba njegovati, čuvati i usavršavati. Svijetli je primjer učitelja slabih početnih govorničkih preduvjeta D...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318295/Details
Matična publikacija: IV. HIDIS Knjiga sažetaka
Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012
Glavni autor: Carović, Ines (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02897naa a2200229uu 4500
005 20131205141659.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)624203 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 419  |a Carović, Ines 
245 1 0 |a Priprema govora za učitelje jezika /  |c Carović, Ines. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Public speaking for language teachers 
300 |a 19-20  |f str. 
520 |a Učitelji se svakodnevno služe svojim glasom govoreći više nego mnogi drugi stručnjaci. Kao glasovni profesionalci, odnosno profesionalni govornici, imaju najvažniji alat u svom zanimanju koji treba njegovati, čuvati i usavršavati. Svijetli je primjer učitelja slabih početnih govorničkih preduvjeta Demosten, koji je radio na sebi i svojemu govoru pa je toliko napredovao da je već više od dva tisućljeća jedan od najboljih govornika, štoviše – najbolji učitelj govorništva. Učiteljima jezika, posebno inoga jezika, govor je sredstvo i jedna od četiri djelatnosti kojima poučavaju svoje učenike. Stoga im je posebno važno znati kako mogu razviti svoje glasovne i govorne sposobnosti te steći nove vještine. Ova je radionica zamišljena kao uvod u ovo područje. Sastojat će se od dva dijela. U početnom će dijelu radionice biti prikazane vježbe za glas i izgovor koje pomažu u dobrom postavljanju glasa, primjerenom i jasno artikuliranom izgovoru te jednostavni primjeri za smanjenje straha i treme. U glavnom će se dijelu radionice sudionici baviti kompozicijom odnosno strukturom govora (predavanja, izlaganja ili seminara): uvodom (zaglavlje: pozdravljanje, predstavljanje, oslovljavanje ; predgovor: stvaranje naklonosti prema govorniku i stvaranje zanimanja za temu), glavnim dijelom (priča, razdioba, iznošenje, potkrijepe, uz pobijanje ako je to prikladno) te zaključak (sažetak, poziv, dojmljiv završetak, zahvala ili isprika). Kompozicija je provjeravana i provjerena još od antičke retorike prema kojoj su, na temelju analize dobrih govora, poučavali učitelji govorništva. Ona je najlakša i najjednostavnija metoda oblikovanja govora za govornika, ali i primanja poruke za slušatelja odnosno publiku. Na radionici će se najviše pozornosti posvetiti početnom i završnom dijelu govora koje će sudionici pokušati primijeniti u svojim izlaganjima. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0785 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a priprema govora, nastava jezika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a public speaking, language teaching  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Četvrti međunarodni znanstveni skup: Hrvatski kao drugi i strani jezik (19-20.12.2012. ; Zagreb, Hrvatska)  |t IV. HIDIS Knjiga sažetaka  |d Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2012  |n Cbikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka  |g str. 19-20 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Strucni - Pozvano - Sazetak  |t 1.10 
999 |c 318295  |d 318293