Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta
Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivac...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318323/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb, 2013 |
Glavni autor: | Rovan, Daria (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03111naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150618115217.0 | ||
008 | 131111s2013 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)628081 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 771 |a Rovan, Daria | |
245 | 1 | 0 | |a Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta / |c Rovan, Daria. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Structure of university students' epistemic beliefs in mathematics | |
300 | |a 190 |f str. | ||
520 | |a Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju Cilj je ovog istraživanja bio ispitati strukturu epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta u skladu s modelom Hofer i Pintricha (1997). U tom se modelu razlikuju dvije dimenzije uvjerenja o prirodi znanja (jednostavnost i nedvojbenost znanja) te dvije dimenzije uvjerenja o načinima stjecanja znanja (evaluacija i izvor znanja). Pritom je korištena kvalitativna i kvantitativna metodologija, a u istraživanju su sudjelovali studenti tehničkih fakulteta koji slušaju kolegije iz matematike. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 22 studenta s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui o njihovim epistemičkim uvjerenjima. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 200 studenata koji su ispunjavali upitnik koji je sadržavao skalu uvjerenja o znanju, kao i skale ciljeva postignuća te samoefikasnosti. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja većinom podržavaju model Hofer i Pintricha (2007) s obzirom da su u podacima dobro reprezentirane dimenzije jednostavnosti, evaluacija te izvora znanja. U kvantitativnom dijelu istraživanja rezultati upućuju da samo dimenzije jednostavnosti i evaluacije znanja imaju zadovoljavajuće pokazatelje valjanosti. Povezanosti tih dimenzija epistemičkih uvjerenja s ciljevima postignuća i samoefikasnosti bile su u skladu s pretpostavkama modela. Dobiveni rezultati uglavnom idu u prilog modelu Hofer i Pintricha (1997), no ukazuju i na potrebu za dodatnim istraživanjima kako bi se razriješile konceptualne nejasnoće modela epistemičkih uvjerenja i unaprijedili postojeći načini mjerenja epistemičkih uvjerenja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a uvjerenja, učenje matematike, visoko obrazovanje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a beliefs, learning mathematics, higher education |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa (11-13.04.2013. ; Zagreb, Hrvatska) |t 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa |d Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb, 2013 |n Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra |z 978-953-175-463-7 |g str. 190 |w ffzg.(HR-ZaFF)319706 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 318323 |d 318321 |