Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta

Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivac...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318323/Details
Matična publikacija: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb, 2013
Glavni autor: Rovan, Daria (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03111naa a2200229uu 4500
005 20150618115217.0
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)628081 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 771  |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta /  |c Rovan, Daria. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Structure of university students' epistemic beliefs in mathematics 
300 |a 190  |f str. 
520 |a Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju Cilj je ovog istraživanja bio ispitati strukturu epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta u skladu s modelom Hofer i Pintricha (1997). U tom se modelu razlikuju dvije dimenzije uvjerenja o prirodi znanja (jednostavnost i nedvojbenost znanja) te dvije dimenzije uvjerenja o načinima stjecanja znanja (evaluacija i izvor znanja). Pritom je korištena kvalitativna i kvantitativna metodologija, a u istraživanju su sudjelovali studenti tehničkih fakulteta koji slušaju kolegije iz matematike. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 22 studenta s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui o njihovim epistemičkim uvjerenjima. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 200 studenata koji su ispunjavali upitnik koji je sadržavao skalu uvjerenja o znanju, kao i skale ciljeva postignuća te samoefikasnosti. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja većinom podržavaju model Hofer i Pintricha (2007) s obzirom da su u podacima dobro reprezentirane dimenzije jednostavnosti, evaluacija te izvora znanja. U kvantitativnom dijelu istraživanja rezultati upućuju da samo dimenzije jednostavnosti i evaluacije znanja imaju zadovoljavajuće pokazatelje valjanosti. Povezanosti tih dimenzija epistemičkih uvjerenja s ciljevima postignuća i samoefikasnosti bile su u skladu s pretpostavkama modela. Dobiveni rezultati uglavnom idu u prilog modelu Hofer i Pintricha (1997), no ukazuju i na potrebu za dodatnim istraživanjima kako bi se razriješile konceptualne nejasnoće modela epistemičkih uvjerenja i unaprijedili postojeći načini mjerenja epistemičkih uvjerenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a uvjerenja, učenje matematike, visoko obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a beliefs, learning mathematics, higher education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa (11-13.04.2013. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa  |d Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb, 2013  |n Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra  |z 978-953-175-463-7  |g str. 190  |w ffzg.(HR-ZaFF)319706 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 318323  |d 318321