Recepcija glasa u zrcaljenju književnosti (modernizam i postmodernizam) i glumačkoga filmskoga govora
Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno dj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318331/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Simpozij o umetniškem govoru - Zbornik izvlečkov Ljubljana : Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 2013. |
Glavni autor: | Varošanec-Škarić, Gordana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02207naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205133456.0 | ||
008 | 131111s2013 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)629002 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 432 |a Varošanec-Škarić, Gordana | |
245 | 1 | 0 | |a Recepcija glasa u zrcaljenju književnosti (modernizam i postmodernizam) i glumačkoga filmskoga govora / |c Varošanec-Škarić, Gordana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Voice reception in mirroring the literature (modernism and postmodernism) and actors speech | |
300 | |a 3-3 |f str. | ||
520 | |a Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno djelo ne daje nužno neiscrpnija značenja glasa nego u filmskom glumačkom govoru. Ako čitatelj, ovisno o mogućnostima, može i prekoračiti horizont očekivanja (H. R. Jauss), pretpostavka je da to može i glumac. Indeksna značenja glasa predočit će se pojavnicama u odabranim važnim djelima književnosti modernizma (npr. Joseph Conrad, Franz Kafka, T. Mann, Boris Pasternak) i postmodernizma (npr. Vladimir Nabokov, S. Rushdie, A. Oz) te konkretnim glumačkim glasovima u filmskim ekranizacijama velikih romana. Fonetski se glas opisuje kroz lingvističke, sociolingvističke i idiosinkratične obavijesti te kroz ekstralingvistički i paralingvistički sloj sa svrhom da se približi recepcija zahtjevnog čitatelja i vrsnog glumčevog izraza kroz sloj glasa. | ||
546 | |a HRV | ||
693 | |a recepcija glasa, modernizam, postmodernizam, glumački filmski govor |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a voice reception, modernism, postmodernism, actors voice |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Simpozij o umetniškem govoru (16-17.04.2013. ; Ljubljana, Slovenija) |t Simpozij o umetniškem govoru - Zbornik izvlečkov |d Ljubljana : Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 2013. |n Podbevšek, Katja |g str. 3-3 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Plenarno - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 318331 |d 318329 |