Recepcija glasa u zrcaljenju književnosti (modernizam i postmodernizam) i glumačkoga filmskoga govora

Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno dj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318331/Details
Matična publikacija: Simpozij o umetniškem govoru - Zbornik izvlečkov
Ljubljana : Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 2013.
Glavni autor: Varošanec-Škarić, Gordana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02207naa a2200205uu 4500
005 20131205133456.0
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)629002 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 432  |a Varošanec-Škarić, Gordana 
245 1 0 |a Recepcija glasa u zrcaljenju književnosti (modernizam i postmodernizam) i glumačkoga filmskoga govora /  |c Varošanec-Škarić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Voice reception in mirroring the literature (modernism and postmodernism) and actors speech 
300 |a 3-3  |f str. 
520 |a Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno djelo ne daje nužno neiscrpnija značenja glasa nego u filmskom glumačkom govoru. Ako čitatelj, ovisno o mogućnostima, može i prekoračiti horizont očekivanja (H. R. Jauss), pretpostavka je da to može i glumac. Indeksna značenja glasa predočit će se pojavnicama u odabranim važnim djelima književnosti modernizma (npr. Joseph Conrad, Franz Kafka, T. Mann, Boris Pasternak) i postmodernizma (npr. Vladimir Nabokov, S. Rushdie, A. Oz) te konkretnim glumačkim glasovima u filmskim ekranizacijama velikih romana. Fonetski se glas opisuje kroz lingvističke, sociolingvističke i idiosinkratične obavijesti te kroz ekstralingvistički i paralingvistički sloj sa svrhom da se približi recepcija zahtjevnog čitatelja i vrsnog glumčevog izraza kroz sloj glasa. 
546 |a HRV 
693 |a recepcija glasa, modernizam, postmodernizam, glumački filmski govor  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a voice reception, modernism, postmodernism, actors voice  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Simpozij o umetniškem govoru (16-17.04.2013. ; Ljubljana, Slovenija)  |t Simpozij o umetniškem govoru - Zbornik izvlečkov  |d Ljubljana : Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 2013.  |n Podbevšek, Katja  |g str. 3-3 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Plenarno - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 318331  |d 318329