Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije
Tema vojske važna je za politiku, identitet, dominantnu kulturu te kinematografiju najrazličitijih zemalja, a socijalistička Jugoslavija nije bila nikakvom iznimkom. Filmovi hrvatskog redatelja Dejana Šorka Oficir s ružom i Najbolji, snimljeni pred sam kraj SFRJ, mogli bi biti znakoviti za tu temu u...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318429/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film Zagreb : Matica hrvatska, 2013 |
Glavni autor: | Gilić, Nikica (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02464naa a22002297i 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140113093231.0 | ||
008 | 131111s2013 ci 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)644050 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 681 |a Gilić, Nikica | |
245 | 1 | 0 | |a Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije / |c Gilić, Nikica. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Oficir s ružom and Najbolji by Dejan Šorak: two military narrations | |
300 | |a 117-132 |f str. | ||
520 | |a Tema vojske važna je za politiku, identitet, dominantnu kulturu te kinematografiju najrazličitijih zemalja, a socijalistička Jugoslavija nije bila nikakvom iznimkom. Filmovi hrvatskog redatelja Dejana Šorka Oficir s ružom i Najbolji, snimljeni pred sam kraj SFRJ, mogli bi biti znakoviti za tu temu u Hrvatskoj, Jugoslaviji i za opće filmske tendencije kao što su obnova žanrovskog i klasičnofabularnog filma 1980-ih, a Pula je, dakako, jedna od najvažnijih, ili čak najvažnija pozornica svih kinematografskih silnica tog razdoblja. Pritom je posebno važan bio film Oficir s ružom (s radnjom iz poratnog razdoblja), dok je Najbolji (s radnjom iz suvremenosti) zanemaren i zaboravljen. Prvi je spomenuti film u Puli osvojio i dvije važne nagrade (za scenarij i glavnu mušku ulogu), te je svojom popularnošću postao jedan od paradigmatskih filmova svoga doba. Najbolji je očito smišljen da bi dominantnu jugoslavensku kulturu, i njenu vojsku, pokušao približiti novim generacijama no, s obzirom da u njemu vojska nije tek pozadina dramskih ili melodramskih zbivanja (kao u Oficiru s ružom), a spektakularnošću se nije mogao mjeriti s primjerice američkim filmovima koji slave vojsku, ne čudi da nije mogao postići popularnost kojom bi opravdao svoju temeljnu propagandnu namjenu. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-2641300-1032 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.06 | ||
693 | |a Oficir s ružom, Najbolji, Dejan Šorak, poetika, stil, "vojnička naracija" |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Oficir s ružom, Najbolji, Dejan Šorak, poetics, style, "military narration" |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film (19.01.2013. ; Zagreb, Hrvatska) |t 60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film |d Zagreb : Matica hrvatska, 2013 |n Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko |z 978-953-341-004-3 |g str. 117-132 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 318429 |d 318427 |