Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije

Tema vojske važna je za politiku, identitet, dominantnu kulturu te kinematografiju najrazličitijih zemalja, a socijalistička Jugoslavija nije bila nikakvom iznimkom. Filmovi hrvatskog redatelja Dejana Šorka Oficir s ružom i Najbolji, snimljeni pred sam kraj SFRJ, mogli bi biti znakoviti za tu temu u...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318429/Details
Matična publikacija: 60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film
Zagreb : Matica hrvatska, 2013
Glavni autor: Gilić, Nikica (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02464naa a22002297i 4500
005 20140113093231.0
008 131111s2013 ci 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)644050 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 681  |a Gilić, Nikica 
245 1 0 |a Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije /  |c Gilić, Nikica. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Oficir s ružom and Najbolji by Dejan Šorak: two military narrations 
300 |a 117-132  |f str. 
520 |a Tema vojske važna je za politiku, identitet, dominantnu kulturu te kinematografiju najrazličitijih zemalja, a socijalistička Jugoslavija nije bila nikakvom iznimkom. Filmovi hrvatskog redatelja Dejana Šorka Oficir s ružom i Najbolji, snimljeni pred sam kraj SFRJ, mogli bi biti znakoviti za tu temu u Hrvatskoj, Jugoslaviji i za opće filmske tendencije kao što su obnova žanrovskog i klasičnofabularnog filma 1980-ih, a Pula je, dakako, jedna od najvažnijih, ili čak najvažnija pozornica svih kinematografskih silnica tog razdoblja. Pritom je posebno važan bio film Oficir s ružom (s radnjom iz poratnog razdoblja), dok je Najbolji (s radnjom iz suvremenosti) zanemaren i zaboravljen. Prvi je spomenuti film u Puli osvojio i dvije važne nagrade (za scenarij i glavnu mušku ulogu), te je svojom popularnošću postao jedan od paradigmatskih filmova svoga doba. Najbolji je očito smišljen da bi dominantnu jugoslavensku kulturu, i njenu vojsku, pokušao približiti novim generacijama no, s obzirom da u njemu vojska nije tek pozadina dramskih ili melodramskih zbivanja (kao u Oficiru s ružom), a spektakularnošću se nije mogao mjeriti s primjerice američkim filmovima koji slave vojsku, ne čudi da nije mogao postići popularnost kojom bi opravdao svoju temeljnu propagandnu namjenu. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-2641300-1032 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a Oficir s ružom, Najbolji, Dejan Šorak, poetika, stil, "vojnička naracija"  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Oficir s ružom, Najbolji, Dejan Šorak, poetics, style, "military narration"  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film (19.01.2013. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film  |d Zagreb : Matica hrvatska, 2013  |n Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko  |z 978-953-341-004-3  |g str. 117-132 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 318429  |d 318427