Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića
Polazeći od Krležinih načelnih stajališta o naravi i ulozi umjetnosti, u tekstu se uspoređuju njegova dva reprezentativna dramska lika umjetnika (naslovni lik Michelangela Buonarrotija i Leone u Gospodi Glembajevima) sa šest srodnih protagonista u dramama mlađih hrvatskih autora (M. Matković, S. Mih...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318445/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Komparativna povijest hrvatske književnosti. (Ne)pročitani Krleža: od teksta do popularne predodžbe : zbornik radova XV. sa znanstvenog skupa održanog od 26. do 28. rujna 2012. godine u Splitu Split - Zagreb : Književni krug Split - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. |
Glavni autor: | Grgić, Kristina (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02729naa a22002297i 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131206071639.0 | ||
008 | 131111s2013 ci 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)646972 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 683 |a Grgić, Kristina | |
245 | 1 | 0 | |a Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića / |c Grgić, Kristina. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Krležian artist character from Slamnig to Mihalić | |
300 | |a 343-361 |f str. | ||
520 | |a Polazeći od Krležinih načelnih stajališta o naravi i ulozi umjetnosti, u tekstu se uspoređuju njegova dva reprezentativna dramska lika umjetnika (naslovni lik Michelangela Buonarrotija i Leone u Gospodi Glembajevima) sa šest srodnih protagonista u dramama mlađih hrvatskih autora (M. Matković, S. Mihalić, I. Slamnig, A. Šoljan i N. Fabrio), nastalima na izmaku kasnoga modernizma (1964.-1973.). U obzir se uzima i razlika između Krležinih vlastitih stajališta te javne predodžbe o njemu tijekom 1950-ih i 1960-ih, kad je oko njega stvoren svojevrstan „kult“ (S. Lasić), koji je u pojedinim pripadnicima mlađih naraštaja izazivao otpor i dijelom pridonio izostanku njihove i Krležine komunikacije i suradnje. Aktantska analiza likova umjetnika u šest kasnijih drama pokazuje da bi se oni, i neovisno o tomu, mogli promatrati kao izravni ili neizravni nasljednici krležijanskog lika umjetnika, ali i cjelokupne romantičko-modernističke linije koju on slijedi. Ipak, uočene razlike, posebice snažnija sumnja u smisao i mogućnost umjetničkog djelovanja te naglašeniji ironičan i komičan ton u kasnijim dramama ukazuju i na stanovit odmak od krležijanskog/modernističkog i nagovješćuju postmodernističko poimanje uloge i značenja umjetnika, koje će relativizirati i ironizirati njegova obilježja osobitosti i izvornosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0788 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a lik umjetnika, drama, aktantska analiza, modenizam, postmodernizam |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a artist character, drama, actantial analysis, modernism, postmodernism |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Znanstveni skup Komparativna povijest hrvatske književnosti (15 ; 2012 ; Split) |t Komparativna povijest hrvatske književnosti. (Ne)pročitani Krleža: od teksta do popularne predodžbe : zbornik radova XV. sa znanstvenog skupa održanog od 26. do 28. rujna 2012. godine u Splitu |d Split - Zagreb : Književni krug Split - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea |z 978-953-163-395-6 |g str. 343-361 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 318445 |d 318443 |