Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića

Polazeći od Krležinih načelnih stajališta o naravi i ulozi umjetnosti, u tekstu se uspoređuju njegova dva reprezentativna dramska lika umjetnika (naslovni lik Michelangela Buonarrotija i Leone u Gospodi Glembajevima) sa šest srodnih protagonista u dramama mlađih hrvatskih autora (M. Matković, S. Mih...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318445/Details
Matična publikacija: Komparativna povijest hrvatske književnosti. (Ne)pročitani Krleža: od teksta do popularne predodžbe : zbornik radova XV. sa znanstvenog skupa održanog od 26. do 28. rujna 2012. godine u Splitu
Split - Zagreb : Književni krug Split - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013.
Glavni autor: Grgić, Kristina (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02729naa a22002297i 4500
005 20131206071639.0
008 131111s2013 ci 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)646972 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 683  |a Grgić, Kristina 
245 1 0 |a Krležijanski lik umjetnika od Slamniga do Mihalića /  |c Grgić, Kristina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Krležian artist character from Slamnig to Mihalić 
300 |a 343-361  |f str. 
520 |a Polazeći od Krležinih načelnih stajališta o naravi i ulozi umjetnosti, u tekstu se uspoređuju njegova dva reprezentativna dramska lika umjetnika (naslovni lik Michelangela Buonarrotija i Leone u Gospodi Glembajevima) sa šest srodnih protagonista u dramama mlađih hrvatskih autora (M. Matković, S. Mihalić, I. Slamnig, A. Šoljan i N. Fabrio), nastalima na izmaku kasnoga modernizma (1964.-1973.). U obzir se uzima i razlika između Krležinih vlastitih stajališta te javne predodžbe o njemu tijekom 1950-ih i 1960-ih, kad je oko njega stvoren svojevrstan „kult“ (S. Lasić), koji je u pojedinim pripadnicima mlađih naraštaja izazivao otpor i dijelom pridonio izostanku njihove i Krležine komunikacije i suradnje. Aktantska analiza likova umjetnika u šest kasnijih drama pokazuje da bi se oni, i neovisno o tomu, mogli promatrati kao izravni ili neizravni nasljednici krležijanskog lika umjetnika, ali i cjelokupne romantičko-modernističke linije koju on slijedi. Ipak, uočene razlike, posebice snažnija sumnja u smisao i mogućnost umjetničkog djelovanja te naglašeniji ironičan i komičan ton u kasnijim dramama ukazuju i na stanovit odmak od krležijanskog/modernističkog i nagovješćuju postmodernističko poimanje uloge i značenja umjetnika, koje će relativizirati i ironizirati njegova obilježja osobitosti i izvornosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0788 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a lik umjetnika, drama, aktantska analiza, modenizam, postmodernizam  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a artist character, drama, actantial analysis, modernism, postmodernism  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Znanstveni skup Komparativna povijest hrvatske književnosti (15 ; 2012 ; Split)  |t Komparativna povijest hrvatske književnosti. (Ne)pročitani Krleža: od teksta do popularne predodžbe : zbornik radova XV. sa znanstvenog skupa održanog od 26. do 28. rujna 2012. godine u Splitu   |d Split - Zagreb : Književni krug Split - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013.  |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea  |z 978-953-163-395-6  |g str. 343-361 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 318445  |d 318443