Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji

Ovaj rad bavi se razvojnim promjenama emocionalnih sposobnosti u ranoj adolescenciji te istražuje njihov samostalni doprinos u objašnjenju prilagodbe učenika te dobi u školskom okruženju. Emocionalna inteligencija (EI) operacionalizirana je na dva načina: testovima učinka i vršnjačkim procjenama. Pr...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318491/Details
Matična publikacija: Naučno - stručni skup Savremeni trendovi u psihologiji, Filozofski fakultet, Novi Sad, 11-13. oktobar 2013., Knjiga sažetaka
Novi Sad : Filozofski fakultet u Novom Sadu, 2013
Glavni autori: Babić Čikeš, Ana (-), Buško, Vesna (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03877naa a22002657i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170606163850.0
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
999 |c 318491  |d 318489 
035 |a (CROSBI)649614 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Babić Čikeš, Ana 
245 1 0 |a Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji:   |b razvojne promjene i uloga u školskom postignuću /  |c Ana Babić Čikeš, Vesna Buško. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Emotional intelligence in early adolescence: Developmental changes and the role in school achievement 
300 |a 200-201  |f str. 
520 3 |a Ovaj rad bavi se razvojnim promjenama emocionalnih sposobnosti u ranoj adolescenciji te istražuje njihov samostalni doprinos u objašnjenju prilagodbe učenika te dobi u školskom okruženju. Emocionalna inteligencija (EI) operacionalizirana je na dva načina: testovima učinka i vršnjačkim procjenama. Provedeno je longitudinalno istraživanje s tri točke mjerenja, a ovdje će se prezentirati podaci prikupljeni u prvoj vremenskoj točki. Učenici viših razreda osnovne škole (N=561) dobi od 10 do 15 godina rješavali su tijekom dva školska sata nekoliko testova emocionalne inteligencije (Test opažanja emocionalnog sadržaja u slikama, Test analize emocija, Test upravljanja emocijama), Mill Hill ljestvicu rječnika i upitnik za mjerenje osobina ličnosti prema petofaktorskom modelu (IPIP 35). Od učenika su također prikupljeni podaci o njihovim školskim ocjenama (prosječan uspjeh i uspjeh iz pojedinačnih predmeta na kraju prethodne školske godine). Vršnjačke procjene prikupljene su metodom imenovanja s tri pozitivna i tri negativna odabira. Analiza spolnih razlika pokazala je da djevojčice postižu više rezultate na svim mjerama emocionalne inteligencije i Mill Hill ljestvici rječnika, pa su statističke analize provedene odvojeno za dječake i djevojčice. MANOVA je pokazala da među kohortama dječaka postoje razlike u rezultatima na testovima emocionalne inteligencije (F(3, 303)= 2.431, p<.05, Wilksova λ=.931, parcijalni ε2=.024), kao i među kohortama djevojčica (F(3, 252)=7.445, p<.001, Wilksova λ=.775, parcijalni ε2=.082). Daljnje analize su pokazale da dječaci šestih razreda imaju statistički značajno niže rezultate na Testu analize emocija, u usporedbi s dječacima sedmih i osmih razreda. Razlike među kohortama djevojčica prisutne su na sva tri testa EI i sugeriraju prednost starijih djevojčica. Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitali smo kriterijsku valjanost mjera EI te se pokazalo da od svih mjera samo vršnjačke procjene značajno doprinose objašnjenju školskog uspjeha. Rezultati našeg istraživanja upućuju na spolno specifične razvojne promjene emocionalnih sposobnosti u ranoj adolescenciji te na značajnu ulogu EI u predviđanju školskog uspjeha. Osim toga, uočena je i važnost uključivanja različitih načina mjerenja sposobnosti EI u istraživanja tog konstrukta. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a emocionalna inteligencija, adolescencija, razvoj, školsko postignuće  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a emotional intelligence, adolescence, development, school achievement  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 400  |a Buško, Vesna  |4 aut 
773 0 |a Naučno - stručni skup Savremeni trendovi u psihologiji (11.-13. 10. 2013. ; Novi Sad, Republika Srbija)  |t Naučno - stručni skup Savremeni trendovi u psihologiji, Filozofski fakultet, Novi Sad, 11-13. oktobar 2013., Knjiga sažetaka  |d Novi Sad : Filozofski fakultet u Novom Sadu, 2013  |n Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju  |z 978-86-6065-174-9  |g str. 200-201 
856 |u https://bib.irb.hr/datoteka/655979.STuP_2013.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12