Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih

Najčešći pokazatelj intelektualne superiornosti kod djece je oduvijek bio kvocijent inteligencije Tannenbaum (1996). Razlog tome je što kvocijent inteligencije daje najbolju predikciju uspjeha u školi. Naravno, postoje i brojne studije u kojima se uzimaju u obzir i drukčiji kriteriji za identifikaci...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318530/Details
Matična publikacija: Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu
Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013
Glavni autor: Matešić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02933naa a2200217uu 4500
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)650263 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Matešić, Krunoslav 
245 1 0 |a Prikaz mogućeg psihodijagnostičkog postupka za identifikaciju nadarenih /  |c Matešić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Presentation of a possible psychodiagnostic procedure for the identification of the gifted 
300 |a 14-14  |f str. 
520 |a Najčešći pokazatelj intelektualne superiornosti kod djece je oduvijek bio kvocijent inteligencije Tannenbaum (1996). Razlog tome je što kvocijent inteligencije daje najbolju predikciju uspjeha u školi. Naravno, postoje i brojne studije u kojima se uzimaju u obzir i drukčiji kriteriji za identifikaciju nadarenih (Reis i Renzulli, 2011), ali činjenica je da se kvocijent inteligencije prihvaća kao neupitan pokazatelj intelektualne superiornosti. Kada se provodi identifikacija nadarene djece u školi, načelno se testiraju svi kandidati s nekim grupnim testom, a zatim se oni koji su se istakli testiraju s individualnim testom. Dok za grupne testove postoji velik broj mogućih rješenja, za potvrdu intelektualne nadmoćnosti primjenjuju se individualna adaptivna sredstva, bilo WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children), bilo Stanford-Binetov test. S obzirom na to da se izvan SAD-a Stanford-Binetov test jedva susreće, u ostalim se zemljama za ove svrhe masovno rabi WISC. Od 2009. raspolažemo s hrvatskom adaptacijom testa WISC, Četvrta revizija, kao individualnim adaptivnim testom za mjerenje inteligencije djece u dobi od 6 godina i 0 mjeseci do 16 godina i 11 mjeseci. Standardizacija WISC-a-IV HR provedena je na stratificiranom uzorku od 1200 djece u RH i službeno je odobrena od stane Odjela za psihometriju Pearson Assessmenta iz SAD-a, vlasnika testa. Godine 2011. kod nas je objavljen NNAT (Naglieri Nonverbal Ability Test) , postupak namijenjen za skupno testiranje inteligencije djece u dobi od 5 do 18 godina, standardiziran na ukupno 3572 djece (Matešić, ml., 2011). Posebna je vrijednost NNATA- a što je organiziran u sedam razina (subtestova), tako da je izuzetno dobno osjetljiv. Zahvaljujući ovim dvama testovima, sada je u Republici Hrvatskoj moguće primijeniti psihodijagnostički postupak identifikacije intelektualno nadarene djece u okviru svjetskih tehnoloških standarda. 
536 |a Projekt MZOS  |f Financirala Naklada Slap 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a psihodijagnostički postupak, nadareni  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a psychdiagnostic procedure, gifted  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Deseti susret pedagoga Hrvatske (13.-16.10.2013. ; Zadar, Hrvatska)  |t Pedagoške kompetencije u suvremenom kurikulumu  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013  |n Jurčić, Marko  |g str. 14-14 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Strucni - Pozvano - Sazetak 
999 |c 318530  |d 318528