Augustin u misli Paula Ricoeura
U članku se nastoji pokazati na koji način francuski filozof Paul Ricœur »prisvaja« (u hermeneutičkom smislu) neke od Augustinovih koncepcija – prvi grijeh, vrijeme, »nutarnji učitelj« i pamćenje – i uključuje ih u svoje promišljanje o razumijevanju i samorazumijevanju ljudskog »bitka u svijetu« pos...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318615/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Filozofska istraživanja 29 (2009), 4(116) ; str. 669-688 |
| Glavni autor: | Brnčić, Jadranka (-) |
| Vrsta građe: | Poglavlje |
| Jezik: | hrv |
| Online pristup: |
Filozofska istraživanja |
| LEADER | 02034nab a2200277 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | HR-ZaFF | ||
| 005 | 20131121154218.0 | ||
| 007 | ta | ||
| 008 | 101004s2009 ci || | |hrv | ||
| 035 | |a (HR-ZaNSK)000744940 | ||
| 040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak |d HR-ZaFF | ||
| 041 | 0 | |a hrv |b fre | |
| 042 | |a croatica | ||
| 044 | |a ci |c hr | ||
| 080 | |a 1 |2 MRF 1998. | ||
| 080 | |a 2 |2 MRF 1998. | ||
| 100 | 1 | |9 919 |a Brnčić, Jadranka | |
| 245 | 1 | 0 | |a Augustin u misli Paula Ricoeura / |c Jadranka Brnčić. |
| 500 | |a Tematski blok: Filozofija Mediterana : od antike do suvremenosti | ||
| 504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 25 jed | ||
| 504 | |a Resume | ||
| 520 | |a U članku se nastoji pokazati na koji način francuski filozof Paul Ricœur »prisvaja« (u hermeneutičkom smislu) neke od Augustinovih koncepcija – prvi grijeh, vrijeme, »nutarnji učitelj« i pamćenje – i uključuje ih u svoje promišljanje o razumijevanju i samorazumijevanju ljudskog »bitka u svijetu« posredstvom interpretacije teksta. Ricœurovo »prisvajanje« tekstova koji hrane i obogaćuju njegovo vlastito promišljanje, kompleksno je i slojevito. Pojedini stručnjaci, međutim, upućuju ovakvom »prisvajanju« kritike. Tako Isabelle Bochet u knjizi Augustin dans la pensée de Paul Ricœur (2004), u preciznoj analizi Augustinova utjecaja na Ricœura, zamjera Ricœuru proizvoljan pristup kakav privilegira jedne, a zanemaruje druge aspekte Augustinove misli. Ona mu, zapravo, prigovara da ne prisvaja teološke argumente Augustinove rasprave, nju samu time lišavajući bitne dimenzije. Da bi se odgovorilo na pitanje: na čemu se ovakva kritika, zapravo, temelji, valjalo bi se ponovno pitati što uopće jest hermeneutičko »prisvajanje« te kakva je priroda veze između teologije i filozofije | ||
| 773 | 0 | |t Filozofska istraživanja |x 0351-4706 |g 29 (2009), 4(116) ; str. 669-688 | |
| 856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/filozofska-istrazivanja |y Filozofska istraživanja |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 | ||
| 999 | |c 318615 |d 318613 | ||