Može li se pamet stvarno izmjeriti? Individualne razlike i sposobnosti

Ima nas svakakvih, kaže izreka. Da se ljudi međusobno razlikuju po čitavom nizu osobina, bilo je oduvijek jasno. Već se Hipokritu (460-377. pr. Kr.) činilo da prema osnovnom temperamentu možemo biti srčan sangvinik, žučljiv kolerik, trom flegmatik ili sjetan melankolik (slika 1). No, s time koliko s...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:319594/Details
Matična publikacija: Primijenjena psihologija: Pitanja i odgovori
Čorkalo Biruški, Dinka
Glavni autor: Vranić, Andrea (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 01878naa a2200205uu 4500
005 20160902133530.0
008 131121s2009 ci hrv|d
035 |a (CROSBI)412007 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 1013  |a Vranić, Andrea 
245 1 0 |a Može li se pamet stvarno izmjeriti? Individualne razlike i sposobnosti /  |c Vranić, Andrea. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Can we really measure how clever we are?: Individual differences and individual abilities 
300 |a 43-61  |f str. 
520 |a Ima nas svakakvih, kaže izreka. Da se ljudi međusobno razlikuju po čitavom nizu osobina, bilo je oduvijek jasno. Već se Hipokritu (460-377. pr. Kr.) činilo da prema osnovnom temperamentu možemo biti srčan sangvinik, žučljiv kolerik, trom flegmatik ili sjetan melankolik (slika 1). No, s time koliko smo uspješni u životu temperament i nema puno veze. Kažu, međutim, da inteligencija ima. Dakle, samo da nju nabavimo i sve riješeno! Ili možda ipak ne? Nakon stotinjak godina istraživanja, i pokušaje osvajanja iz najrazličitijih znanstvenih perspektiva, inteligencija se ne predaje. Inteligentno ponašanje ne prestaje intrigirati istraživače. U početku koncentrirani na prirodu inteligencije, u posljednjih 25-30 godina znanstvenici su izrazito proširili ovo područje, kao što, uostalom, i sama inteligencija zadire u gotovo sve sfere ljudskog djelovanja. O tome što je to inteligencija, kako ju izmjeriti, može li se « nabildati» , i je li nakon toga uspjeh zagarantiran – pročitajte ovo poglavlje, pa procijenite sami. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a ENG 
690 |a 5.06 
773 0 |t Primijenjena psihologija: Pitanja i odgovori  |d Zagreb : Školska knjiga, 2009  |n Čorkalo Biruški, Dinka  |z 9789530307186  |g str. 43-61  |w ffzg.(HR-ZaFF)230066 
942 |c POG  |u 4  |z Ostalo  |t 1.17 
999 |c 319594  |d 319592