Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti

Evaluacije različitih programa kognitivnog treninga uobičajeno pokazuju značajna poboljšanja uratka na treniranim kognitivnim zadacima, uz slabija ili neznačajna povećanja na nepovezanim kognitivnim zadacima. U ovom je istraživanju korišten adaptivni trening pomoću dvostrukih n-unatrag zadataka (Jae...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:319603/Details
Matična publikacija: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka
Zagreb : Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2013
Glavni autori: Tkalčević, Barbara (-), Vranić, Andrea (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03056naa a2200229uu 4500
005 20150618121129.0
008 131121s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)649448 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Tkalčević, Barbara 
245 1 0 |a Trening radnog pamćenja: Provjera efekata transfera i dugotrajnosti /  |c Tkalčević, Barbara ; Vranić, Andrea. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Working memory training: Trasfer and maintenance effects 
300 |a 203-203  |f str. 
520 |a Evaluacije različitih programa kognitivnog treninga uobičajeno pokazuju značajna poboljšanja uratka na treniranim kognitivnim zadacima, uz slabija ili neznačajna povećanja na nepovezanim kognitivnim zadacima. U ovom je istraživanju korišten adaptivni trening pomoću dvostrukih n-unatrag zadataka (Jaeggi i sur., 2008). U dvostrukom n-unatrag zadatku sudionik treba pamtiti nizove istovremeno zadanih vidnih i slušnih podražaja te, ovisno o razini zadatka, reagirati pritiskom na odgovarajuću tipku ukoliko je trenutno prezentirani podražaj jednak onom prezentiranom n podražaja ranije. Razinu zadatka određuje uspjeh sudionika u prethodnoj seriji podražaja. U istraživanju je sudjelovalo N=42 sudionika (studenata psihologije), podijeljenih u eksperimentalnu (n=18) i aktivnu kontrolnu (n=24) skupinu. Trening se sastojao od 15 sesija (cca. 25 min), dok su sudionici aktivne kontrolne skupine su u jednakom vremenskom trajanju igrali kompjuteriziranu verziju igre Čovječe, ne ljuti se. Istraživanjem smo željeli ispitati učinke treninga na sposobnosti različite od treniranih - fluidno rezoniranje, pažnju i prostorno pamćenje – kako bismo provjerili mogućnost transfera te ispitali dugotrajnost tih efekata. Stoga smo u tri točke mjerenja (predtest, posttest i praćenje nakon 6 mjeseci) primijenili Test fluidnog rezoniranja (CFT-3 ; Cattell, 2000), Test pažnje i koncentracije (d2 ; Brickenkamp, 1999) i Test prostornog pamćenja (TPP ; Vranić, 2011). Rezultati su pokazali značajna poboljšanja uratka eksperimentalne skupine u odnosu na kontrolnu skupinu na ispitanim mjerama neposredno nakon završetka treninga radnog pamćenja. Iako sudionici obje skupine tijekom vremena postižu sve bolje rezultate na primijenjenim testovima, poboljšanje sudionika eksperimentalne skupine je veće na svim mjerama, kroz sve točke mjerenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1417 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
700 1 |9 1013  |a Vranić, Andrea  |4 aut 
773 0 |a 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa (11.-13.4.2014. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - knjiga sažetaka  |d Zagreb : Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, 2013  |n Kuterovac Jagodić, G. ; Erceg Jugović, I. ; Huić, A.  |z 978-953-175-463-7  |g str. 203-203  |w ffzg.(HR-ZaFF)319706 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Lx/-l/Lx-lAygShM2CsdeMO5mW8g/DRZB2013_knjiga-sazetaka-corr.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 319603  |d 319601