Reljefi bjelokosnog plenarija iz Riznice zagrebačke katedrale: problemi interpretacije
Reljefi o kojima će biti riječ u ovoj studiji središnji su dio predmeta iz Riznice Zagrebačke katedrale koji je u literaturi postao poznat kao «bjelokosni plenarij». Potječu iz razdoblja u kojemu su predmeti specifične liturgijske namjene, u pravilu manjih dimenzija, često tematski bogatiji, stilski...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:320154/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Radovi Instituta za povijest umjetnosti 35 (2011), str. 7-18 |
| Glavni autor: | Milinović, Dino (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 01756naa a2200193uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131121s2011 xx hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)653541 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |9 531 |a Milinović, Dino | |
| 245 | 1 | 0 | |a Reljefi bjelokosnog plenarija iz Riznice zagrebačke katedrale: problemi interpretacije / |c Milinović, Dino. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Ivory Plenarium from the Treasury of Zagreb Cathedral: Problems of Interpretation | |
| 300 | |a 7-18 |f str. | ||
| 520 | |a Reljefi o kojima će biti riječ u ovoj studiji središnji su dio predmeta iz Riznice Zagrebačke katedrale koji je u literaturi postao poznat kao «bjelokosni plenarij». Potječu iz razdoblja u kojemu su predmeti specifične liturgijske namjene, u pravilu manjih dimenzija, često tematski bogatiji, stilski reprezentativniji i po svojoj namjeni sadržajniji od sačuvanih primjera »monumentalne« umjetnosti. U tom smislu, u prethodnim radovima koji su se bavili plenarijem – vjerojatno najdragocjenijom umjetninom u Riznici, o čemu svjedoči i činjenica da je ljubomorno čuvana sve do danas – nastojao sam rekonstruirati njegovo izvorno značenje i ulogu u «konstrukciji » identiteta novo osnovane kraljevske biskupije, na području između Save i Drave, koje će krajem XI. stoljeća postati od presudne važnosti za pretenzije mađarske krune. U tim radovima nije bilo mjesta za pobliže određenje mjesta i vremena nastanka četiri bjelokosna reljefa, koji su najstariji i najvredniji dio plenarija. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1300620-0621 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 6.05 | ||
| 773 | 0 | |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti |x 0350-3437 |g 35 (2011), str. 7-18 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
| 999 | |c 320154 |d 320151 | ||