Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije

Sukladno trendu globalizacije i internacionalizacije, raste i važnost posjedovanja kompetencije komuniciranja s ljudima različitoga kulturnoga podrijetla. Interkulturalna se osjetljivost uzima kao jedna od glavnih komponenti interkulturalne kompetencije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1320 s...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322382/Details
Matična publikacija: Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.)
str. 235-246
Glavni autor: Sablić, Marija (-)
Ostali autori: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
LEADER 03036nam a2200193 4500
005 20140312084429.0
008 140116b2011 r ||||| |||| 00| 0 hrv d
035 |a (CROSBI)672573 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |d HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Sablić, Marija. 
245 1 0 |a Interkulturalna osjetljivost studenata pedagogije /   |c Marija Sablić, Neven Hrvatić. 
246 |a Intercultural sensitivity of students of pedagogy 
300 |a 235-246 str. 
520 |a Sukladno trendu globalizacije i internacionalizacije, raste i važnost posjedovanja kompetencije komuniciranja s ljudima različitoga kulturnoga podrijetla. Interkulturalna se osjetljivost uzima kao jedna od glavnih komponenti interkulturalne kompetencije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1320 studenata prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog studija pedagogije na pet hrvatskih sveučilišta u regionalnim centrima Zagrebu, Osijeku, Zadru, Splitu i Rijeci, sveučilištima u Sarajevu i Mostaru (Federacija BiH), Novom Sadu i Nišu (Republika Srbija), Sveučilištu u Nitri (Slovačka Republika) i Sveučilištu u Pragu (Češka Republika). U ovom nas je istraživanju stoga zanimalo u kojoj mjeri sociodemografske karakteristike ispitanika utječu na stupanj izraženoga etnocentrizma i etnorelativizma, odnosno razinu njihove interkulturalne osjetljivosti.U istraživanju se pošlo od polazne hipoteze da postoji statistički značajna povezanost između iskazane razine interkulturalne osjetljivosti, odnosno stupnja etnocentrizma i etnorelativizma među studentima s obzirom na njihove sociodemografske karakteristike (spol, dob, razinu studija i zemlju studiranja). Rezultati t-testa pokazali su viši stupanj etnocentrizma kod studenata muškoga spola. Analiza rezultata s obzirom na dob studenata pokazuje kako se razina interkulturalne osjetljivosti smanjuje što su studenti starije dobi. Kada je u pitanju razina studija, analiza iskazanog stupnja etnorelativizma pokazuje kako najviši stupanj etnorelativne orijentacije pokazuju studenti koji studiraju na poslijediplomskoj razini , dok najniži stupanj etnorelativne orijentacije pokazuju studenti koji studiraju na prijediplomskoj razini studija. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak kako najviši stupanj etnocentrične orijentacije, a time i najnižu razinu interkulturalne osjetljivosti pokazuju slovački studenti, zatim slijede češki studenti, studenti koji studiraju u BiH i hrvatski studenti, dok najniži stupanj etnocentrične orijentacije pokazuju studenti koji studiraju u Srbiji. 
693 |2 CROSBI  |a interkulturalne kompetencije, interkulturalna osjetljivost, sociodemografske karakteristike ispitanika  |l hrv 
700 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
773 0 |a Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura"  |d Novi Sad : Filozofski fakultet Novi Sad , 2013.  |g str. 235-246  |t Šesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum "Susret kukltura", Zbornik radova, Knjiga I / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).  |z  9788660651848 
942 |c CLA  |t 1.06  |u 2 
999 |c 322382  |d 322379