Hibrid

U tekstu se raspravlja o pitanjima hibrida u suvremenoj popularnoj književnosti. Tekst polazi od definicije hibrida u široj znanstvenoj literaturi, a zatim raspravlja kako se taj termin koristi u kulturi, posebice postkolonijalnoj kritici (Bhabha) te u znanosti o književnosti (Bahtin). Za primjer hi...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322516/Details
Matična publikacija: Forum: Mjesečnik razreda za književnost HAZU
52 (2013), knj. 85, 4/6 ; str. 540-557
Glavni autor: Vojvodić, Jasmina, profesorica ruske književnosti (-)
Vrsta građe: Poglavlje
Jezik: hrv
LEADER 02379nab a2200313 i 4500
003 HR-ZaFF
005 20140119151906.0
007 ta
008 131220s2013 ci || || || b|hrv
022 |a 0015-8445  
035 |a (HR-ZaNSK)000866170 
035 |a (CROSBI)656901 
040 |a HR-ZaNSK   |b hrv   |c HR-ZaNSK   |e ppiak  |d HR-ZaFF 
041 0 |a hrv   |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci   |c hr 
080 |a 821.16  
100 1 |a Vojvodić, Jasmina,   |c profesorica ruske književnosti  |9 402 
245 1 0 |a Hibrid :   |b svakodnevica i suvremena popularna književnost /   |c Jasmina Vojvodić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Hybrid: everyday life and contemporary popular literature  
300 |a 540-557  |f str. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst 
504 |a Abstract 
520 |a U tekstu se raspravlja o pitanjima hibrida u suvremenoj popularnoj književnosti. Tekst polazi od definicije hibrida u široj znanstvenoj literaturi, a zatim raspravlja kako se taj termin koristi u kulturi, posebice postkolonijalnoj kritici (Bhabha) te u znanosti o književnosti (Bahtin). Za primjer hibrida u popularnoj književnosti uzeti su romani suvremenoga ruskog pisca Sergeja Minaeva. U njegovim se proznim tekstovima elementi hibrida nadaju na dvije razine. Na prvoj razini (Književni hibrid) uočava se hibridizacija na razini svijeta romana, čija se radnja odvija u multinacionalnim kompanijama, koje su već same po sebi „hibridokorpopracije“. Druga razina (Hibridna književnost) vezana je uz svijet žanrovskoga određenja popularnog romana kao hibridnoga žanra par excellence. Analizom pojedinih elemenata u tekstu se zaključuje da se hibrid multiplicira. Multiplikacija hibrida i brisanje ranije čvrsto utvrđenih granica dovodi do novog oblika – karaokizacije književnosti i kulture (Genis, Ugrešić). Budući da se u Minaevljevoj prozi susrećemo s različitim slojevima hibrida (jezika, identiteta, vlasništva, žanrova), o njoj govorimo kao o karaoke- književnosti. Izvorni jezik: RUS 
693 |2 crosbi  |l hrv  |a hibrid, svakodnevica, popularna književnost, karaoke književnost 
693 |2 crosbi  |l eng  |a hybrid, everyday life, popular literature, karaoke literature 
773 0 |t Forum: Mjesečnik razreda za književnost HAZU  |x 0015-8445   |g 52 (2013), knj. 85, 4/6 ; str. 540-557 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 322516  |d 322513