Kultiviranje žudnje
Tijelo je posljednjih desetljeća postalo jedan od najčešće tematiziranih pojmova u društvenim i humanističkim znanostima. Većina autora taj interes povezuje s razdobljem kasnog ili visokog moderniteta u kojemu ono zauzima centralno mjesto u samoodređenju pojedinca (tijelo kao projekt). Ipak, pitanje...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322728/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Ur.: Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita Str. 72-80 |
Glavni autor: | Bartulović, Marija pedagoginja (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02272naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140910105549.0 | ||
008 | 131111s2012 hr 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)654182 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 577 |a Bartulović, Marija |c pedagoginja | |
245 | 1 | 0 | |a Kultiviranje žudnje : |b tijelo u feminističkoj pedagogiji / |c Marija Bartulović. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Cultivation of Desire: Body in Feminist Pedagogy | |
300 | |f str. |a 72-80 | ||
520 | |a Tijelo je posljednjih desetljeća postalo jedan od najčešće tematiziranih pojmova u društvenim i humanističkim znanostima. Većina autora taj interes povezuje s razdobljem kasnog ili visokog moderniteta u kojemu ono zauzima centralno mjesto u samoodređenju pojedinca (tijelo kao projekt). Ipak, pitanje što tijelo jest još uvijek dobiva različite, nerijetko oprečne odgovore. Ovisno o perspektivi, ono je promatrano kao materijalna, biološka činjenica, ili kulturom, odnosno diskursom određen pojam. U feminističkoj pedagogijskoj perspektivni kao polazište za tematizaciju tijela prevladavaju konstruktivističke teorije koje autorima omogućuju kritiku biologijskog determinizma, utemeljujuću za normativnost i superiornost muškog (bijelog, heteroseksualnog, pripadnog srednjoj klasi) tijela u odnosu na žensko (Drugo). Ta kritika među ostalim obuhvaća analizu konstruiranja rodnih i seksualnih tijela učenika i učitelja, iznalaženje oslobađajućih naracija tjelesnosti nasuprot opresivnima, te poziv na artikuliranje diskursa erotičnosti u obrazovanju, nasuprot prevladavajućem diskursu šutnje. | ||
536 | |a Projekti - MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a feministička pedagogija, tijelo, socijalna konstrukcija, obrazovanje, transformacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a feminist pedagogy, body, social construction, education, transformation |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. |g Str. 72-80 |t Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Ur.: Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita |z 9789539916754 | |
942 | |c CLA |u 2 |v domaća |z znanstveni |t 1.16.1 | ||
999 | |c 322728 |d 322725 |