Kultiviranje žudnje

Tijelo je posljednjih desetljeća postalo jedan od najčešće tematiziranih pojmova u društvenim i humanističkim znanostima. Većina autora taj interes povezuje s razdobljem kasnog ili visokog moderniteta u kojemu ono zauzima centralno mjesto u samoodređenju pojedinca (tijelo kao projekt). Ipak, pitanje...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:322728/Details
Matična publikacija: Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Ur.: Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Str. 72-80
Glavni autor: Bartulović, Marija pedagoginja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02272naa a2200229uu 4500
005 20140910105549.0
008 131111s2012 hr 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)654182 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 577  |a Bartulović, Marija  |c pedagoginja 
245 1 0 |a Kultiviranje žudnje :   |b tijelo u feminističkoj pedagogiji /   |c Marija Bartulović. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Cultivation of Desire: Body in Feminist Pedagogy 
300 |f str.  |a 72-80 
520 |a Tijelo je posljednjih desetljeća postalo jedan od najčešće tematiziranih pojmova u društvenim i humanističkim znanostima. Većina autora taj interes povezuje s razdobljem kasnog ili visokog moderniteta u kojemu ono zauzima centralno mjesto u samoodređenju pojedinca (tijelo kao projekt). Ipak, pitanje što tijelo jest još uvijek dobiva različite, nerijetko oprečne odgovore. Ovisno o perspektivi, ono je promatrano kao materijalna, biološka činjenica, ili kulturom, odnosno diskursom određen pojam. U feminističkoj pedagogijskoj perspektivni kao polazište za tematizaciju tijela prevladavaju konstruktivističke teorije koje autorima omogućuju kritiku biologijskog determinizma, utemeljujuću za normativnost i superiornost muškog (bijelog, heteroseksualnog, pripadnog srednjoj klasi) tijela u odnosu na žensko (Drugo). Ta kritika među ostalim obuhvaća analizu konstruiranja rodnih i seksualnih tijela učenika i učitelja, iznalaženje oslobađajućih naracija tjelesnosti nasuprot opresivnima, te poziv na artikuliranje diskursa erotičnosti u obrazovanju, nasuprot prevladavajućem diskursu šutnje. 
536 |a Projekti - MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a  feministička pedagogija, tijelo, socijalna konstrukcija, obrazovanje, transformacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a feminist pedagogy, body, social construction, education, transformation  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012.  |g Str. 72-80  |t Pedagogija i kultura- teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Ur.: Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita  |z 9789539916754 
942 |c CLA  |u 2  |v domaća  |z znanstveni  |t 1.16.1 
999 |c 322728  |d 322725