Medijska reprezentacija kulturne proizvodnje u Hrvatskoj od 1991. do 2005.

Doktorski rad analizira medijsku reprezentaciju kulturne proizvodnje od 1991. do 2005. godine u doba tranzicije u Hrvatskoj, koja je s jedne strane bila omeđena osamostaljenjem zemlje, ratom i postratnim događanjima, a s druge političkim, gospodarskim i vrijednosnim promjenama. U novim uvjetima stva...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:328670/Details
Glavni autor: Ožegović, Nina (-)
Ostali autori: Zlatar Violić, Andrea (Thesis advisor)
Vrsta građe: Rukopis
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb, 2013.
Predmet:
LEADER 03136ntm a22003857i 4500
005 20190424113103.0
008 140707s2013 ci ||||| m||| 000 0dhrv d
999 |c 328670  |d 328667 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Ožegović, Nina 
245 1 0 |a Medijska reprezentacija kulturne proizvodnje u Hrvatskoj od 1991. do 2005. :   |b doktorski rad /   |c Nina Ožegović ; mentor Andrea Zlatar Violić. 
246 3 5 |a Media representation of cultural production in Croatia from 1990. to 2010. :   |b doctoral thesis 
260 |a Zagreb,  |c 2013. 
300 |a 329 listova ;  |c 30 cm 
500 |a Na vrhu nasl. str.: Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet. 
500 |a Na spor. nasl. str.: Media representation of cultural production in Croatia from 1990. to 2010. : doctoral thesis. 
502 |c Filozofski fakultet u Zagrebu.  
504 |a Bibliografija: listovi 314-328. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst.  
504 |a Summary. 
520 3 |a Doktorski rad analizira medijsku reprezentaciju kulturne proizvodnje od 1991. do 2005. godine u doba tranzicije u Hrvatskoj, koja je s jedne strane bila omeđena osamostaljenjem zemlje, ratom i postratnim događanjima, a s druge političkim, gospodarskim i vrijednosnim promjenama. U novim uvjetima stvaranja kapitalističkog društva i tržišta kao prijelomne točke, masovni mediji počinju se tretirati kao „roba“ i dolaze u poziciju tržišnog natjecanja s ostalim proizvodima. To dovodi do uspostavljanja diktature profita i pretvaranja informacije u "robu", što rezultira komercijalizacijom i tabloidizacijom ne samo massmedija nego i cjelokupnog medijskog prostora u Hrvatskoj. Medijska reprezentacija kulturnih sadržaja u procesu preoblikovanja prolazi kroz tri faze, od izrazite političke obojenosti u kojoj dominiraju modeli političke manipulacije kulturnim sadržajima, sotonizacije pojedinca i govora mržnje, do trivijalizacije, estradizacije i spektakularizacije, gdje se koriste novi mehanizmi reprezentacije, kao što su strategija skandala, intimnih ispovijesti i top lista, te "medijska inscenacija (teatralizacija) zbilje" i "proizvodnja pseudodogađaja", kojima se stvarnost prilagođava medijskim pravilima te uspostavlja "kultura virtualne stvarnosti". To pak vodi kompletnom redefiniranju medijskog oblikovanja kulture. Taj je proces s jedne strane bio odraz ideologije vladajuće stranke te demokratizacije hrvatskih medija u doba tranzicije, a s druge strane globalnih društvenih promjena u zemljama bivšeg komunističkog bloka, kao i u zapadnim demokracijama, koje su kao i Hrvatska zahvaćene globalizacijom i formiranjem mas-medijskih postmodernih društava. 
653 0 |a Mediji 
653 6 |a doktorska disertacija 
653 0 |a Tržišnocentrični mediji 
653 0 |a Kultura 
653 0 |a Kulturna proizvodnja 
653 0 |a Govor mržnje 
653 0 |a Politička manipulacija 
653 0 |a Tabloidizacija 
653 0 |a Komercijalizacija 
653 0 |a Tranzicija 
653 5 |a Hrvatska 
700 1 |4 ths  |a Zlatar Violić, Andrea  |9 799 
710 2 |4 dgg  |a Filozofski fakultet (Zagreb) 
942 |c DIS  |t 2.08  |u 2