Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju?

Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati promjene u izraženosti predrasude prema Romima prije, neposredno nakon te sedamnaest mjeseci poslije prikazivanja reality emisije u kojoj je pobjednik bio pripadnik romske manjine, te utvrditi hoće li one biti jednakog smjera kao i promjene u izvještavanj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335087/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja
23 (2014), 2 ; str. 303-325
Glavni autor: Löw Stanić, Ajana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Arhivska verzija članka (Darhiv)
Elektronička verzija članka (Hrčak)
LEADER 02928naa a2200289uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20180114135059.0
008 150109s2014 ci hrv|d
999 |c 335087  |d 335084 
024 7 |2 doi  |a 10.5559/di.23.2.05 
035 |a (CROSBI)702053 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Löw Stanić, Ajana  |9 734 
245 1 0 |a Predrasuda i prikazivanje Roma u medijima: može li jedna televizijska emisija povećati međugrupnu toleranciju? /  |c Löw Stanić, Ajana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Media Representation of Roma and Prejudice Toward Roma: Can One Television Show Promote Intergroup Tolerance? 
300 |a 303-325  |f str. 
363 |a 23  |b 2  |i 2014 
520 |a Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati promjene u izraženosti predrasude prema Romima prije, neposredno nakon te sedamnaest mjeseci poslije prikazivanja reality emisije u kojoj je pobjednik bio pripadnik romske manjine, te utvrditi hoće li one biti jednakog smjera kao i promjene u izvještavanju o Romima i problemu njihove diskriminacije u tiskanim medijima. Istraživanje je provedeno anketnim ispitivanjem u tri točke mjerenja (N1=206, N2=223, N3=201) te analizom sadržaja 231 broja tiskanih publikacija izdanih u dvomjesečnom razdoblju prije svake ankete. U skladu s hipotezama, neposredno nakon emisije, utvrđena je statistički značajno manja izraženost otvorene, ali i prikrivene predrasude prema Romima, nego u razdoblju prije emisije. Iako i dalje niži nego prije emisije, rezultati pokazuju trend ponovnog porasta predrasude 17 mjeseci nakon emisije. Najveći broj novinskih članaka o Romima, najveće površine, s relativno najmanjim udjelom negativnih članaka te s najvišom zastupljenosti teme diskriminacije Roma utvrđen je u razdoblju za vrijeme i neposredno nakon emisije. Rezultati ovog istraživanja upućuju da bi već i jedna televizijska emisija mogla dovesti do značajnog smanjenja predrasuda, koje se može ostvariti putem medijskog kontakta s pripadnikom manjine i opažanja pozitivne manjinsko-većinske interakcije, ali i putem izloženosti medijskoj agendi koja promiče norme međugrupne tolerancije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1418 
690 |a 5.06 
693 |a predrasude, hipoteza parasocijalnog kontakta, teorija postavljanja agende, socijalne norme, intervencije za smanjivanje predrasuda  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a prejudice, parasocial contact hypothesis, agenda setting theory, social norms, prejudice reduction interventions  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja  |x 1330-0288  |g 23 (2014), 2 ; str. 303-325  |w ffzg.(HR-ZaFF)239131 
856 4 |u http://darhiv.ffzg.unizg.hr/5529  |y Arhivska verzija članka (Darhiv) 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/125563  |y Elektronička verzija članka (Hrčak) 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 4  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000339705100005  |s 2-s2.0-84904973047