Tekstualne i putničke prakse u suvremenom slovenskom putopisnom romanu (na primjeru romana Evalda Flisara Potovanje predaleč i Tao ljubezni Andreja Blatnika)

Kao vrlo važan dio suvremene romaneskne produkcije u slovenskoj književnosti nametnuo se žanr putopisnog romana koji u mnogovrsnosti svojih pojavnosti pokazuje različite interese i preferencije putničkih praksi, ali i realizacije putopisnog subjekta. Na tragu toga, u radu će se prikazati zastupljeni...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335310/Details
Matična publikacija: Diskursi suvremene Slavistike: Slaveni na putu
Glavni autor: Latković, Ivana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02733naa a2200253uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20180112212230.0
008 150109s2014 xx hrv|d
999 |c 335310  |d 335307 
035 |a (CROSBI)680050 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Latković, Ivana  |9 790 
245 1 0 |a Tekstualne i putničke prakse u suvremenom slovenskom putopisnom romanu (na primjeru romana Evalda Flisara Potovanje predaleč i Tao ljubezni Andreja Blatnika) /  |c Latković, Ivana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Textual and travel practices in contemporary Slovene travelogue novel (on the example of Flisar's novel Potovanje predaleč and Blatnik's novel Tao ljubezni) 
300 |f str. 
363 |i 2014 
520 |a Kao vrlo važan dio suvremene romaneskne produkcije u slovenskoj književnosti nametnuo se žanr putopisnog romana koji u mnogovrsnosti svojih pojavnosti pokazuje različite interese i preferencije putničkih praksi, ali i realizacije putopisnog subjekta. Na tragu toga, u radu će se prikazati zastupljeni reprezentacijski režimi prostornog premještanja (dokoličarenje, istraživanje, samootkrivanje, egzil itd.) s obzirom na njihov (post)modernistički itinerarij, ali i narativnu tehniku, i to u romanima Evalda Flisara Čarovnikov vajenec i Potovanje predaleč te u romanu Andreja Blatnika Tao ljubezni, kao i nekim drugim suvremenim slovenskim putopisnim romanima. U analizama će se nastojati pokazati kako se kroz različite putopisne subjekte, od aktivnog, spoznajno otvorenog sudionika do pasivnog, ironičnog promatrača realiziraju modusi zamišljanja i stvaranja Drugog, kakva je i koja motivacija upoznavanja i ovladavanja (civilizacijskih, kulturoloških) razlika i, ne manje važno, kakvog implicitnog čitatelja ti romani zazivaju. U skladu s time, a prema u literaturi prisutnim distinktivnim obilježjima putopisnog subjekta kao putnika, turista ili istraživača, u radu će se ustvrditi sličnosti i razlike u strukturiranju i fikcionalnom prikazivanju iskustva putovanja u suvremenom slovenskom putopisnom romanu. Zaključno će se on pozicionirati unutar žanrovskog sustava suvremene slovenske književnosti uz nastojanja da se prikažu mogući razlozi i uzroci njegove uvjerljive zastupljenosti i neupitne popularnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3473 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a suvremeni slovenski putopisni roman, tekstualne prakse, putničke prakse, A. Blatnik, E. Flisar  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a contemporary Slovene travelogue novel, textual practices, travel practices, A. Blatnik, E. Flisar  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Diskursi suvremene Slavistike: Slaveni na putu  |g 2014. 
942 |c CLA  |f 1  |g Poslan  |t 1.26  |u 2  |z Znanstveni