Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima

U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335325/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
18 (2015), 1 ; str. 21-41
Glavni autori: Tonković Grabovac, Maša (-), Morić Milovanović, Bojan (Author)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Predmet:
LEADER 02769nam a22003257i 4500
003 HR-ZaFF
005 20180403151532.0
008 150109s2015 ci hrv|d
999 |c 335325  |d 335322 
035 |a (CROSBI)713189 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 783  |a Tonković Grabovac, Maša 
245 1 0 |a Provjera osnovnih postavki modela poduzetničke orijentacije na hrvatskim poduzetnicima /  |c Maša Tonković Grabovac, Bojan Morić Milovanović. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Testing the basic assumptions of the entrepreneurial orientation model on Croatian entrepreneurs 
300 |a 21-41  |f str. 
363 |i 2015  |a 18  |b 1 
520 3 |a U zadnje se vrijeme u psihologijskoj literaturi može primijetiti sve veći interes za istraživanje poduzetništva. Malobrojna psihologijska istraživanja poduzetništva u Hrvatskoj dominantno su usmjerena određivanju osobina poduzetnika, dok su istraživanja karakteristika organizacijske kulture i drugih organizacijskih procesa njihovih poduzeća ostala u potpunosti zanemarena. Jedan od takvih konstrukata je poduzetnička orijentacija – fenomen koji se odnosi na procese i aktivnosti formiranja novih poslova, a uključuje pet osnovnih komponenti: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomiju i kompetitivnu agresivnost. S obzirom na to da postoje nalazi da je ona pod značajnim utjecajem okoline, valja provjeriti hoće li se ova struktura poduzetničke orijentacije replicirati i na uzorku hrvatskih poduzetnika. Stoga je svrha ovog istraživanja bila na uzorku hrvatskih poduzetnika provjeriti postavke 5- faktorskog modela poduzetničke orijentacije. Konfirmatorna faktorska analiza provedena na podacima prikupljenima u 252 mala i srednja hrvatska poduzeća potvrdila je pretpostavljenu multidimenzionalnu strukturu modela poduzetničke orijentacije. Dobiveni rezultati mogu poslužiti kao polazište za kreiranje intervencija s ciljem povećanja uspješnosti poslovanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća. 
653 0 |a poduzetništvo  
653 0 |a psihologija poduzetništva 
653 0 |a poduzetnička orijentacija 
653 0 |a hrvatski poduzetnici 
653 0 |a konfirmatorna faktorska analiza 
690 |a 5.06 
690 |a 5.01 
693 |a poduzetništvo, psihologija poduzetništva, poduzetnička orijentacija, hrvatski poduzetnici, konfirmatorna faktorska analiza  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a entrepreneurship, psychology of entrepreneurship, entrepreneurial orientation, Croatian entrepreneurs, confirmatory factor analysis  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Morić Milovanović, Bojan  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 18 (2015), 1 ; str. 21-41  |w ffzg.(HR-ZaFF)238399 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni 
962 |s 2-s2.0-84946717174