Individualni i obiteljski čimbenici razumijevanja teorije uma u djece predškolske dobi
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. U istraživanju je sudjelovalo 15...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335330/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 50 (2014), 2 ; str. 61-79 |
| Glavni autori: | Zrinščak, Iva (-), Šimleša, Sanja (Author), Kuterovac-Jagodić, Gordana |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| Online pristup: |
Elektronička verzija članka Elektronička verzija članka (Darhiv) |
| LEADER | 02954naa a2200289uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 005 | 20160816192438.0 | ||
| 008 | 150109s2014 ci hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)738480 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Zrinščak, Iva | |
| 245 | 1 | 0 | |a Individualni i obiteljski čimbenici razumijevanja teorije uma u djece predškolske dobi / |c Zrinščak, Iva ; Šimleša, Sanja ; Kuterovac Jagodić, Gordana. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Individual and family factors of theory of mind understanding aming preschool children | |
| 300 | |f str. |a 61-79 | ||
| 363 | |a 50 |b 2 |i 2014 | ||
| 520 | |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. U istraživanju je sudjelovalo 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 48 do 68 mjeseci. Razumijevanje teorije uma je ispitano podljestvicom Teorije uma NEPSY-II baterije testova, prepoznavanje emocija podljestvicom Prepoznavanja emocija NEPSY-II baterije testova, a kognitivni status Testom rezoniranja matrica. Rezultati ANOVA-e 3 (dob) x 2 (spol) su pokazali da su najstarija djeca (62-68 mjeseci) značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju (55-61 mjesec) i najmlađu dobnu skupinu (48-54 mjeseca), dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrđene su dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija (starija djeca ujedno i bolje razumiju emocije) i spolne razlike u korist djevojčica. Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitan je doprinos individualnih faktora djeteta (kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih faktora (stupanj obrazovanja roditelja) u objašnjenju varijance rezultata na podljestvici Teorije uma. Za razumijevanje teorije uma prediktivni su kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje emocija i obrazovanje roditelja. Djeca koja postižu više rezultate na testu neverbalne inteligencije i testu prepoznavanja emocija te djeca roditelja s višim stupnjem obrazovanja pokazuju bolje razumijevanje teorije uma. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 013-1081870-2627 | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a teorija uma, prepoznavanje emocija, inteligencija, obiteljsko okruženje |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a theory of mind, emotion recognition, intelligence, family background |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | 1 | |a Šimleša, Sanja |4 aut | |
| 700 | 1 | |a Kuterovac-Jagodić, Gordana |4 aut |9 725 | |
| 773 | 0 | |t Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja |x 1331-3010 |g 50 (2014), 2 ; str. 61-79 |w ffzg.(HR-ZaFF)237720 | |
| 856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/file/193739 |y Elektronička verzija članka | |
| 856 | 4 | |u http://darhiv.ffzg.unizg.hr/5545 |y Elektronička verzija članka (Darhiv) | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni | ||
| 962 | |s 2-s2.0-84919626293 | ||
| 999 | |c 335330 |d 335327 | ||