Kraj univerzalne filozofije povijesti – od Löwitha do Vattima
Jedna od tema koje se uvijek iznova vraćaju kada se povede rasprava o samoj biti »postmodernog stanja« jest i »kraj filozofije povijesti«. Točnije, radi se o »kraju univerzalne filozofije povijesti«. Nadalje, priča se i o krizi u ideji same povijesti, kao takove. Uopće, tema povijesti jest – kao uos...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335479/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Abdulah Šarčević - filozofsko iskustvo vremena (Znanost, filozofija, umjetnost)- Zbornik radova sa znanstvenog skupa 246 |
Glavni autor: | Krivak, Marijan (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://bib.irb.hr/datoteka/744570.SARAJEVO.doc |
LEADER | 02387naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 150109s2014 xx hrv|d | ||
020 | |a 9789958625466 | ||
035 | |a (CROSBI)744570 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Krivak, Marijan | |
245 | 1 | 0 | |a Kraj univerzalne filozofije povijesti – od Löwitha do Vattima / |c Krivak, Marijan. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The End of Universal Philosophy of History -from Löwith to Vattimo | |
300 | |a 97-103 |f str. | ||
500 | |a Tekst je objavljen u Zborniku radova posvećenog 80. rođendanu akademika ANU BiH Abdulaha Šarčevića | ||
520 | |a Jedna od tema koje se uvijek iznova vraćaju kada se povede rasprava o samoj biti »postmodernog stanja« jest i »kraj filozofije povijesti«. Točnije, radi se o »kraju univerzalne filozofije povijesti«. Nadalje, priča se i o krizi u ideji same povijesti, kao takove. Uopće, tema povijesti jest – kao uostalom i »ideja kraja/krajeva« – nešto što nosi markaciju »postmodernog stanja«, ili, pak, transparentnog društva (Vattimo). Ima li danas smisla govoriti o jednoj »filozofiji povijesti«? Barem u smislu kakvom ju je definirao Hegel u istoimenom spisu? Kakva je budućnost tzv. »povijesnog mišljenja«? Treba li nam, uopće, filozofija povijesti? Cui bono? Profesor Šarčević u svojim djelima često tematizirao Löwitha i Vattima. U svojim diskursima o njima pronalazio je mnoge dodirne točke. Svojom kritikom agresivnog »filozofskog historicizma« i sekularizirane filozofske eshatologije, Löwith se, prema Šarčeviću, približio postmoderni. U svojem predgovoru za nikad ovdje objavljeno Transparentno društvo, sarajevski nam filozof ocrtava moguće emancipacijske potencijale postmoderne filozofije što ju nam kroz »slabo mišljenje« podastire Vattimo. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.01 | ||
693 | |a Filozofija povijesti, slabo mišljenje, Gianni Vattimo, hermeneutika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Philosophy of History, Weak Thought, Gianni Vattimo, hermeneutics |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Abdulah Šarčević - filozofsko iskustvo vremena (Znanost, filozofija, umjetnost)- Zbornik radova sa znanstvenog skupa |d Sarajevo : Filozofski fakultet Sarajevo, 2014 |h 246 |n Džindo, Jasmin |z 978-9958-625-46-6 |g str. 97-103 | |
856 | |u http://bib.irb.hr/datoteka/744570.SARAJEVO.doc | ||
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 1 |z Znanstveni | ||
999 | |c 335479 |d 335476 |