Kraj univerzalne filozofije povijesti – od Löwitha do Vattima

Jedna od tema koje se uvijek iznova vraćaju kada se povede rasprava o samoj biti »postmodernog stanja« jest i »kraj filozofije povijesti«. Točnije, radi se o »kraju univerzalne filozofije povijesti«. Nadalje, priča se i o krizi u ideji same povijesti, kao takove. Uopće, tema povijesti jest – kao uos...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335479/Details
Matična publikacija: Abdulah Šarčević - filozofsko iskustvo vremena (Znanost, filozofija, umjetnost)- Zbornik radova sa znanstvenog skupa
246
Glavni autor: Krivak, Marijan (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://bib.irb.hr/datoteka/744570.SARAJEVO.doc
LEADER 02387naa a2200241uu 4500
008 150109s2014 xx hrv|d
020 |a 9789958625466 
035 |a (CROSBI)744570 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Krivak, Marijan 
245 1 0 |a Kraj univerzalne filozofije povijesti – od Löwitha do Vattima /  |c Krivak, Marijan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The End of Universal Philosophy of History -from Löwith to Vattimo 
300 |a 97-103  |f str. 
500 |a Tekst je objavljen u Zborniku radova posvećenog 80. rođendanu akademika ANU BiH Abdulaha Šarčevića 
520 |a Jedna od tema koje se uvijek iznova vraćaju kada se povede rasprava o samoj biti »postmodernog stanja« jest i »kraj filozofije povijesti«. Točnije, radi se o »kraju univerzalne filozofije povijesti«. Nadalje, priča se i o krizi u ideji same povijesti, kao takove. Uopće, tema povijesti jest – kao uostalom i »ideja kraja/krajeva« – nešto što nosi markaciju »postmodernog stanja«, ili, pak, transparentnog društva (Vattimo). Ima li danas smisla govoriti o jednoj »filozofiji povijesti«? Barem u smislu kakvom ju je definirao Hegel u istoimenom spisu? Kakva je budućnost tzv. »povijesnog mišljenja«? Treba li nam, uopće, filozofija povijesti? Cui bono? Profesor Šarčević u svojim djelima često tematizirao Löwitha i Vattima. U svojim diskursima o njima pronalazio je mnoge dodirne točke. Svojom kritikom agresivnog »filozofskog historicizma« i sekularizirane filozofske eshatologije, Löwith se, prema Šarčeviću, približio postmoderni. U svojem predgovoru za nikad ovdje objavljeno Transparentno društvo, sarajevski nam filozof ocrtava moguće emancipacijske potencijale postmoderne filozofije što ju nam kroz »slabo mišljenje« podastire Vattimo. 
546 |a HRV 
690 |a 6.01 
693 |a Filozofija povijesti, slabo mišljenje, Gianni Vattimo, hermeneutika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Philosophy of History, Weak Thought, Gianni Vattimo, hermeneutics  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Abdulah Šarčević - filozofsko iskustvo vremena (Znanost, filozofija, umjetnost)- Zbornik radova sa znanstvenog skupa  |d Sarajevo : Filozofski fakultet Sarajevo, 2014  |h 246  |n Džindo, Jasmin  |z 978-9958-625-46-6  |g str. 97-103 
856 |u http://bib.irb.hr/datoteka/744570.SARAJEVO.doc 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 335479  |d 335476