Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje
U radu se polazi od shvaćanja da je nakon asimilacionističke ere za potrebe suvremenog demokratskog i kulturno složenog društva prijeko potrebno pripremati djecu i mlade za interkulturni dijalog u spezi s promicanjem aktivnog građanstva, kako bi uživanje prava na jednakost i različitost doprinijelo...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335480/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti Neven Hrvatić |
Glavni autor: | Spajić-Vrkaš, Vedrana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02336naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150114122505.0 | ||
008 | 150109s2014 xx hrv|d | ||
020 | |a 9789535621614 | ||
035 | |a (CROSBI)714855 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Spajić-Vrkaš, Vedrana |9 620 | |
245 | 1 | 0 | |a Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje / |c Vedrana Spajić-Vrkaš. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Cultural diversity, citizenship and education | |
300 | |a 3-17 |f str. | ||
520 | |a U radu se polazi od shvaćanja da je nakon asimilacionističke ere za potrebe suvremenog demokratskog i kulturno složenog društva prijeko potrebno pripremati djecu i mlade za interkulturni dijalog u spezi s promicanjem aktivnog građanstva, kako bi uživanje prava na jednakost i različitost doprinijelo društvenoj koheziji i stabilnosti. Analizirajući odnose prema 'drugom' i drugačijem kroz četiri sukcesivna razdoblja, nazvana Zlatnim dobom neznanja, Uznemirujućim dobom (političke) retorike, Obećavajućim dobom prilagodbe i Izazovnim dobom razmjene, objašnjavaju se promjene koje su dovele do toga da je u novije vrijeme interkulturni dijalog postao političkim prioritetom u demokratskim zemljama, osobito u Europi. Taj je prikaz dopunjen opisom triju perspektiva u sklopu kojih se razvijaju različiti programi interkulturnog/multikulturnog i obrazovanja. Iako nose isti naziv, mnogi programi ne zadovoljavaju potrebe kulturno pluralnog demokratskog društva. Kako bi se pripadnici različitih kulturnih grupa osnažili za dijalog, zagovara se razvoj dijaloškog interkulturnog/multikulturnog obrazovanja utemeljenog na kritičkoj pedagogiji i sveobuhvatnom, integrativnom pristupu. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a kulturna različitost, građanstvo, interkulturni dijalog, interkulturno obrazovanje, integrativni pristup |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a cultural diversity, citizenshzip, intercultural dialogue, intercultural education, integrative approach |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti |d Zagreb i Virovitica : Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. |n Neven Hrvatić |z 9789535621614 |g str. 3-17 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni | ||
999 | |c 335480 |d 335477 |