Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje

U radu se polazi od shvaćanja da je nakon asimilacionističke ere za potrebe suvremenog demokratskog i kulturno složenog društva prijeko potrebno pripremati djecu i mlade za interkulturni dijalog u spezi s promicanjem aktivnog građanstva, kako bi uživanje prava na jednakost i različitost doprinijelo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335480/Details
Matična publikacija: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Neven Hrvatić
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02336naa a2200229uu 4500
005 20150114122505.0
008 150109s2014 xx hrv|d
020 |a 9789535621614 
035 |a (CROSBI)714855 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana  |9 620 
245 1 0 |a Kulturna različitost, građanstvo i obrazovanje /  |c Vedrana Spajić-Vrkaš. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Cultural diversity, citizenship and education 
300 |a 3-17  |f str. 
520 |a U radu se polazi od shvaćanja da je nakon asimilacionističke ere za potrebe suvremenog demokratskog i kulturno složenog društva prijeko potrebno pripremati djecu i mlade za interkulturni dijalog u spezi s promicanjem aktivnog građanstva, kako bi uživanje prava na jednakost i različitost doprinijelo društvenoj koheziji i stabilnosti. Analizirajući odnose prema 'drugom' i drugačijem kroz četiri sukcesivna razdoblja, nazvana Zlatnim dobom neznanja, Uznemirujućim dobom (političke) retorike, Obećavajućim dobom prilagodbe i Izazovnim dobom razmjene, objašnjavaju se promjene koje su dovele do toga da je u novije vrijeme interkulturni dijalog postao političkim prioritetom u demokratskim zemljama, osobito u Europi. Taj je prikaz dopunjen opisom triju perspektiva u sklopu kojih se razvijaju različiti programi interkulturnog/multikulturnog i obrazovanja. Iako nose isti naziv, mnogi programi ne zadovoljavaju potrebe kulturno pluralnog demokratskog društva. Kako bi se pripadnici različitih kulturnih grupa osnažili za dijalog, zagovara se razvoj dijaloškog interkulturnog/multikulturnog obrazovanja utemeljenog na kritičkoj pedagogiji i sveobuhvatnom, integrativnom pristupu. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a kulturna različitost, građanstvo, interkulturni dijalog, interkulturno obrazovanje, integrativni pristup  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a cultural diversity, citizenshzip, intercultural dialogue, intercultural education, integrative approach  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti  |d Zagreb i Virovitica : Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014.  |n Neven Hrvatić  |z 9789535621614  |g str. 3-17 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni 
999 |c 335480  |d 335477