Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju

Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin st...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335488/Details
Matična publikacija: Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti
Hrvatić, Neven
Glavni autor: Bartulović, Marija (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02370naa a2200253uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20180113123445.0
008 150109s2014 xx hrv|d
999 |c 335488  |d 335485 
020 |a 9789535621614 
035 |a (CROSBI)713958 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Bartulović, Marija  |9 577 
245 1 0 |a Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju /  |c Marija Bartulović. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education 
300 |a 151-165  |f str. 
520 |a Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a nastava, autentičnost, osvještavanje, interkulturno obrazovanje, feministička pedagogija.  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy.  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti  |d Zagreb-Virovitica : Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014  |n Hrvatić, Neven  |z 9789535621614  |g str. 151-165 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni