Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju
Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin st...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335488/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti Hrvatić, Neven |
Glavni autor: | Bartulović, Marija (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02370naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20180113123445.0 | ||
008 | 150109s2014 xx hrv|d | ||
999 | |c 335488 |d 335485 | ||
020 | |a 9789535621614 | ||
035 | |a (CROSBI)713958 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Bartulović, Marija |9 577 | |
245 | 1 | 0 | |a Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju / |c Marija Bartulović. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education | |
300 | |a 151-165 |f str. | ||
520 | |a Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a nastava, autentičnost, osvještavanje, interkulturno obrazovanje, feministička pedagogija. |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy. |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti |d Zagreb-Virovitica : Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu i Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014 |n Hrvatić, Neven |z 9789535621614 |g str. 151-165 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |z Znanstveni |