Poteškoće izgovora kroatofonih studenata francuskoga jezika uvjetovane drugim stranim jezikom

Učenje stranoga jezika složen je proces u kojem je, u okviru stjecanja komunikacijske kompetencije, potrebno svladati cijeli niz elemenata međuovisnih jezičnih razina. Nerijetko u tom procesu biva zapostavljeno uvježbavanje izgovora nepoznatih fonema stranoga jezika, a posebno onih koji se čine zaje...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335501/Details
Matična publikacija: Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja
Zagreb, Hrvatska : HDPL/CALS, 2014
Glavni autori: Orešković Dvorski, Lidija (-), Pavelin Lešić, Bogdanka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://issuu.com/hdpl-cals/docs/2014_hdpl_sazetci_cals_abstracts
LEADER 03702naa a2200229uu 4500
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)697819 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Orešković Dvorski, Lidija  |9 672 
245 1 0 |a Poteškoće izgovora kroatofonih studenata francuskoga jezika uvjetovane drugim stranim jezikom /  |c Orešković Dvorski, Lidija ; Pavelin Lešić, Bogdanka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a French pronunciation difficulties of Croatian- speaking students related to other foreign language(s) 
300 |a 65-66  |f str. 
520 |a Učenje stranoga jezika složen je proces u kojem je, u okviru stjecanja komunikacijske kompetencije, potrebno svladati cijeli niz elemenata međuovisnih jezičnih razina. Nerijetko u tom procesu biva zapostavljeno uvježbavanje izgovora nepoznatih fonema stranoga jezika, a posebno onih koji se čine zajedničkima u fonološkim sustavima materinskog i stranoga jezika. Naime realizaciji svih glasova u stranome jeziku potrebno je pristupati kao učenju novih, tj. nepoznatih u materinskome jeziku, u okviru stjecanja cjelokupnih govorno-jezičnih navika. Izgovor francuskoga jezika, u odnosu na hrvatski, odlikuje se anteriorizacijom, labijalizacijom, stupnjevima otvorenosti samoglasnika, varijacijom samoglasničkog timbra, principima naglasnog sustava i intonacijskih modela uporabe i sl. Svaki dio izgovora u stranome jeziku specifičan je za taj govorno-jezični sustav, počevši od ritamsko-intonacijskih cjelina – struktura, te o njima ovisi izgovor. Stoga je nemoguće postići optimalan izgovor novoga glasa ako se ne savlada cjelokupni izgovor svih sastavnica govornoga lanca – svih glasova unutar ritma i intonacije pripadajućeg iskaza. U stjecanju optimalnog izgovora stranoga jezika u odrasloj dobi neizbježan je utjecaj materinskog jezika, ali i drugih stranih jezika. Cilj ovoga rada jest utvrditi i klasificirati pogreške u izgovoru uzrokovane drugim stranim jezikom studenata francuskog jezika preddiplomskog studija Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Iz zvučnih zapisa izgovora studenata izdvojit će se osobitosti stranoga akcenta koje je moguće pripisati utjecaju drugog stranog jezika studenata. Rad počiva na pretpostavci da se uz sustav pogrešaka u izgovoru tipičnih za kroatofone govornike, koje proizlaze iz višestrukih oprečnosti i nesrazmjera između hrvatskog i francuskog fonološkog sustava, javljaju i pogreške koje se ne mogu svesti na utjecaj materinskoga jezika. Te su pogreške odraz pojedinih karakteristika fonoloških sustava drugog/drugih stranih jezika, npr. engleskog, talijanskog, španjolskog, njemačkog itd. U radu će se utvrditi pojedini obrasci utjecaja drugih stranih jezika na izgovor francuskog te ponuditi moguća rješenja za uklanjanje neželjenih prizvuka u izgovoru koji nisu u skladu s francuskim fonološkim sustavom i njegovim prozodijskim obilježjima. 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a učenje stranog jazika, izgovor, fonološki sustav, francuski, hrvatski, engleski jezik  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a foreign language learning, pronounciation, phonological system, French, Croatian, English  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Pavelin Lešić, Bogdanka  |4 aut  |9 661 
773 0 |a Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja (25.-27.04.2014. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja  |d Zagreb, Hrvatska : HDPL/CALS, 2014  |n Cergol Kovačević, Kristina ; Udier, Sanda Lucija  |z 978-953-7963-09-5  |g str. 65-66 
856 |u http://issuu.com/hdpl-cals/docs/2014_hdpl_sazetci_cals_abstracts 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.08 
999 |c 335501  |d 335498