Poteškoće izgovora kroatofonih studenata francuskoga jezika uvjetovane drugim stranim jezikom
Učenje stranoga jezika složen je proces u kojem je, u okviru stjecanja komunikacijske kompetencije, potrebno svladati cijeli niz elemenata međuovisnih jezičnih razina. Nerijetko u tom procesu biva zapostavljeno uvježbavanje izgovora nepoznatih fonema stranoga jezika, a posebno onih koji se čine zaje...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335501/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja Zagreb, Hrvatska : HDPL/CALS, 2014 |
Glavni autori: | Orešković Dvorski, Lidija (-), Pavelin Lešić, Bogdanka (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
http://issuu.com/hdpl-cals/docs/2014_hdpl_sazetci_cals_abstracts |
LEADER | 03702naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)697819 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Orešković Dvorski, Lidija |9 672 | |
245 | 1 | 0 | |a Poteškoće izgovora kroatofonih studenata francuskoga jezika uvjetovane drugim stranim jezikom / |c Orešković Dvorski, Lidija ; Pavelin Lešić, Bogdanka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a French pronunciation difficulties of Croatian- speaking students related to other foreign language(s) | |
300 | |a 65-66 |f str. | ||
520 | |a Učenje stranoga jezika složen je proces u kojem je, u okviru stjecanja komunikacijske kompetencije, potrebno svladati cijeli niz elemenata međuovisnih jezičnih razina. Nerijetko u tom procesu biva zapostavljeno uvježbavanje izgovora nepoznatih fonema stranoga jezika, a posebno onih koji se čine zajedničkima u fonološkim sustavima materinskog i stranoga jezika. Naime realizaciji svih glasova u stranome jeziku potrebno je pristupati kao učenju novih, tj. nepoznatih u materinskome jeziku, u okviru stjecanja cjelokupnih govorno-jezičnih navika. Izgovor francuskoga jezika, u odnosu na hrvatski, odlikuje se anteriorizacijom, labijalizacijom, stupnjevima otvorenosti samoglasnika, varijacijom samoglasničkog timbra, principima naglasnog sustava i intonacijskih modela uporabe i sl. Svaki dio izgovora u stranome jeziku specifičan je za taj govorno-jezični sustav, počevši od ritamsko-intonacijskih cjelina – struktura, te o njima ovisi izgovor. Stoga je nemoguće postići optimalan izgovor novoga glasa ako se ne savlada cjelokupni izgovor svih sastavnica govornoga lanca – svih glasova unutar ritma i intonacije pripadajućeg iskaza. U stjecanju optimalnog izgovora stranoga jezika u odrasloj dobi neizbježan je utjecaj materinskog jezika, ali i drugih stranih jezika. Cilj ovoga rada jest utvrditi i klasificirati pogreške u izgovoru uzrokovane drugim stranim jezikom studenata francuskog jezika preddiplomskog studija Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Iz zvučnih zapisa izgovora studenata izdvojit će se osobitosti stranoga akcenta koje je moguće pripisati utjecaju drugog stranog jezika studenata. Rad počiva na pretpostavci da se uz sustav pogrešaka u izgovoru tipičnih za kroatofone govornike, koje proizlaze iz višestrukih oprečnosti i nesrazmjera između hrvatskog i francuskog fonološkog sustava, javljaju i pogreške koje se ne mogu svesti na utjecaj materinskoga jezika. Te su pogreške odraz pojedinih karakteristika fonoloških sustava drugog/drugih stranih jezika, npr. engleskog, talijanskog, španjolskog, njemačkog itd. U radu će se utvrditi pojedini obrasci utjecaja drugih stranih jezika na izgovor francuskog te ponuditi moguća rješenja za uklanjanje neželjenih prizvuka u izgovoru koji nisu u skladu s francuskim fonološkim sustavom i njegovim prozodijskim obilježjima. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a učenje stranog jazika, izgovor, fonološki sustav, francuski, hrvatski, engleski jezik |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a foreign language learning, pronounciation, phonological system, French, Croatian, English |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Pavelin Lešić, Bogdanka |4 aut |9 661 | |
773 | 0 | |a Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja (25.-27.04.2014. ; Zagreb, Hrvatska) |t Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja |d Zagreb, Hrvatska : HDPL/CALS, 2014 |n Cergol Kovačević, Kristina ; Udier, Sanda Lucija |z 978-953-7963-09-5 |g str. 65-66 | |
856 | |u http://issuu.com/hdpl-cals/docs/2014_hdpl_sazetci_cals_abstracts | ||
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.08 | ||
999 | |c 335501 |d 335498 |