Pripremljenost budućih nastavnika za međukulturne izazove u nastavi hrvatskoga kao nasljednoga i drugoga jezika
Učitelji u hrvatskoj nastavi u inozemstvu te učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika u Hrvatskoj, a zbog sve većeg broja učenika kojima hrvatski nije prvi jezik, za uspješan rad trebaju imati mnoga specifična znanja i kompetencije (Češi, Barbaroša Šikić, Cvikić 2012). Uz znanje jezika i znanje o jez...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335536/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku i Srednja Europa, 2014 |
Glavni autori: | Cvikić, Lidija (-), Novak Milić, Jasna (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03264naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20190117120408.0 | ||
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
999 | |c 335536 |d 335533 | ||
035 | |a (CROSBI)758885 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Cvikić, Lidija | |
245 | 1 | 0 | |a Pripremljenost budućih nastavnika za međukulturne izazove u nastavi hrvatskoga kao nasljednoga i drugoga jezika / |c Lidija Cvikić ; Jasna Novak Milić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural competence in future teachers of Croatian as a heritage and as a second language | |
300 | |a 145-162 |f str. | ||
520 | |a Učitelji u hrvatskoj nastavi u inozemstvu te učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika u Hrvatskoj, a zbog sve većeg broja učenika kojima hrvatski nije prvi jezik, za uspješan rad trebaju imati mnoga specifična znanja i kompetencije (Češi, Barbaroša Šikić, Cvikić 2012). Uz znanje jezika i znanje o jeziku, sržnom možemo smatrati međukulturnu kompetenciju (MKK) (Fantini 1995, Byram 1997). Učitelji u inozemstvu i sami moraju imati razvijen visok stupanj MKK kako bi uspješno mogli živjeti i raditi u stranoj sredini. Onima u domovini MKK presudna je da bi razumjeli svoje inojezične učenike i olakšali im snalaženje u novom okruženju – novom školskom sustavu, društvenim normama i jeziku (Novak Milić 2012). Uz razvijanje vlastite, učitelj u oba slučaja mora biti sposoban razvijati i MKK kod učenika. Poželjno je da nastavnici sami imaju visoko razvijen stupanj MKK i da posjeduju teorijska znanja o njoj, da se ne dogodi da kod učenika trebaju razvijati kompetencije koje ni sami nisu razvili. No, upitno je koliko se pozornosti u postojećim studijskim programima studija za učitelje i nastavnike hrvatskoga jezika posvećuje tim temama. Autori istražuju pripremljenost studenata, budućih učitelja (Učiteljski fakultet) i nastavnika hrvatskoga (Filozofski fakultet), potencijalnih učitelja u hrvatskoj nastavi u inozemstvu ili s inojezičnim učenicima u Hrvatskoj, za međukulturne izazove. Istraživački dio rada ide u dva smjera: a) na temelju dostupnih silaba ispituje se zastupljenost tema o MKK u silabima učiteljskoga studija i studija kroatistike ; b) ispituju se stavovi budućih učitelja i nastavnika o višejezičnosti, međukulturnosti, o postupcima i metodama koje smatraju poticajnima za razvoj MKK posebno izrađenim upitnikom. Stavovi studenata različitih studijskih modula na Učiteljskome fakultetu u Zagrebu (n=63) usporedit će se sa stavovima studenata kroatistike na Filozofskome fakultetu. Na temelju provedenoga istraživanja raspravlja se o pripremljenosti budućih učitelja za rad s inojezičnim učenicima te se daju smjernice za moguće promjene u obrazovanju učitelja. | ||
546 | |a HRV | ||
700 | 1 | |a Novak Milić, Jasna |4 aut |9 583 | |
773 | 0 | |a Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja, 28. međunarodni znanstveni skup HDPL-a (25-27.04.2014. ; Zagreb, Hrvatska) |t Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja |d Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku i Srednja Europa, 2014 |n Cergol Kovačević, Kristina ; Udier, Sanda Lucija (ur.) |z 9789537963095 |g str. 145-162 |w ffzg.(HR-ZaFF)335964 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 2 |