Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije
Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ra...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335659/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogija, obrazovanje i nastava Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02782naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150110095640.0 | ||
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)700428 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Hrvatić, Neven |9 589 | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije / |c Neven Hrvatić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural determinants of sexual pedagogy | |
300 | |a 321-328 |f str. | ||
520 | |a Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ravnopravnost seksualnih usmjerenja i životnih obrazaca (koji ne pripadaju dominantnoj kulturi), prema poticaju razvijanju vlastitog seksualnog identiteta, gdje je polaznica - seksualnost, a ne seksualna usmjerenost. U ovom kontekstu, seksualni odgoj možemo odrediti kao intencionalni proces, kontinuiranog utjecanja na formiranje stavova i mišljenja o aspektu seksualnosti kod djece, mladeži (i odraslih) te razvoj seksualne motivacije, izražajnih oblika i obrazaca ponašanja. Neposredne implikacije novih pristupa u seksualnoj pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini: nacionalnom kurikulumu i implementaciji u školskoj praksi - zdravstveni odgoj, osnaživanju osobnosti i samopouzdanja učenika, prema toleranciji i otvorenosti prema drugim vrijednostima i drugim ponašanjima, gdje su posebnosti kulturne i socijalne sredine sastavnica seksualnog odgoja. Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije pretpostavljaju i shvaćanje/prihvaćanje karakterističnih ponašanja pojedinih društvenih skupina unutar pluralnog društva koja se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, etničnost, rasu, religiju, tjelesnu i/ili mentalnu sposobnost, spolnu i/ili rodnu orijentaciju. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a seksualna pedagogija, interkulturalne odrednice, seksualna usmjerenja, zdravstveni/seksualni odgoj |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a sexual pedagogy, intercultural determinants, sexual orientations, health/sex education |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 2. međunarodna znanstvena konferencija: Pedagogija, obrazovanje i nastava (21.-23. 03. 2013. ; Mostar, Bosna i Hercegovina) |t Pedagogija, obrazovanje i nastava |d Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. |n Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario |z 9789958160233 |g str. 321-328 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 335659 |d 335656 |