Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije

Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ra...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335659/Details
Matična publikacija: Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014.
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02782naa a2200229uu 4500
005 20150110095640.0
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)700428 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Hrvatić, Neven  |9 589 
245 1 0 |a Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intercultural determinants of sexual pedagogy 
300 |a 321-328  |f str. 
520 |a Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ravnopravnost seksualnih usmjerenja i životnih obrazaca (koji ne pripadaju dominantnoj kulturi), prema poticaju razvijanju vlastitog seksualnog identiteta, gdje je polaznica - seksualnost, a ne seksualna usmjerenost. U ovom kontekstu, seksualni odgoj možemo odrediti kao intencionalni proces, kontinuiranog utjecanja na formiranje stavova i mišljenja o aspektu seksualnosti kod djece, mladeži (i odraslih) te razvoj seksualne motivacije, izražajnih oblika i obrazaca ponašanja. Neposredne implikacije novih pristupa u seksualnoj pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini: nacionalnom kurikulumu i implementaciji u školskoj praksi - zdravstveni odgoj, osnaživanju osobnosti i samopouzdanja učenika, prema toleranciji i otvorenosti prema drugim vrijednostima i drugim ponašanjima, gdje su posebnosti kulturne i socijalne sredine sastavnica seksualnog odgoja. Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije pretpostavljaju i shvaćanje/prihvaćanje karakterističnih ponašanja pojedinih društvenih skupina unutar pluralnog društva koja se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, etničnost, rasu, religiju, tjelesnu i/ili mentalnu sposobnost, spolnu i/ili rodnu orijentaciju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a seksualna pedagogija, interkulturalne odrednice, seksualna usmjerenja, zdravstveni/seksualni odgoj  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a sexual pedagogy, intercultural determinants, sexual orientations, health/sex education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 2. međunarodna znanstvena konferencija: Pedagogija, obrazovanje i nastava (21.-23. 03. 2013. ; Mostar, Bosna i Hercegovina)  |t Pedagogija, obrazovanje i nastava  |d Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014.  |n Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario  |z 9789958160233  |g str. 321-328 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 335659  |d 335656