Figure ideološkog viška u tranzicijskom hrvatskom igranom filmu

Rad obrazlaže različite teme, motive, narativne postupke i ideologije koje se javljaju u razdoblju posljednjeg desetljeća 20. stoljeća i prvog desetljeća 21. stoljeća u hrvatskom igranom filmu. Osobita se pozornost pridaje dvama modelima oblikovanja narativnog filmskog svijeta u kojima pojedine figu...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335670/Details
Matična publikacija: Facing the Present: Transition in Post-Yugoslavia
Hamburg : Verlag Dr. Kovač, 2014
Glavni autor: Lučić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02624naa a2200229uu 4500
005 20150109121748.0
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)623206 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Lučić, Krunoslav  |9 686 
245 1 0 |a Figure ideološkog viška u tranzicijskom hrvatskom igranom filmu /  |c Lučić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Figures of ideological excess in transitional Croatian feature film 
300 |a 121-135  |f str. 
520 |a Rad obrazlaže različite teme, motive, narativne postupke i ideologije koje se javljaju u razdoblju posljednjeg desetljeća 20. stoljeća i prvog desetljeća 21. stoljeća u hrvatskom igranom filmu. Osobita se pozornost pridaje dvama modelima oblikovanja narativnog filmskog svijeta u kojima pojedine figure bivaju permanentno izostavljene, neizravno tematizirane ili napadno uključene u ideološki imaginarij priče određenog filma. Jedan model oblikovanja filmske priče tako se može kvalificirati kao model ekskluzije narativnog viška u kojem se ključni sastojci priče, koji čine njezinu jezgru, neprestano iz nje nastoje isključiti na temelju svojeg ideološkog statusa. Takav je primjer figura djeteta stranog etničkog podrijetla u filmu Ognjena Sviličića Oprosti za kung fu (2005) koja figurira kao „strano tijelo“ uspostavljenih normativnih odnosa ruralne zajednice te narušava njezinu društvenu dinamiku. Drugi model oblikovanja filmske priče može se kvalificirati kao model inkluzije narativnog manjka u kojem se ključni sastojci priče, koji također čine njezinu jezgru, neprestano u nju nastoje uključiti iako su i vizualnom i (djelomično) narativnom elipsom iz nje izostavljeni. Takav je primjer figura ratnog zločina u filmu Zvonimira Jurića i Gorana Devića Crnci (2009) koja je naznačena tek aluzijom, ali koja čini središte oblikovanja filmskog zapleta te središte problematike razvoja i odnosa sudbinâ likovâ. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-2641300-1032 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a tranzicija, hrvatski igrani film, ideologija, elipsa, postjugoslavensko razdoblje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a transition, croatian feature film, ideology, ellipsis, post-yugoslav period  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Facing the present: transition in post-yugoslavia - the artists' view (20-23.3.2013. ; Graz, Austrija)  |t Facing the Present: Transition in Post-Yugoslavia  |d Hamburg : Verlag Dr. Kovač, 2014  |n Hansen-Kokoruš, Renate  |x 2195-593X  |z 978-3-8300-7380-2  |g str. 121-135 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 335670  |d 335667