Poezija Kamova i Matoša iz očišta kognitivne poetike
Polazeći tek od ključnih postavki kognitivne poetike, rad pokušava upozoriti na ulogu ljudskih osjetila kao kanala dobavljanja informacija iz vanjskoga svijeta u poetskom jeziku, te na načine kojima se osjeti tematiziraju u pjesmama Janka Polića Kamova i Antuna Gustava Matoša. Primjerenost bavljenja...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335836/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XVI. Matoš i Kamov: paradigme prijeloma Zagreb - Split : Književni krug Split - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014 |
Glavni autor: | Škopljanac, Lovro (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02539naa a2200205uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150112082351.0 | ||
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)747243 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Škopljanac, Lovro |9 780 | |
245 | 1 | 0 | |a Poezija Kamova i Matoša iz očišta kognitivne poetike / |c Škopljanac, Lovro. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The poetry of Kamov and Matoš from the viewpoint of cognitive poetics | |
300 | |a 283-294 |f str. | ||
520 | |a Polazeći tek od ključnih postavki kognitivne poetike, rad pokušava upozoriti na ulogu ljudskih osjetila kao kanala dobavljanja informacija iz vanjskoga svijeta u poetskom jeziku, te na načine kojima se osjeti tematiziraju u pjesmama Janka Polića Kamova i Antuna Gustava Matoša. Primjerenost bavljenja tom temom na korpusu pjesama objavljenih u zbirkama upravo te dvojice autora utemeljuje se u činjenici da je odnos osjeta, osjećaja i pjesničkog stvaranja na neki način već zaokupio Matoša u njegovom kritičkom tekstu Lirika lizanja i poezija pljuckanja. Iznosi se teza po kojoj Matoš usmjeruje kritiku na one pjesničke slike koje Kamov temelji na tematiziranju osjetilnih podražaja, te mu zamjera hipertrofiranost i neprimjerenost koje dovode do izostanka svake logike. Zatim se navode odabrani primjeri učestalosti i načina tematizacije devet osjeta u pjesmama obojice autora, prema kojima je vidljivo da Kamov u svojim pjesmama doista inzistira na množini osjetilnih ekstrema koje često navodi vođen pretpostavljenom logikom šokiranja čitatelja, dok je Matoš (s iznimkom poeme Mora) skloniji tematizaciji osjeta koji u manjoj mjeri djeluju na čula, i čijom varijacijom se umješno služi u oblikovanju pjesme. Zaključno se stoga može ustvrditi kako je u dobro znanom književnom sporu avangarde i artizma Matoš odlučio "braniti" poetiku osjetilne varijacije pred Kamovljevom poetikom osjetilne dezintegracije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0788 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
773 | 0 | |a Matoš i Kamov: paradigme prijeloma (20.-21.03.2014. ; Split, Hrvatska) |t Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XVI. Matoš i Kamov: paradigme prijeloma |d Zagreb - Split : Književni krug Split - Odsjek za komparativnu književnost Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014 |n Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea |z 978-953-163-406-9 |g str. 283-294 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 335836 |d 335833 |