Zoomorfne i antropomorfne figure u znanstvenofantastičnome filmu i filmu strave
Rad iz očišta kulturne animalistike, tj. kulturne zoologije i teorije filmskoga žanra problematizira vrstovnu razliku ljudsko/ životinjsko u znanstvenofantastičnom filmu i filmu strave i užasa. U prvom se dijelu rada ocrtava mogući metodološki spoj između kulturne animalistike i teorije filmskoga ža...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:336035/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Hrvatski filmski ljetopis 20 (2014), 77-78 ; str. 12-29 |
Glavni autor: | Lučić, Krunoslav (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02199naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20180114220700.0 | ||
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
999 | |c 336035 |d 336032 | ||
035 | |a (CROSBI)747425 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Lučić, Krunoslav |9 686 | |
245 | 1 | 0 | |a Zoomorfne i antropomorfne figure u znanstvenofantastičnome filmu i filmu strave / |c Krunoslav Lučić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Zoomorphic and anthropomorphic figures in science fiction and horror films | |
300 | |a 12-29 |f str. | ||
520 | |a Rad iz očišta kulturne animalistike, tj. kulturne zoologije i teorije filmskoga žanra problematizira vrstovnu razliku ljudsko/ životinjsko u znanstvenofantastičnom filmu i filmu strave i užasa. U prvom se dijelu rada ocrtava mogući metodološki spoj između kulturne animalistike i teorije filmskoga žanra, dok se u drugom dijelu rada ocrtavaju konfiguracije životinjskih, ljudskih i liminalnih figura koje se pojavljuju u različitim vrstama filmova, a osobito u dvama podtipovima žanra filmske fantastike. Osim što se u drugom dijelu rada ističu nužne karakteristike filma strave, poput čudovišnosti, prijetnje i transgresije temeljnih bioloških odrednica vrste, također se ističe važnost zoomorfizacije ljudskih figura i antropomorfizacije životinjskih figura. U trećem se dijelu rada razrađuje odnos između tih zoomorfnih i antropomorfnih figura te zapleta i narativne strukture čiju okosnicu uvijek čine ljudski protagonisti. Osobito se ističe narativna i simbolička ovisnost liminalnih figura, na granici ljudskog i životinjskog, i heteroseksualnog ljubavnog zapleta koji je s njima u vezi. | ||
546 | |a HRV | ||
693 | |a antropomorfne figure, zoomorfne figure, film strave, znanstvenofantastični film, kulturna animalistika, opreka ljudsko - životinjsko |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a anthropomorphic figure, zoomorphic figure, horror film, science fiction film, cultural animalistics, humans - animals opposition |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Hrvatski filmski ljetopis |x 1330-7665 |g 20 (2014), 77-78 ; str. 12-29 | |
942 | |c CLA |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - clanak |t 1.01 | ||
962 | |w WOS:000347745400002 |