New stirling engine concept (NSC-Engine) with application of direct heat introduction

Korisnost toplinskih motora izravno je ovisna o temperaturi i o razlici temperatura njihovih toplinskih spremnika (zagrijača i hladnjaka). Dosadašnja poboljšanja termičke korisnosti Stirlingovih motora postizavana su isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača, a mogućnosti poboljšanja kori...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000710943/Details
Matična publikacija: Brodogradnja
59 (2008), 1 ; str. 13-34
Glavni autor: Servis, Wilhelm (-)
Ostali autori: Medica, Vladimir (-), Korbar, Andrej
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
Predmet:
Online pristup: Brodogradnja
LEADER 02752caa a2200325 ir4500
001 NSK01000710943
003 HR-ZaNSK
005 20130205080450.0
007 ta
008 090831s2008 ci ||| ||eng
035 |9 (HR-ZaNSK)713498 
035 |a (HR-ZaNSK)000710943 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a eng  |b hrv 
042 |a croatica 
080 |a 621  |2 MRF 1998. 
080 |a 004  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Servis, Wilhelm 
245 1 0 |a New stirling engine concept (NSC-Engine) with application of direct heat introduction /  |c Wilhelm Servis, Vladimir Medica, Andrej Korbar. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: 26 jed 
504 |a Sažetak 
520 8 |a Korisnost toplinskih motora izravno je ovisna o temperaturi i o razlici temperatura njihovih toplinskih spremnika (zagrijača i hladnjaka). Dosadašnja poboljšanja termičke korisnosti Stirlingovih motora postizavana su isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača, a mogućnosti poboljšanja korisnosti tih motora sniženjem temperature njihovih hladnjaka nisu bile ispitivane u dostatnoj mjeri. Znanstvenim radom Servisa ispitivan je utjecaj sniženja rashladnih spremnika topline do kriogeničkih temperatura na značajke Stirlingovih motora. Rezultati tih znanstvenih istraživanja pokazuju ujednačen, vrlo zamjetan porast korisnosti i snage ispitivanih motora do dubokoga, kriogeničkog područja temperatura hladnjaka motora. Na osnovi tog istraživanja bilo je moguće napraviti popis mjera za postizanje poboljšanja klasičnoga Stirlingova motora. Ta poboljšanja su postiziva primjenom načela izravnog dovođenja i odvođenja topline od procesa motora, realizacijom hlađenja motora ubrizgavanjem i naknadnim isparavanjem radnog medija u cilindru motora i hlađenjem motora do kriogeničkih temperatura. Primjena navedenih mjera rezultirala je razvojem “Novoga koncepta Stirlingovih motora (NKS-motor ≡ NSC-engine)”. To su motori tipa PROFIT0, PROFIT1 i PROFIT2, koji su zaštićeni patentima. NKS-motori, izvedeni po tom “Novom konceptu”, mogu postizati najviše moguće termičke korisnosti i snage, bitno veće nego današnji toplinski motori. Ti motori će, skoro neograničeno, moći koristiti razne izvore energije (kao i nositelje topline i hladnoće) i funkcionirati s “nultim” ili s “vrlo malim zagađivanjem” okoliša (bez ili s vrlo sniženim CO2- i NOx-emisija 
653 |a Toplinski stroj  |a Numerički modeli 
700 1 |a Medica, Vladimir 
700 1 |a Korbar, Andrej 
773 0 |t Brodogradnja  |x 0007-215X  |g 59 (2008), 1 ; str. 13-34  |w nsk.(HR-ZaNSK)000011422 
981 |b B04/08  |p CRO 
998 |a ivao090831  |a luki100318  |c rpeo110124 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/brodogradnja  |y Brodogradnja