New stirling engine concept (NSC-Engine) with application of direct heat introduction
Korisnost toplinskih motora izravno je ovisna o temperaturi i o razlici temperatura njihovih toplinskih spremnika (zagrijača i hladnjaka). Dosadašnja poboljšanja termičke korisnosti Stirlingovih motora postizavana su isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača, a mogućnosti poboljšanja kori...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000710943/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Brodogradnja 59 (2008), 1 ; str. 13-34 |
Glavni autor: | Servis, Wilhelm (-) |
Ostali autori: | Medica, Vladimir (-), Korbar, Andrej |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | eng |
Predmet: | |
Online pristup: |
Brodogradnja |
LEADER | 02752caa a2200325 ir4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000710943 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20130205080450.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 090831s2008 ci ||| ||eng | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)713498 | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000710943 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a eng |b hrv | |
042 | |a croatica | ||
080 | |a 621 |2 MRF 1998. | ||
080 | |a 004 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Servis, Wilhelm | |
245 | 1 | 0 | |a New stirling engine concept (NSC-Engine) with application of direct heat introduction / |c Wilhelm Servis, Vladimir Medica, Andrej Korbar. |
300 | |b Ilustr. | ||
504 | |a Bibliografija: 26 jed | ||
504 | |a Sažetak | ||
520 | 8 | |a Korisnost toplinskih motora izravno je ovisna o temperaturi i o razlici temperatura njihovih toplinskih spremnika (zagrijača i hladnjaka). Dosadašnja poboljšanja termičke korisnosti Stirlingovih motora postizavana su isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača, a mogućnosti poboljšanja korisnosti tih motora sniženjem temperature njihovih hladnjaka nisu bile ispitivane u dostatnoj mjeri. Znanstvenim radom Servisa ispitivan je utjecaj sniženja rashladnih spremnika topline do kriogeničkih temperatura na značajke Stirlingovih motora. Rezultati tih znanstvenih istraživanja pokazuju ujednačen, vrlo zamjetan porast korisnosti i snage ispitivanih motora do dubokoga, kriogeničkog područja temperatura hladnjaka motora. Na osnovi tog istraživanja bilo je moguće napraviti popis mjera za postizanje poboljšanja klasičnoga Stirlingova motora. Ta poboljšanja su postiziva primjenom načela izravnog dovođenja i odvođenja topline od procesa motora, realizacijom hlađenja motora ubrizgavanjem i naknadnim isparavanjem radnog medija u cilindru motora i hlađenjem motora do kriogeničkih temperatura. Primjena navedenih mjera rezultirala je razvojem “Novoga koncepta Stirlingovih motora (NKS-motor ≡ NSC-engine)”. To su motori tipa PROFIT0, PROFIT1 i PROFIT2, koji su zaštićeni patentima. NKS-motori, izvedeni po tom “Novom konceptu”, mogu postizati najviše moguće termičke korisnosti i snage, bitno veće nego današnji toplinski motori. Ti motori će, skoro neograničeno, moći koristiti razne izvore energije (kao i nositelje topline i hladnoće) i funkcionirati s “nultim” ili s “vrlo malim zagađivanjem” okoliša (bez ili s vrlo sniženim CO2- i NOx-emisija | |
653 | |a Toplinski stroj |a Numerički modeli | ||
700 | 1 | |a Medica, Vladimir | |
700 | 1 | |a Korbar, Andrej | |
773 | 0 | |t Brodogradnja |x 0007-215X |g 59 (2008), 1 ; str. 13-34 |w nsk.(HR-ZaNSK)000011422 | |
981 | |b B04/08 |p CRO | ||
998 | |a ivao090831 |a luki100318 |c rpeo110124 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/brodogradnja |y Brodogradnja |