Emocionalna inteligencija i uspješno vođenje

Pojava konstrukta emocionalne inteligencije u devedesetim godinama 20. stoljeća izazvala je priličan broj kontroverzi u znanstvenoj javnosti, a to se dogodilo zbog spajanja dvaju naoko isključivih psihologijskih pojmova – inteligencije i emocija, jer se na emocije gledalo kao na nešto što onemogućuj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000712754/Details
Matična publikacija: Ekonomski pregled
59 (2008), 9/10 ; str. 576-592
Glavni autor: Ilić, Egli (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: HDE
LEADER 02390caa a2200289 ir4500
001 NSK01000712754
003 HR-ZaNSK
005 20101208144345.0
007 ta
008 090915s2008 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)715311 
035 |a (HR-ZaNSK)000712754 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
080 |a 331  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Ilić, Egli 
245 1 0 |a Emocionalna inteligencija i uspješno vođenje /  |c Egli Ilić. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 48 jed 
504 |a Summary 
520 |a Pojava konstrukta emocionalne inteligencije u devedesetim godinama 20. stoljeća izazvala je priličan broj kontroverzi u znanstvenoj javnosti, a to se dogodilo zbog spajanja dvaju naoko isključivih psihologijskih pojmova – inteligencije i emocija, jer se na emocije gledalo kao na nešto što onemogućuje racionalno razmišljanje i otežava kvalitetan rad. No brojna su istraživanja dokazala da emocije, ako se njima pravilno upravlja, mogu čak pospješiti racionalno razmišljanje, omogućiti ispravno donošenje odluka i usmjeriti pojedinca na odgovarajuće ponašanje. Ni u jednom području takve spoznaje nisu izazvale toliko zanimanja koliko u menadžmentu, gdje su u posljednjih nekoliko desetljeća, zbog sve intenzivnijih promjena u poslovnom okruženju uočene potrebe za vođama s vizijom koji će znati uspostaviti emocionalnu vezu sa sljedbenicima i motivirati ih na stalno dostizanje viših ciljeva, što su osobine zasnovane na emocionalnoj inteligenciji. U ovome su radu sintetizirane dosadašnje spoznaje o važnosti emocionalne inteligencije u poslovanju i o njezinoj važnosti prilikom primjene određenoga stila vođenja. Budući da se s emocionalnim kompetencijama najčešće dovodi u vezu transformacijski stil vođenja, u radu su analizirane pojedine komponente toga stila vođenja, pa je zaključeno da veza među transformacijskim stilom vođenja i emocionalnom inteligencijom postoji već na konceptualnoj razini. No, empirijsku je povezanost tek potrebno dokazati. 
653 |a Emocionalna inteligencija  |a Menadžment 
773 0 |t Ekonomski pregled  |x 0424-7558  |g 59 (2008), 9/10 ; str. 576-592  |w nsk.(HR-ZaNSK)000013442 
981 |b B05/08  |p CRO 
998 |a dalo090915  |c đluo101208 
856 4 2 |u http://www.hde.hr/naslovnica.aspx  |y HDE