Kvaliteta života u osnovnoj školi

Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskoga života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete ško...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000735430/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja (Zagreb)
18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 697-716
Glavni autor: Raboteg-Šarić, Zora (-)
Ostali autori: Šakić Velić, Marija (-), Brajša-Žganec, Andreja
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Društvena istraživanja
LEADER 02636caa a2200325 ir4500
001 NSK01000735430
003 HR-ZaNSK
005 20181023135410.0
007 ta
008 100503s2009 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)738053 
035 |a (HR-ZaNSK)000735430 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b ger 
042 |a croatica 
080 |a 373 
100 1 |a Raboteg-Šarić, Zora 
245 1 0 |a Kvaliteta života u osnovnoj školi :  |b povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika /  |c Zora Raboteg-Šarić, Marija Šakić, Andreja Brajša-Žganec. 
300 |b Ilustr. 
500 |a Tema broja: Osnovna škola u Hrvatskoj i društvo znanja 
504 |a Summary ; Zusammenfassung 
504 |a Bibliografija: 29 jed 
520 8 |a Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskoga života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete školskog života te skale za samoprocjenu ciljnih orijentacija u učenju, učestalosti markiranja i školske nediscipline. Značajniji prediktori boljega školskog uspjeha jesu snažniji osjećaj školske kompetencije i manje negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji su usmjereniji prema učenju zadovoljniji su školom i učenje shvaćaju zabavnim. Usmjerenost na izvedbu povezana je s većom školskom kompetencijom, ali i s više negativnih osjećaja prema školi. Učenička percepcija relevantnosti školovanja za njihovu budućnost značajan je prediktor obiju ciljnih orijentacija. Učenici koji češće izostaju iz škole smatraju da je škola manje važna za njihovu budućnost i imaju više negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji se rjeđe nedisciplinirano ponašaju doživljavaju učenje kao izazov, ocjenjuju svoje odnose s nastavnicima boljima, ali se i smatraju manje socijalno integriranima u školi. Osjećaj školske kompetencije značajan je prediktor manje učestalosti neprimjerenih ponašanja. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza na stvaranje poticajnoga školskog okruženja 
653 |a Osnovno školstvo  |a Kvaliteta života 
700 1 |a Šakić Velić, Marija 
700 1 |a Brajša-Žganec, Andreja 
773 0 |t Društvena istraživanja (Zagreb)  |x 1330-0288  |g 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 697-716  |w nsk.(HR-ZaNSK)000012580 
981 |b B02/09  |p CRO 
998 |a trio100503  |c zvdo111011 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/drustvena-istrazivanja  |y Društvena istraživanja