Kvaliteta života u osnovnoj školi
Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskoga života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete ško...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000735430/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Društvena istraživanja (Zagreb) 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 697-716 |
Glavni autor: | Raboteg-Šarić, Zora (-) |
Ostali autori: | Šakić Velić, Marija (-), Brajša-Žganec, Andreja |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Društvena istraživanja |
LEADER | 02636caa a2200325 ir4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000735430 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20181023135410.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100503s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)738053 | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000735430 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng |b ger | |
042 | |a croatica | ||
080 | |a 373 | ||
100 | 1 | |a Raboteg-Šarić, Zora | |
245 | 1 | 0 | |a Kvaliteta života u osnovnoj školi : |b povezanost sa školskim uspjehom, motivacijom i ponašanjem učenika / |c Zora Raboteg-Šarić, Marija Šakić, Andreja Brajša-Žganec. |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a Tema broja: Osnovna škola u Hrvatskoj i društvo znanja | ||
504 | |a Summary ; Zusammenfassung | ||
504 | |a Bibliografija: 29 jed | ||
520 | 8 | |a Sažetak: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između kvalitete školskoga života, školskog uspjeha, motivacije i neprimjerenih ponašanja učenika u školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda osnovne škole. Sudionici su popunjavali prilagođenu verziju Upitnika kvalitete školskog života te skale za samoprocjenu ciljnih orijentacija u učenju, učestalosti markiranja i školske nediscipline. Značajniji prediktori boljega školskog uspjeha jesu snažniji osjećaj školske kompetencije i manje negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji su usmjereniji prema učenju zadovoljniji su školom i učenje shvaćaju zabavnim. Usmjerenost na izvedbu povezana je s većom školskom kompetencijom, ali i s više negativnih osjećaja prema školi. Učenička percepcija relevantnosti školovanja za njihovu budućnost značajan je prediktor obiju ciljnih orijentacija. Učenici koji češće izostaju iz škole smatraju da je škola manje važna za njihovu budućnost i imaju više negativnih osjećaja prema školi. Učenici koji se rjeđe nedisciplinirano ponašaju doživljavaju učenje kao izazov, ocjenjuju svoje odnose s nastavnicima boljima, ali se i smatraju manje socijalno integriranima u školi. Osjećaj školske kompetencije značajan je prediktor manje učestalosti neprimjerenih ponašanja. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza na stvaranje poticajnoga školskog okruženja | |
653 | |a Osnovno školstvo |a Kvaliteta života | ||
700 | 1 | |a Šakić Velić, Marija | |
700 | 1 | |a Brajša-Žganec, Andreja | |
773 | 0 | |t Društvena istraživanja (Zagreb) |x 1330-0288 |g 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 697-716 |w nsk.(HR-ZaNSK)000012580 | |
981 | |b B02/09 |p CRO | ||
998 | |a trio100503 |c zvdo111011 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/drustvena-istrazivanja |y Društvena istraživanja |