Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnovne škole

Sažetak: Cilj je istraživanja sustavna analiza odnosa brzine obradbe podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju se kod 2101 učenika osnovnih škola u Hrvatskoj procjenjivao BOP, razumijevanje pročitanog...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000735456/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja (Zagreb)
18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 763-784
Glavni autor: Žebec, Mislav-Stjepan (-)
Ostali autori: Šakić Velić, Marija (-), Kotrla Topić, Marina
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Društvena istraživanja
LEADER 02600caa a2200325 ir4500
001 NSK01000735456
003 HR-ZaNSK
005 20181023135215.0
007 ta
008 100503s2009 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)738079 
035 |a (HR-ZaNSK)000735456 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b ger 
042 |a croatica 
080 |a 371 
100 1 |a Žebec, Mislav-Stjepan 
245 1 0 |a Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnovne škole /  |c Mislav Stjepa Žebec, Marija Šakić, Marina Kotrla Topić. 
300 |b Ilustr. 
500 |a Tema broja: Osnovna škola u Hrvatskoj i društvo znanja 
504 |a Summary ; Zusammenfassung 
504 |a Bibliografija: str. 779-782 
520 8 |a Sažetak: Cilj je istraživanja sustavna analiza odnosa brzine obradbe podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju se kod 2101 učenika osnovnih škola u Hrvatskoj procjenjivao BOP, razumijevanje pročitanog i znanje iz hrvatskog jezika, matematike te prirode i društva. Rezultati pokazuju da su BOP, razumijevanje pročitanog i školski uspjeh umjereno pozitivno povezani, pri čemu su najmanje korelacije BOP-a s razumijevanjem pročitanog, a najveće znanja iz prirode i društva s BOP-om i razumijevanjem pročitanog. Dodatno je potvrđeno da se te povezanosti ne mijenjaju s uzrastom. Regresijske analize pokazuju da se pomoću samo jedne osnovne kognitivne sposobnosti i vještine može objasniti od 12,6 do 28% varijance školskog uspjeha. Dodatne usporedbe koeficijenata multiple korelacije i β-pondera pokazale su da BOP i razumijevanje pročitanog jednako uspješno predviđaju postignuće na svim promatranim uzrastima i testovima znanja. Važnost pojedinoga prediktora uglavnom se ne mijenja sa školskim uzrastom, a BOP i razumijevanje pročitanog jednako su dobri prediktori znanja iz različitih predmeta. Rezultati su analizirani u okviru modela čitanja i kognitivnih sposobnosti te su razmotrene praktične implikacije za razvoj obrazovnog sustava 
653 |a Učenici  |a Kognitivne sposobnosti  |a Školski uspjeh 
700 1 |a Šakić Velić, Marija 
700 1 |a Kotrla Topić, Marina 
773 0 |t Društvena istraživanja (Zagreb)  |x 1330-0288  |g 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 763-784  |w nsk.(HR-ZaNSK)000012580 
981 |b B02/09  |p CRO 
998 |a trio100503  |c zvdo111011 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/drustvena-istrazivanja  |y Društvena istraživanja