Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnovne škole
Sažetak: Cilj je istraživanja sustavna analiza odnosa brzine obradbe podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju se kod 2101 učenika osnovnih škola u Hrvatskoj procjenjivao BOP, razumijevanje pročitanog...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000735456/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Društvena istraživanja (Zagreb) 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 763-784 |
Glavni autor: | Žebec, Mislav-Stjepan (-) |
Ostali autori: | Šakić Velić, Marija (-), Kotrla Topić, Marina |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Društvena istraživanja |
LEADER | 02600caa a2200325 ir4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000735456 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20181023135215.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100503s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)738079 | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000735456 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng |b ger | |
042 | |a croatica | ||
080 | |a 371 | ||
100 | 1 | |a Žebec, Mislav-Stjepan | |
245 | 1 | 0 | |a Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnovne škole / |c Mislav Stjepa Žebec, Marija Šakić, Marina Kotrla Topić. |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a Tema broja: Osnovna škola u Hrvatskoj i društvo znanja | ||
504 | |a Summary ; Zusammenfassung | ||
504 | |a Bibliografija: str. 779-782 | ||
520 | 8 | |a Sažetak: Cilj je istraživanja sustavna analiza odnosa brzine obradbe podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju se kod 2101 učenika osnovnih škola u Hrvatskoj procjenjivao BOP, razumijevanje pročitanog i znanje iz hrvatskog jezika, matematike te prirode i društva. Rezultati pokazuju da su BOP, razumijevanje pročitanog i školski uspjeh umjereno pozitivno povezani, pri čemu su najmanje korelacije BOP-a s razumijevanjem pročitanog, a najveće znanja iz prirode i društva s BOP-om i razumijevanjem pročitanog. Dodatno je potvrđeno da se te povezanosti ne mijenjaju s uzrastom. Regresijske analize pokazuju da se pomoću samo jedne osnovne kognitivne sposobnosti i vještine može objasniti od 12,6 do 28% varijance školskog uspjeha. Dodatne usporedbe koeficijenata multiple korelacije i β-pondera pokazale su da BOP i razumijevanje pročitanog jednako uspješno predviđaju postignuće na svim promatranim uzrastima i testovima znanja. Važnost pojedinoga prediktora uglavnom se ne mijenja sa školskim uzrastom, a BOP i razumijevanje pročitanog jednako su dobri prediktori znanja iz različitih predmeta. Rezultati su analizirani u okviru modela čitanja i kognitivnih sposobnosti te su razmotrene praktične implikacije za razvoj obrazovnog sustava | |
653 | |a Učenici |a Kognitivne sposobnosti |a Školski uspjeh | ||
700 | 1 | |a Šakić Velić, Marija | |
700 | 1 | |a Kotrla Topić, Marina | |
773 | 0 | |t Društvena istraživanja (Zagreb) |x 1330-0288 |g 18 (2009), 4/5(102/103) ; str. 763-784 |w nsk.(HR-ZaNSK)000012580 | |
981 | |b B02/09 |p CRO | ||
998 | |a trio100503 |c zvdo111011 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/drustvena-istrazivanja |y Društvena istraživanja |