Komparativna analiza tri najveća svjetska modela poslovne izvrsnosti

Sažetak: Poslovna izvrsnost je postala najjače sredstvo postizanja konkurentske prednosti kompanija, a cjelovito upravljanje kvalitetom put koji osigurava podržavanje izvrsnih rezultata u budućnosti, što su prepoznale mnoge kompanije svijeta. Unatoč mnogim razlikama zaključujemo kako modeli imaju mn...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000735671/Details
Matična publikacija: Ekonomski vjesnik
22 (2009), 1 ; str. 211-220
Glavni autor: Samardžija, Jasminka (-)
Ostali autori: Kolak, Gordan (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Ekonomski vjesnik
LEADER 02728caa a2200301 ir4500
001 NSK01000735671
003 HR-ZaNSK
005 20111025163845.0
007 ta
008 100505s2009 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)738294 
035 |a (HR-ZaNSK)000735671 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
080 |a 658 
100 1 |a Samardžija, Jasminka 
245 1 0 |a Komparativna analiza tri najveća svjetska modela poslovne izvrsnosti /  |c Jasminka Samardžija, Gordan Kolak. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 15 jed 
504 |a Summary 
520 8 |a Sažetak: Poslovna izvrsnost je postala najjače sredstvo postizanja konkurentske prednosti kompanija, a cjelovito upravljanje kvalitetom put koji osigurava podržavanje izvrsnih rezultata u budućnosti, što su prepoznale mnoge kompanije svijeta. Unatoč mnogim razlikama zaključujemo kako modeli imaju mnogo zajedničkih elemenata. DP i MBNQA su revizijom 2005. godine pomaknuli težište sa izvrsnosti proizvoda odnosno usluge na izvrsnost kvalitete cjelokupnog organizacijskog procesa. Kvaliteta je na taj način umjesto tehničke poprimila stratešku dimenziju, a naglasak je prešao s tehničke kvalitete na cjelokupnu izvrsnost svih organizacijskih procesa. Zajedničko kretanje ide u smjeru dobrog vođenja i aprecijacije sistemskog razmišljanja. Sama struktura kriterija EFQM modela prilagođena je strateškoj dimenziji kvalitete, stoga je model doživio samo kratke revizije unutar kriterija dok je zapravo ostao nepromijenjen. U svim modelima naglasak je stavljen na zadovoljstvo kupaca, djelatnika i zajednice. Nacionalne nagrade za kvalitete imaju važnu ulogu u promociji i nagrađivanju izvrsnosti u organizacijskim performansama. Štoviše one podižu standarde kvalitete kompanija i profila zemlje u cjelini. S obzirom na BDP per capita i postotak certificiranosti tvrtki, Hrvatska ima sve predispozicije za uvođenje EFQM modela poslovne izvrsnosti s osnovnim ciljem smanjivanja deficita vanjskotrgovinske bilance i jačanja konkurentnosti kao nužne predradnje za ulazak na konkurentno tržište tvrtki EU. Upravljanje kvalitetom uvedeno je u mnoge organizacije, metode koje su se pritom koristile razvijale su se tokom niza godina, a predviđa se nastavak evolucijskog puta modela kao i metoda poslovne izvrsnosti 
653 |a Poslovna izvrsnost  |a Modeli  |a Komparativna analiza 
700 1 |a Kolak, Gordan 
773 0 |t Ekonomski vjesnik  |x 0353-359X  |g 22 (2009), 1 ; str. 211-220  |w nsk.(HR-ZaNSK)000014016 
981 |b B03/09  |p CRO 
998 |a ivao100505  |c zvdo111025 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/ekonomskivjesnik  |y Ekonomski vjesnik