Potrošnja energije električne želejznice

Sažetak: Električne željeznice predstavljaju specifičnog potrošača elektroenergetskog sustava. Radi racionalnog korištenja električne energije i odgovarajućih ušteda nastoji se optimirati potrošnja energije električnih vlakova i ostalih postrojenja električne željeznice. U radu je prikazan algoritam...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000737417/Details
Matična publikacija: Energija
58 (2009), 4 ; str. 384-407
Glavni autor: Mandić, Milivoj, inženjer elektrotehnike (-)
Ostali autori: Uglešić, Ivo, inženjer elektrotehnike (-), Milardić, Viktor
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
eng
Predmet:
Online pristup: Energija
LEADER 02821caa a2200325 ir4500
001 NSK01000737417
003 HR-ZaNSK
005 20151125142349.0
007 ta
008 100524s2009 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)740044 
035 |a (HR-ZaNSK)000737417 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 1 |a hrv  |a eng 
042 |a croatica 
080 |a 620  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Mandić, Milivoj,  |c inženjer elektrotehnike 
245 1 0 |a Potrošnja energije električne želejznice =  |b Electric railway power consumption /  |c Milivoj Mandić, Ivo Uglešić, Viktor Milardić. 
246 3 1 |a Electric railway power consumption 
300 |b Ilustr. 
500 |a Tekst usporedo na hrv. i engl. jeziku 
504 |a Bibliografija: 13 jed 
520 8 |a Sažetak: Električne željeznice predstavljaju specifičnog potrošača elektroenergetskog sustava. Radi racionalnog korištenja električne energije i odgovarajućih ušteda nastoji se optimirati potrošnja energije električnih vlakova i ostalih postrojenja električne željeznice. U radu je prikazan algoritam za simulaciju kretanja vlakova kojim se određuje najprije mehanička, a potom i električna snaga potrebna za vuču. Dionice elektrificirane pruge se napajaju iz elektrovučne podstanice (EVP), a za potrebe elektrovučnog proračuna formira se električna mreža. Na osnovi maksimalnog voznog reda za određeni vremenski period provodi se proračun električnih prilika; struja, napona, električnih snaga, kao i ukupno utrošene energije. Za određivanje potrošnje energije vučnog vozila treba izračunati otpore kretanja pojedinog vlaka na svakoj dionici. Ulazni podaci nužni za takav proračun su parametri profila pruge, planirane brzine kretanja na pojedinim dionicama, te karakteristike vlaka i lokomotive. Uz model za simulaciju kretanja vlaka u članku je prikazana analiza utjecajnih faktora na potrošnju električne energije za elektromotorni vlak, koji prometuje na hrvatskim prigradskim željeznicama. Rezultati su dobiveni algoritmom za simulaciju kretanja vlaka pomoću kojeg se izračunavaju položaji vlakova, kao i njihove mehaničke i električne snage potrebne za vuču. Na konkretnom primjeru napajanja postojećeg EVP-a su uspoređeni rezultati dobiveni elektrovučnim proračunom i mjerenjem. Dani su neki od rezultata elektrovučnog proračuna za EVP Zaprešić pri napajanju prigradske pruge Podsused Tv. Samobor Bregana, koja se planira izgraditi 
653 0 |a Električne željeznice  |a Potrošnja energije 
700 1 |a Uglešić, Ivo,  |c inženjer elektrotehnike 
700 1 |a Milardić, Viktor 
773 0 |t Energija  |x 0013-7448  |g 58 (2009), 4 ; str. 384-407  |w nsk.(HR-ZaNSK)000004798 
981 |b B04/09  |p CRO 
998 |a Luko100524  |c đluo120814 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/energija  |y Energija