Potrošnja energije električne želejznice
Sažetak: Električne željeznice predstavljaju specifičnog potrošača elektroenergetskog sustava. Radi racionalnog korištenja električne energije i odgovarajućih ušteda nastoji se optimirati potrošnja energije električnih vlakova i ostalih postrojenja električne željeznice. U radu je prikazan algoritam...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000737417/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Energija 58 (2009), 4 ; str. 384-407 |
Glavni autor: | Mandić, Milivoj, inženjer elektrotehnike (-) |
Ostali autori: | Uglešić, Ivo, inženjer elektrotehnike (-), Milardić, Viktor |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv eng |
Predmet: | |
Online pristup: |
Energija |
LEADER | 02821caa a2200325 ir4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000737417 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20151125142349.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100524s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)740044 | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000737417 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 1 | |a hrv |a eng | |
042 | |a croatica | ||
080 | |a 620 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Mandić, Milivoj, |c inženjer elektrotehnike | |
245 | 1 | 0 | |a Potrošnja energije električne želejznice = |b Electric railway power consumption / |c Milivoj Mandić, Ivo Uglešić, Viktor Milardić. |
246 | 3 | 1 | |a Electric railway power consumption |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a Tekst usporedo na hrv. i engl. jeziku | ||
504 | |a Bibliografija: 13 jed | ||
520 | 8 | |a Sažetak: Električne željeznice predstavljaju specifičnog potrošača elektroenergetskog sustava. Radi racionalnog korištenja električne energije i odgovarajućih ušteda nastoji se optimirati potrošnja energije električnih vlakova i ostalih postrojenja električne željeznice. U radu je prikazan algoritam za simulaciju kretanja vlakova kojim se određuje najprije mehanička, a potom i električna snaga potrebna za vuču. Dionice elektrificirane pruge se napajaju iz elektrovučne podstanice (EVP), a za potrebe elektrovučnog proračuna formira se električna mreža. Na osnovi maksimalnog voznog reda za određeni vremenski period provodi se proračun električnih prilika; struja, napona, električnih snaga, kao i ukupno utrošene energije. Za određivanje potrošnje energije vučnog vozila treba izračunati otpore kretanja pojedinog vlaka na svakoj dionici. Ulazni podaci nužni za takav proračun su parametri profila pruge, planirane brzine kretanja na pojedinim dionicama, te karakteristike vlaka i lokomotive. Uz model za simulaciju kretanja vlaka u članku je prikazana analiza utjecajnih faktora na potrošnju električne energije za elektromotorni vlak, koji prometuje na hrvatskim prigradskim željeznicama. Rezultati su dobiveni algoritmom za simulaciju kretanja vlaka pomoću kojeg se izračunavaju položaji vlakova, kao i njihove mehaničke i električne snage potrebne za vuču. Na konkretnom primjeru napajanja postojećeg EVP-a su uspoređeni rezultati dobiveni elektrovučnim proračunom i mjerenjem. Dani su neki od rezultata elektrovučnog proračuna za EVP Zaprešić pri napajanju prigradske pruge Podsused Tv. Samobor Bregana, koja se planira izgraditi | |
653 | 0 | |a Električne željeznice |a Potrošnja energije | |
700 | 1 | |a Uglešić, Ivo, |c inženjer elektrotehnike | |
700 | 1 | |a Milardić, Viktor | |
773 | 0 | |t Energija |x 0013-7448 |g 58 (2009), 4 ; str. 384-407 |w nsk.(HR-ZaNSK)000004798 | |
981 | |b B04/09 |p CRO | ||
998 | |a Luko100524 |c đluo120814 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/energija |y Energija |