Neke potencijalno relevantne sociodemografske varijable školskih izostanaka
Sažetak: Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000737669/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odgojne znanosti 9 (2007), 2(14) ; str. 211-223 |
Glavni autor: | Zrilić, Smiljana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Odgojne znanosti |
LEADER | 02447caa a2200289 ir4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000737669 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20110119115416.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100526s2007 ci ||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)740298 | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000737669 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
080 | |a 371 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Zrilić, Smiljana | |
245 | 1 | 0 | |a Neke potencijalno relevantne sociodemografske varijable školskih izostanaka / |c Smiljana Zrilić. |
300 | |b Ilustr. | ||
504 | |a Bilješke uz tekst ; bibliografija: 30 jed | ||
504 | |a Summary | ||
520 | 8 | |a Sažetak: Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak bez razloga. U prvom slučaju uzrok je, uglavnom, neznanje što se može nadoknaditi učenjem, a vezan je uz školske faktore odbijanja škole (preopširni programi, strogi i netolerantni nastavnici i sl.) ili nemarnost i lijenost. U slučaju ne dolaska na nastavu zbog izvanškolskih, često opasnih sadržaja, kao što su sklonost konzumacijama i druženja u rizičnim skupinama i sredinama, razlozi su daleko složeniji i govorimo o multifaktorski uvjetovanom fenomenu. S nastave podjednako izostaju i mladići i djevojke. Najviše utjecaja ima društvo vršnjaka, ozračje u razredu i školi i sredina u kojoj učenik živi. Stoga su u ovom radu analizirane statističke razlike varijabli spol, razred koji učenici pohađaju, vrsta škole i mjesto gdje se nalazi u relacijima sa školskim izostancima. Posebno su analizirani sati neopravdanih, ali i brojnih opravdanih izostanaka. Fenomen velikog broja opravdanog izostajanja problem je, gotovo jednako značajan kao i problem neopravdanih sati. Prilikom opravdavanja izostanaka učenici se oslanjaju na prilično veliku pomoć roditelja. No, na taj se način problem koji stoji iza izostanaka ne rješava, nego raste i generira nove probleme | |
653 | |a Školski izostanci |a Sociodemografska okolina | ||
773 | 0 | |t Odgojne znanosti |x 1846-1204 |g 9 (2007), 2(14) ; str. 211-223 |w nsk.(HR-ZaNSK)000606098 | |
981 | |b B27/07 |p CRO | ||
998 | |a dalo100526 |c bpko110119 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/odgojne-znanosti |y Odgojne znanosti |