Neke potencijalno relevantne sociodemografske varijable školskih izostanaka

Sažetak: Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000737669/Details
Matična publikacija: Odgojne znanosti
9 (2007), 2(14) ; str. 211-223
Glavni autor: Zrilić, Smiljana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Odgojne znanosti
LEADER 02447caa a2200289 ir4500
001 NSK01000737669
003 HR-ZaNSK
005 20110119115416.0
007 ta
008 100526s2007 ci ||| ||hrv
035 |9 (HR-ZaNSK)740298 
035 |a (HR-ZaNSK)000737669 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
080 |a 371  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Zrilić, Smiljana 
245 1 0 |a Neke potencijalno relevantne sociodemografske varijable školskih izostanaka /  |c Smiljana Zrilić. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bilješke uz tekst ; bibliografija: 30 jed 
504 |a Summary 
520 8 |a Sažetak: Učenički izostanci s nastave svakodnevno zabrinjavaju roditelje i nastavnike, ponajprije kao mogući rizični faktori nekih ozbiljnijih poremećaja u ponašanju. Izostanak zbog nespremnosti za nastavu i izbjegavanja slabe ocjene u početku nema toliko duboke posljedice za učenika, kao izostanak bez razloga. U prvom slučaju uzrok je, uglavnom, neznanje što se može nadoknaditi učenjem, a vezan je uz školske faktore odbijanja škole (preopširni programi, strogi i netolerantni nastavnici i sl.) ili nemarnost i lijenost. U slučaju ne dolaska na nastavu zbog izvanškolskih, često opasnih sadržaja, kao što su sklonost konzumacijama i druženja u rizičnim skupinama i sredinama, razlozi su daleko složeniji i govorimo o multifaktorski uvjetovanom fenomenu. S nastave podjednako izostaju i mladići i djevojke. Najviše utjecaja ima društvo vršnjaka, ozračje u razredu i školi i sredina u kojoj učenik živi. Stoga su u ovom radu analizirane statističke razlike varijabli spol, razred koji učenici pohađaju, vrsta škole i mjesto gdje se nalazi u relacijima sa školskim izostancima. Posebno su analizirani sati neopravdanih, ali i brojnih opravdanih izostanaka. Fenomen velikog broja opravdanog izostajanja problem je, gotovo jednako značajan kao i problem neopravdanih sati. Prilikom opravdavanja izostanaka učenici se oslanjaju na prilično veliku pomoć roditelja. No, na taj se način problem koji stoji iza izostanaka ne rješava, nego raste i generira nove probleme 
653 |a Školski izostanci  |a Sociodemografska okolina 
773 0 |t Odgojne znanosti  |x 1846-1204  |g 9 (2007), 2(14) ; str. 211-223  |w nsk.(HR-ZaNSK)000606098 
981 |b B27/07  |p CRO 
998 |a dalo100526  |c bpko110119 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/odgojne-znanosti  |y Odgojne znanosti