Aspekti prirodne znanosti u suvremenoj nastavi fizike
Temeljni cilj suvremenog znanstvenog obrazovanja je prirodoznanstveno opismenjavanje. Edukacijski standardi prirodnih znanosti u svijetu (AAAS, 1993; NRC, 1996) ističu nužnost razumijevanja prirode znanosti (NOS – Nature of Science) kao jednog od čimbenika za razvoj znanstvene pismenosti. Međutim, e...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000743108/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Metodički ogledi 16 (2009), 1/2(29/30) ; str. 113-142 |
Glavni autor: | Svedružić, Antonio (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Metodički ogledi |
LEADER | 02825caa a2200301 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000743108 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20111129161550.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100915s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000743108 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | |a 371.3:53 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Svedružić, Antonio | |
245 | 1 | 0 | |a Aspekti prirodne znanosti u suvremenoj nastavi fizike / |c Antonio Svedružić. |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a Str. 139-142: prilozi | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 21 jed | ||
504 | |a Summary | ||
520 | |a Temeljni cilj suvremenog znanstvenog obrazovanja je prirodoznanstveno opismenjavanje. Edukacijski standardi prirodnih znanosti u svijetu (AAAS, 1993; NRC, 1996) ističu nužnost razumijevanja prirode znanosti (NOS – Nature of Science) kao jednog od čimbenika za razvoj znanstvene pismenosti. Međutim, edukacijska istraživanja učestalo ukazuju na nepostojanje adekvatnog epistemološkog poimanja znanosti i znanstvenog istraživanja (SI – Scientific Inquire) kod učenika, ali i budućih učitelja znanosti. Kao alternativa funkcionalnom razumijevanju i spoznaji prirode znanstvenih znanja, u ovom se radu postavlja edukacijski konstruktivizam prožet elementima prirode znanosti koji se eksplicitno uvode u istraživačku nastavu fizike. U ovom istraživanju takav je pristup uspoređen s tradicionalnom paradigmom poučavanja i učenja znanosti. Mjereno je razumijevanje temeljnih aspekata prirode znanosti: promjenjivost znanstvenih znanja, razlika između opažanja i zaključivanja, društvena i kulturna ukorijenjenost, mit znanstvene metode, kreativnost i mašta u znanstvenom poduhvatu, znanstvena teorija i znanstveni zakon, subjektivnost i objektivnost u znanosti prije i poslije podvrgavanja različitim pristupima učenja znanstvenih sadržaja. Rezultati predtesta ukazuju na postojanje miskoncepcija u svim aspektima prirode znanosti (≥66%), dok je pozitivan učinak na razumijevanje prirode znanosti s obzirom na konstruktivističko eksplicitni pristup na posttestu kod eksperimentalne grupe izraženiji nego kod tradicionalne (kontrolne) grupe. Ovo istraživanje ukazalo je na: (a) postojanje tipičnih epistemoloških miskoncepcija o znanosti, (b) blago značajniju učinkovitost suvremene konstruktivistički orijentirane nastave na razumijevanje aspekata prirode znanosti i (c) neke metodološke specifičnosti mjerenja aspekata prirode znanosti | ||
653 | |a Nastava fizike |a Prirodne znanosti |a Metodika | ||
773 | 0 | |t Metodički ogledi |x 0353-765X |g 16 (2009), 1/2(29/30) ; str. 113-142 | |
981 | |b B08/09 |p CRO | ||
998 | |a boko100915 |c zvdo111129 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/metodicki-ogledi |y Metodički ogledi |