Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca

Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju preze...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000746788/Details
Matična publikacija: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja
45 (2009), 1 ; str. 73-90
Glavni autor: Möhr Nemčić, Renata (-)
Ostali autori: Bradarić-Jončić, Sandra (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja
LEADER 02247caa a2200301 i 4500
001 NSK01000746788
003 HR-ZaNSK
005 20120131122814.0
007 ta
008 101022s2009 ci ||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000746788 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 |a 376  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Möhr Nemčić, Renata 
245 1 0 |a Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca /  |c Renata Mohr, Sandra Bradarić Jončić. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: 27 jed 
504 |a Summary 
520 |a Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI - am, ITI - im te ETI - im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI - em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji 
653 |a Djeca oštećena sluha  |a Jezično znanje 
700 1 |a Bradarić-Jončić, Sandra 
773 0 |t Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja  |x 1331-3010  |g 45 (2009), 1 ; str. 73-90 
981 |b B09/09  |p CRO 
998 |a dalo101022  |c zvdo120131 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/hrzri  |y Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja