Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju preze...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000746788/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 45 (2009), 1 ; str. 73-90 |
Glavni autor: | Möhr Nemčić, Renata (-) |
Ostali autori: | Bradarić-Jončić, Sandra (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja |
LEADER | 02247caa a2200301 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000746788 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20120131122814.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 101022s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000746788 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | |a 376 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Möhr Nemčić, Renata | |
245 | 1 | 0 | |a Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca / |c Renata Mohr, Sandra Bradarić Jončić. |
300 | |b Ilustr. | ||
504 | |a Bibliografija: 27 jed | ||
504 | |a Summary | ||
520 | |a Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI - am, ITI - im te ETI - im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI - em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji | ||
653 | |a Djeca oštećena sluha |a Jezično znanje | ||
700 | 1 | |a Bradarić-Jončić, Sandra | |
773 | 0 | |t Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja |x 1331-3010 |g 45 (2009), 1 ; str. 73-90 | |
981 | |b B09/09 |p CRO | ||
998 | |a dalo101022 |c zvdo120131 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/hrzri |y Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja |