Masovni mediji kao subjekti manipulacije

Autorica razmatra ulogu masovnih medija u modernome društvu, osobito u svjetlu očitog trenda uredničkog uvrštavanja negativnih, loših događaja u sam vrh novinarskih vijesti. Je li neodgovorno novinarstvo, koje u središtu svoje ideje ima dobru zaradu od prodaje postignute senzacionalističkim, nerijet...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000749739/Details
Matična publikacija: Obnovljeni život
64 (2009), 4 ; str. 531-544
Glavni autor: Burić, Jasna (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Obnovljeni život
LEADER 02467caa a2200301 i 4500
001 NSK01000749739
003 HR-ZaNSK
005 20120531133115.0
007 ta
008 101124s2009 ci ||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000749739 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 |a 316  |2 MRF 1998. 
080 |a 17  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Burić, Jasna 
245 1 0 |a Masovni mediji kao subjekti manipulacije :  |b etičke vrijednosti nasuprot "trendovskoj tržišnoj kulturi" manipuliranja nasiljem, nesrećama i zločinima /  |c Jasna Burić. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst 
504 |a Summary 
520 |a Autorica razmatra ulogu masovnih medija u modernome društvu, osobito u svjetlu očitog trenda uredničkog uvrštavanja negativnih, loših događaja u sam vrh novinarskih vijesti. Je li neodgovorno novinarstvo, koje u središtu svoje ideje ima dobru zaradu od prodaje postignute senzacionalističkim, nerijetko brutalnim odnosom spram privatnosti, značajka medija 21. stoljeća? Može li se u kaotičnome, neuređenome prostoru bez ozbiljnih obveza i sankcija govoriti o demokratskim medijima koji poštuju/uvažavaju prava najslabijih? «Top-udarne vijesti dana» mogu postati anonimni, nepoznati ljudi, pod uvjetom da su učinili nešto izrazito loše, negativno za sebe ili za druge. Trendovi koji se mogu uočiti pokazuju svojevrsnu krizu identiteta hrvatskoga novinarstva: svi mediji počinju nalikovati jedan drugome, a uređivačka koncepcija koja potiče negativne vijesti postaje dominantnom koncepcijom. Praksa potvrđuje tezu da novinar nema mjesto subjekta koji donosi vijest, već postaje vojnik profita medijskih vlasničkih struktura. Ako nema subjekta, nema ni odgovornosti ni sankcija, pa tada ni etičnog novinarstva. Analitičkim diskursom autorica podsjeća na važnu zadaću etike u postmodernome društvu na pozadini žutih trendova novinarstva ovog stoljeća te upućuje na mogućnost drukčijeg djelovanja medija: onog koje uključuje etička načela i principe od opće dobrobiti za sve ljude 
653 0 |a Masovni mediji 21. st.  |a Etika medija  |a Novinarska etika  |a Medijska manipulacija  |a Hrvatsko novinarstvo 
773 0 |t Obnovljeni život  |x 0351-3947  |g 64 (2009), 4 ; str. 531-544 
981 |b B11/09  |p CRO 
998 |a boko101124  |c agno120531 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/obnovljeni-zivot  |y Obnovljeni život