Treća životna dob kao subjekt pastoralnoga djelovanja
Budući da je populacija u Europi i Hrvatskoj sve starija, a pastoralno djelovanje osoba treće životne dobi relativno nov pojam, rad prvotno analizira zašto su u pastoralnom diskursu osobe te dobne skupine i pastoralisti i pastoralaci u Hrvatskoj djelomično (o)stavili po strani. Narav i obilježja tre...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001029026/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Diacovensia (Online) 26 (2018), 3 ; str. 483-504 |
Glavni autor: | Šota, Stanislav (Author) |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.31823/d.26.3.7 Hrčak |
LEADER | 04840naa a22003494i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001029026 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20190529123351.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 190502s2018 ci |o |0|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.31823/d.26.3.7 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001029026 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |a 2 |2 2011 | |
100 | 1 | |a Šota, Stanislav |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Treća životna dob kao subjekt pastoralnoga djelovanja |h [Elektronička građa] : |b mogućnosti i perspektive / |c Stanislav Šota. |
504 | |a Binliografske bilješke uz tekst. | ||
504 | |a Sažetak ; Summary. | ||
505 | 8 | |a Sadrži i: bilješke uz tekst. | |
520 | |a Budući da je populacija u Europi i Hrvatskoj sve starija, a pastoralno djelovanje osoba treće životne dobi relativno nov pojam, rad prvotno analizira zašto su u pastoralnom diskursu osobe te dobne skupine i pastoralisti i pastoralaci u Hrvatskoj djelomično (o)stavili po strani. Narav i obilježja treće životne dobi koja iznosi prvi dio rada pokazuju kako pastoral treće životne dobi uključuje pastoralno djelovanje najzrelije srednje životne dobi prožeto mnogobrojnim životnim poteškoćama i stresovima: odvajanjem od djece, potrebom osobne i životne prilagodbe, napose nakon odlaska u starosnu mirovinu, odlaska djece ili gubitka životnoga partnera te doživljavanjem brzih, progresivnih biološko-psihološko-mentalnih zdravstvenih dimenzija slabljenja organizma, životne energije, snage, sveopće oslabljenosti životnih i svih drugih funkcija. Starost je kao dar i mogućnost kroz nekoliko biblijskih likova prikazana kao evangelizacijska i pastoralna mogućnost, prilika i poziv na Bogom prožeti i osmišljeniji život. Drugi dio prikazuje treću životnu dob u svijetu i mentalitetu društva i Crkve. Promatrajući suvremeni životni kontekst, možemo ustvrditi kako su starost, umiranje i smrt postale strane riječi u svakodnevnom rječniku i to je jedan od mnogih razloga zbog kojih su osobe treće životne dobi često stavljene po strani, često ih ostave vlastite obitelji, društvo, prijatelji, rodbina, a djelomično ih zaboravi i Crkva. U svijetu diktature relativizma, materijalizma, sekularizacije, anarhizma, ateizma, subjektivizma, individualizma i selfie-kulture, izrazito je teško i zahtjevno ostvarivati pastoral treće životne dobi. Crkva, posebice u Hrvata, nema dovoljno oblikovan, osmišljen, isplaniran i programiran sustavni pastoral u kojem bi bile zahvaćene osobe treće životne dobi. | ||
520 | |a Given that the population in Europe and Croatia is increasingly getting older, and the pastoral work of people in the third age is a relatively new term, the article firstly analyzes the question why people of this age group are partially put (left) aside by pastoralists and pastoral workers in pastoral discourse in Croatia. The nature and characteristics of the third age in life presented in the first part show that the third age pastoral care includes the pastoral work with the most mature middle-aged people struggling with many life difficulties and stresses: separation from their children, the need for making personal and lifestyle adjustments, especially after retirement, after children moving out or after the loss of a life partner, as well as experiencing fast and progressive weakening of biological, psychological and mental health dimensions, a drop in life energy, strength, and general decline in vital and all other functions. Old age as a gift and possibility is depicted through several biblical characters as an evangelizing and pastoral possibility, opportunity and call to a God filled and more meaningful life. The second part presents the third age in the world and in the mentality of the society and the Church. By looking at the contemporary life context, we can state that words like old age, dying and death have become foreign in everyday discourse and that is just one of the many reasons why the third age people are often left to the side, and forsaken by their own families, society, friends and relatives, and partially forgotten also by the Church. In the world of the dictatorship of relativism, materialism, secularization, anarchism, atheism, subjectivism, individualism, and the selfie-culture, it is extremely difficult and demanding to accomplish the pastoral of the third age people. | ||
653 | 0 | |a Treća životna dob |a Starije osobe |a Pastoralna teologija |a Pastoralno djelovanje | |
773 | 0 | |t Diacovensia (Online) |x 1849-014X |g 26 (2018), 3 ; str. 483-504 |w nsk.(HR-ZaNSK)000846803 | |
981 | |b Be2018 |b B01/18 | ||
998 | |b tino1905 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.31823/d.26.3.7 |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/207312 |y Hrčak |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |