Stručno usavršavanje knjižničara knjižničnog sustava Sveučilišta u Rijeci
Cilj. Cilj je rada prikazati opću sliku stanja stručnog usavršavanja knjižničarskog osoblja stalno zaposlenog u knjižnicama sastavnica Sveučilišta u Rijeci, a koje zajedno čine Sveučilišni riječki knjižnični sustav (SveRiKS). Nastoje se utvrditi problemi u realizaciji stručnog usavršavanja te mogućn...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001032779/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) 61 (2018), 2 ; str. 305-324 |
Glavni autori: | Kosić, Sanja, knjižničarka (Author), Heberling Dragičević, Sanja |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.30754/vbh.61.2.699 Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) Hrčak |
LEADER | 05431naa a22004334i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001032779 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20190703100121.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 190606s2019 ci |o |1|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.30754/vbh.61.2.699 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001032779 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |a 02 |2 2011 | |
080 | 1 | |a 377 |2 2011 | |
100 | 1 | |a Kosić, Sanja, |c knjižničarka |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Stručno usavršavanje knjižničara knjižničnog sustava Sveučilišta u Rijeci |h [Elektronička građa] / |c Sanja Kosić, Sanja Heberling Dragičević. |
246 | 1 | 1 | |a Professsional training/ continuing education of librarians within the University of Rijeka library network |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a 43. skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva, Opatija, 10.-13.10. 2018. | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 320-321. | ||
504 | |a Sažetak ; Abstract. | ||
505 | 8 | |a Sadrži i prilog na str. 322-324. | |
520 | |a Cilj. Cilj je rada prikazati opću sliku stanja stručnog usavršavanja knjižničarskog osoblja stalno zaposlenog u knjižnicama sastavnica Sveučilišta u Rijeci, a koje zajedno čine Sveučilišni riječki knjižnični sustav (SveRiKS). Nastoje se utvrditi problemi u realizaciji stručnog usavršavanja te mogućnosti njihova prevladavanja u ovkiru SveRiKS-a, kao i potrebe stručnog usavršavanja u budućnosti. Pristup/metodologija/dizajn. Na temelju podataka o realiziranim programima cjeloživotnog učenja namijenjenim knjižničarskom osoblju SveRiKS-a u razdoblju 2013.–2017. provedeno je anketno ispitivanje kako bi se utvrdili stavovi i mišljenja samih knjižničara o stručnom usavršavanju u promatranom razdoblju, preprekama na koje nailaze te potrebama i poželjnom načinu realizacije u budućnosti. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazuju da se programi stručnog usavršavanja knjižničarskog osoblja SveRiKS-a provode redovito, a sadržaji edukacija u skladu su s promjenama i zahtjevima okruženja. Knjižničarsko osoblje kontinuirano se stručno usavršava te jasno procjenjuje probleme i svoje potrebe u kontekstu cjeloživotnog učenja. Podaci ukazuju na to da temeljne knjižničarske kompetencije više nisu dovoljne za poslove koji se obavljaju, a kraće edukacije s temama izravno primjenjivim na konkretne poslove pokazuju se kao jedno od rješenja. Originalnost/vrijednost. Provedeno istraživanje za Sveučilišnu knjižnicu Rijeka predstavlja polazište u promišljanju programa stručnog usavršavanja za knjižničarsko osoblje knjižničnog sustava Sveučilišta u Rijeci u narednom razdoblju, ali i za argumentirano zauzimanje stava prema osnivaču s ciljem njegova usustavljivanja. | ||
520 | |a Purpose. The purpose of this paper is to present the state of professional training and development (continuing education) of the librarians in the libraries of the University of Rijeka. Together, these libraries constitute the University of Rijeka’s library network (SveRiKS). The paper aims to identify the problems in the realization of continuing education and professional development of librarians and find possibilities of their overcoming, and also to anticipate the librarians’ needs in continuing education in future. Approach/methodology/design. Based on the data on the realized programs of lifelong learning for librarians between 2013 and 2017, a survey was conducted in order to determine attitudes and opinions of librarians about professional training, obstacles they encounter, and their needs and preferred training methods in future. Findings. The survey results show that the professional training programs for librarians in the University of Rijeka library network have been carried out regularly and the educational content was in accordance with the current trends, changes, and demands in the modern environment. The librarians are continually involved in the processes of professional training and are successful in evaluating problems and needs in the context of lifelong learning. The results also show that the basic librarians’ competencies are no longer sufficient for a successful carrying out of their everyday tasks. The shorter trainings in the educational contents that are directly applicable in librarians’ work are considered as a possible solution. Originality value. For the University of Rijeka Library, the survey results present a starting point for an assessment of the current state and needs of the librarians, but also for a well-argued discussion with the libraries’ founder, the University, in order to systematically develop a professional training plan for the library staff. | ||
653 | |a Sveučilišni riječki knjižnični sustav | ||
653 | 0 | |a Cjeloživotno učenje |a Stalno stručno usavršavanje | |
700 | 1 | |a Heberling Dragičević, Sanja |4 aut | |
773 | 0 | |t Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) |x 1334-6938 |g 61 (2018), 2 ; str. 305-324 |w nsk.(HR-ZaNSK)000517295 | |
981 | |b Be2019 |b B01/19 | ||
998 | |b dalo1907 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.30754/vbh.61.2.699 |
856 | 4 | 0 | |u http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/699/605 |y Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/217973 |y Hrčak |