Digitalne kompetencije i treća životna dob

Cilj. Cilj je ovoga rada pojasniti pojmove informacijske i informatičke pismenosti te važnost njihove primjene u svakodnevnom životu osoba treće životne dobi s ciljem smanjivanja njihove socijalne isključenosti. Rad prikazuje i rezultate istraživanja provedenog u sklopu projekta „Ukorak s vremenom –...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001032788/Details
Matična publikacija: Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
61 (2018), 2 ; str. 123-153
Glavni autori: Lukačević, Srđan (Author), Radmilović, Dino, Petr Balog, Kornelija
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.30754/vbh.61.2.667
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
Hrčak
LEADER 05428naa a22004454i 4500
001 NSK01001032788
003 HR-ZaNSK
005 20190702144851.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 190606s2019 ci |o |1|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.30754/vbh.61.2.667 
035 |a (HR-ZaNSK)001032788 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 02  |2 2011 
080 1 |a 004  |2 2011 
100 1 |a Lukačević, Srđan  |4 aut 
245 1 0 |a Digitalne kompetencije i treća životna dob  |h [Elektronička građa] :  |b analiza programa informatičkog i informacijskog opismenjavanja korisnika treće životne dobi Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek /  |c Srđan Lukačević, Dino Radmilović, Kornelija Petr Balog. 
246 1 1 |a Digital competencies and older adults :  |b an analysis of the computer and information literacy programme for older adults at the City and University Library in Osijek 
300 |b Ilustr. 
500 |a 43. skupština Hrvatskoga knjižničarskog društva, Opatija, 10.-13.10. 2018. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 147-149. 
504 |a Sažetak ; Abstract. 
505 8 |a Sadrži i prilog na str. 150-153. 
520 |a Cilj. Cilj je ovoga rada pojasniti pojmove informacijske i informatičke pismenosti te važnost njihove primjene u svakodnevnom životu osoba treće životne dobi s ciljem smanjivanja njihove socijalne isključenosti. Rad prikazuje i rezultate istraživanja provedenog u sklopu projekta „Ukorak s vremenom – osnove rada na računalu“, kao i ulogu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek (GISKO) u osmišljavanju i provedbi programa navedenog projekta s ciljem postizanja informacijske uključenosti osoba treće životne dobi. Metodologija. Rad donosi rezultate online anketnog istraživanja provedenog među polaznicima radionica na temu osnova rada na računalu namijenjenih osobama treće životne dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 227 polaznika tečaja u razdoblju od travnja 2016. do lipnja 2018. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su velik napredak i samouvjerenost ispitanika kad su u pitanju njihova informatička i informacijska znanja. Prije tečaja 41,40 % polaznika svoje je znanje ocijenilo ocjenom nedovoljan (1), dok je nakon tečaja ocjenom 1 svoje znanje ocijenilo samo 0,40 % ispitanika. Također, korisnici su prije tečaja koristili internet za puno manje aktivnosti nego nakon tečaja. Čak 99,60 % polaznika tečaja ili namjerava preporučiti ga nekom od svojih prijatelja ili je to već učinilo, što svjedoči o percipiranoj korisnosti stečenih novih znanja i vještina. Vrijednost. Ovo je prvi takav tečaj na području grada Osijeka i rezultati govore o potrebi osmišljavanja više projekata koji će uključivati osobe treće životne dobi i uporabu ICT-tehnologije. 
520 |a Purpose. The purpose of this paper is to clarify the terms information literacy and computer literacy and to point out their importance for everyday activities of older adults in reducing their social exclusion. The paper presents the results of the research conducted among the participants of the project „Keeping Pace with Time – Basics of Computer and Information Literacy“ as well as the role of the City and University Library Osijek (CULO) in designing and organisation of that project with the aim of increasing the level of social inclusion of the programme’s participants. Methodology. The paper offers the results of a research conducted among the participants of the workshops on computer and information literacy for older adults. The research instrument was an online questionnaire and the research was carried out in the period from April 2016 to June 2018 on the sample of 227 workshop participants. Results. The results reveal an exceptional progress of the participants, both in terms of their computer and information literacy knowledge, but also in their self-confidence. Prior to the workshop, 41.40 % participants rated their knowledge as insufficient (1), whereas after the workshop only 0.40 % marked that answer to describe their knowledge. Furthermore, the participants had used Internet to a much lesser degree before the workshops than after. 99.60 % of the workshop participants responded that they intend to recommend, or already have recommended, the workshops to their friends, which demonstrates their awareness of the usefulness of their newly acquired knowledge and skills. Value. This is the first such programme in the area of Osijek and the results suggest that more similar projects, which would include older adults and the usage of ICT, are needed. 
653 0 |a Informatička pismenost  |a Informacijska pismenost  |a Cjeloživotno obrazovanje  |a Treća životna dob 
653 2 |a Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek 
700 1 |a Radmilović, Dino  |4 aut 
700 1 |a Petr Balog, Kornelija  |4 aut 
773 0 |t Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)  |x 1334-6938  |g 61 (2018), 2 ; str. 123-153  |w nsk.(HR-ZaNSK)000517295 
981 |b Be2019  |b B01/19 
998 |b dalo1907 
856 4 0 |u https://doi.org/10.30754/vbh.61.2.667 
856 4 0 |u http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/667/597  |y Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/217965  |y Hrčak