Božja pravednost

Svrha ovoga članka jest pružiti uvid u to do koje mjere naše poimanje koncepta dikaiosyne theou oblikuje način na koji sebe poimamo kao kršćane, koji predstavljaju Tijelo Kristovo i žive u svetosti. Pod snažnim utjecajem Poslanice Rimljanima razumijemo svetost kao življenje u pravilnom odnosu s Bogo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001049873/Details
Matična publikacija: Kairos (Hrvatsko izd. Online)
12 (2018), 2 ; str. 201-219
Glavni autor: Matijević, Dalia (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.32862/k1.12.2.4
Hrčak
LEADER 04541naa a22003494i 4500
001 NSK01001049873
003 HR-ZaNSK
005 20191219110632.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 191213s2018 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.32862/k1.12.2.4 
035 |a (HR-ZaNSK)001049873 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 27  |2 2011 
100 1 |a Matijević, Dalia  |4 aut 
245 1 0 |a Božja pravednost  |h [Elektronička građa] :  |b sposobnost življenja u svetosti /  |c Dalia Matijević. 
500 |a Bilješke uz tekst. 
504 |a Bibliografija: 21 jed. 
504 |a Sažetak ; Abstract. 
520 |a Svrha ovoga članka jest pružiti uvid u to do koje mjere naše poimanje koncepta dikaiosyne theou oblikuje način na koji sebe poimamo kao kršćane, koji predstavljaju Tijelo Kristovo i žive u svetosti. Pod snažnim utjecajem Poslanice Rimljanima razumijemo svetost kao življenje u pravilnom odnosu s Bogom, a pravednost kao praktičnu posljedicu tog odnosa. Svetost, kao unutarnja Božja priroda, očituje se kao Božja pravednost, koja se pak ostvaruje kroz Božje spasiteljsko djelovanje. Međutim, u svjetlu Krista i Njegove žrtvene smrti te uskrsnuća, relacijske i eshatološke dimenzije koncepta dikaiosyne theou nameću se kao presudne. Ovaj koncept stoji u samom središtu Pavlova evanđelja i pretpostavlja više slojeva značenja, a prije svega Božje otkupiteljsko i spasiteljsko djelovanje, ali također i Božju zavjetnu vjernost te restorativnu pravdu koja je dostupna svakome. Šira se perspektiva koncepta dikaiosyne theou otvara putem Isusove odanosti i poslušnosti Ocu pri ispunjavanju konačne svrhe spasenja. Za nas to znači život koji podrazumijeva trajnu transformaciju na sliku Boga i samoostvarenje kroz odnos s Njim te s bližnjima u eshatološkoj perspektivi. Kršćanska je etika duboko ukorijenjena u konceptu dikaiosyne theou, a kršćanski način života predstavlja njegov nezaobilazni praktični izričaj. Ljudi koji žive u autentičnoj kršćanskoj zajednici obilježeni su Božjom pravednošću koja se izražava kao kolektivna agape, pri čemu su progresivno preobražavani prisutnošću i djelovanjem Duha Svetoga te svjesno uranjaju u kontinuirani proces otkrivanja uvijek novih mogućnosti afirmiranja Božje pravednosti. Stoga, kršćanska je vjerska zajednica po svojoj naravi nužno inkluzivna. 
520 |a The purpose of this article is to provide insight to what extent our conceptualization of the dikaiosyne theou shapes our way of understanding ourselves as Christians being the Body of Christ and living holy lives. Strongly influenced by the epistle to the Romans, we perceive holiness as being in right relation to God and righteousness being a practical consequence of this relationship. Holiness as the inner nature of God brings fruits of His righteousness, which is God’s saving activity. However, in the light of Christ and his sacrificial death and resurrection, relational, and eschatological perspectives of the dikaiosyne theou concept become crucial. This concept stands at the heart of Paul’s gospel and anticipates several layers of meaning, primarily God’s redeeming and saving activity, but also covenantal faithfulness and restorative justice brought by God and made available for all. Wider perspective is provided through the faithfulness of Jesus and his obedience to the Father in fulfilling salvific purposes. For us, it means a transformational and relational way of living in an eschatological perspective. Christian ethics are deeply grounded in the concept of dikaiosyne theou, and Christian conduct represents its practical and necessary expression. People living in genuine Christian community are marked by the righteousness of God expressed as agape and progressively transformed by the presence and involvement of his Holy Spirit. Such people involve themselves in a continuous process of discovering new opportunities to affirm God’s righteousness. Thus, the Christian community of faith needs to be inclusive in its nature. 
653 0 |a Božja pravednost  |a Spasenje  |a Svetost  |a Eshatologija  |a Kršćanska zajednica  |a Agape 
773 0 |t Kairos (Hrvatsko izd. Online)  |x 1848-2503  |g 12 (2018), 2 ; str. 201-219  |w nsk.(HR-ZaNSK)000780889 
981 |b Be2018  |b B02/18 
998 |b dalo1912 
856 4 0 |u https://doi.org/10.32862/k1.12.2.4 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/209052  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr