Nekoliko misli o profilu nastavnika kao odgojitelja

U ovom radu želimo prikazati nove trendove i mogućnosti u sagledavanju uloge nastavnika kao odgojitelja primjerenoga našemu dobu. Kada kažemo odgojitelj mislimo na profesionalca, tj. stručnjaka koji je na svim razinama odgojnoobrazovnoga sustava zadužen za senzibiliziranje i primjenu relevantnih odg...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001059618/Details
Matična publikacija: Diacovensia (Online)
27 (2019), 4 ; str. 703-726
Glavni autori: Golubović, Aleksandra (Author), Domaćinović, Petra
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31823/d.27.4.8
Hrčak
LEADER 03585naa a22003734i 4500
001 NSK01001059618
003 HR-ZaNSK
005 20220131101314.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 200325s2019 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31823/d.27.4.8 
035 |a (HR-ZaNSK)001059618 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 37  |2 2011 
080 1 |a 14  |2 2011 
100 1 |a Golubović, Aleksandra  |4 aut 
245 1 0 |a Nekoliko misli o profilu nastavnika kao odgojitelja  |h [Elektronička građa] /  |c Aleksandra Golubović, Petra Domaćinović. 
500 |a Bilješke uz tekst. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a U ovom radu želimo prikazati nove trendove i mogućnosti u sagledavanju uloge nastavnika kao odgojitelja primjerenoga našemu dobu. Kada kažemo odgojitelj mislimo na profesionalca, tj. stručnjaka koji je na svim razinama odgojnoobrazovnoga sustava zadužen za senzibiliziranje i primjenu relevantnih odgojnih teorija i praksi. Nastavnici tijekom cijeloga svojega radnoga vijeka trebaju ići ukorak s napretkom stručnoga područja koje poučavaju, kao i sa spoznajama vezanima uz odgoj i obrazovanje, ponajviše iz područja pedagogije, psihologije, didaktike i filozofije odgoja. Zato nastavnika, koji je ujedno i odgojitelj, stavljamo u središte naših razmišljanja i istraživanja. Imperativ odgojiteljskoga posla jest stalan profesionalni razvoj. Zato nudimo profil koji obuhvaća zahtjeve za nastavnikom odgojiteljem 21. stoljeća, što znači da prati razvoj ključnih kompetencija važnih za odgojni rad u suvremenoj školi, a temelji se na usvajanju novih znanja, vještina i sposobnosti te usavršavanju ranije stečenih kompetencija. Jer uz nastavnika koji je dobar odgojitelj i škole će moći uspješnije ispunjavati svoje odgojne zadaće. 
520 |a In this paper we want to point to new trends in analyzing the role of educators, such that are fitting for our times. By educator we mean a trained professional, an expert whose job is to sensitize the public to particular issues and apply relevant educational theories and practices on all levels of the educational system. Educators should follow current developments in their field of study for the whole duration of their professional lives. This is especially true in the fields of pedagogy, psychology, didactics and philosophy of education. To that end, we have attempted to put the educator in the center of our research. The imperative of an educator is continuous professional self-development; therefore, our profile encompasses all the requirements that a 21st century educator needs to meet. Such an educator must follow the development of all key competencies important for educational work in the contemporary school settings, which should be based on acquiring new knowledge, skills and abilities, as well as training those already acquired. This is important, because with good educators in the system, the schools will be better at fulfilling their educational goals. 
653 0 |a Nastavnik odgojitelj  |a Nastavnici  |a Odgoj  |a Obrazovanje  |a Kompetencije  |a Filozofija odgoja 
700 1 |a Domaćinović, Petra  |4 aut 
773 0 |t Diacovensia (Online)  |x 1849-014X  |g 27 (2019), 4 ; str. 703-726  |w nsk.(HR-ZaNSK)000846803 
981 |b Be2019  |b B02/19 
998 |b tino2003  |b boki2201 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31823/d.27.4.8 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/231120  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr