Panta Rhei

In this paper we present a reconstruction of the kinematics of the Tschadinhorn rock glacier using multi-temporal conventional (metric) aerial photographs (1954–2015) and additional non-metric aerial photographs (2016, 2017) taken with in-house unmanned aerial vehicles (UAVs). A rotary-wing aircraft...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001060446/Details
Matična publikacija: Kartografija i geoinformacije (Online)
18 (2019), 31 ; str. 4-24
Glavni autori: Kaufmann, Viktor (Author), Sulzer, Wolfgang, Seier, Gernot, Wecht, Matthias
Ostali autori: Lapaine, Valentin, prevoditelj (Translator)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: eng
hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.32909/kg.18.31.1
Kartografija i geoinformacije (Online)
Hrčak
LEADER 05272naa a22004574i 4500
001 NSK01001060446
003 HR-ZaNSK
005 20200713073950.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 200407s2019 ci ad |o |0|| ||eng
024 7 |2 doi  |a 10.32909/kg.18.31.1 
035 |a (HR-ZaNSK)001060446 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 1 |a eng  |a hrv  |b hrv  |b eng  |h eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 55  |2 2011 
080 1 |a 528  |2 2011 
100 1 |a Kaufmann, Viktor  |4 aut  |9 HR-ZaNSK 
245 1 0 |a Panta Rhei  |h [Elektronička građa] :  |b movement change of Tschadinhorn Rock Glacier (Hohe Tauern Range, Austria), 1954–201 = Panta Rhei : promjena kretanja kamenog glečera Tschadinhorn (planinski lanac Hohe Tauern, Austrija), 1954–2017 /  |c Viktor Kaufmann, Wolfgang Sulzer, Gernot Seier, Matthias Wecht ; [s engleskog preveo] V. [Valentin] Lapaine. 
246 3 1 |a Panta Rhei :  |b promjena kretanja kamenog glečera Tschadinhorn (planinski lanac Hohe Tauern, Austrija), 1954–2017 
300 |b Ilustr., graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 24. 
504 |a Summary ; Sažetak. 
520 |a In this paper we present a reconstruction of the kinematics of the Tschadinhorn rock glacier using multi-temporal conventional (metric) aerial photographs (1954–2015) and additional non-metric aerial photographs (2016, 2017) taken with in-house unmanned aerial vehicles (UAVs). A rotary-wing aircraft (hexacopter twinHEX v.3.0) was used in 2016 and a fixed-wing aircraft (QuestUAV) in 2017. The historical image data was acquired from the Austrian Federal Office of Metrology and Surveying (BEV). Both a digital orthophoto (DOP) and a digital terrain model (DTM) were computed for each given epoch. Precise georeferencing of the image data was carried out in the Austrian Gauss-Krüger M31 coordinate system using available aerotriangulations (ATs) of BEV and additional ground control points (GCPs) measured geodetically during both UAV campaigns. Change detection analysis provided multi-temporal 2D flow velocity fields. Subsequently, these data were collated to produce a simpler velocity graph showing clearly the temporal evolution of the flow velocity of Tschadinhorn rock glacier: A maximum mean annual flow velocity of 3.28 m/year was obtained for 2014–2015, while the lowest annual flow velocity of 0.16 m/year was observed for 1969–1974. The velocity graph also revealed that 1954–2009 was characterized by generally moderate activity (0.16 – 0.79 m/year) and that much higher flow velocities have prevailed since 2009. The present value for 2016–2017 is 1.92 m/year. 
520 |a U radu se prikazuje rekonstrukcija kinematike kamenog glečera Tschadinhorn upotrebom viševremenskih konvencionalnih (mjernih) fotografija snimljenih iz zraka (1954–2015) i dodatnih nemjernih fotografija snimljenih iz zraka (2016, 2017) bespilotnim letjelicama (unmanned aerial vehicles – UAV). Letjelica s rotirajućim krilima (hexacopter twinHEX v.3.0) upotrebljena je 2016. godine, a letjelica s nepokretnim krilima (QuestUAV) upotrebljena je 2017. Povijesni slikovni podaci dobiveni su od Austri­jskog federalnog ureda za metrologiju i izmjeru (Bundesamt für Eich- und Vermessungswesen – BEV). Za svako su razdoblje izračunani digitalni ortofoto (DOP) i digitalni model reljefa (digital relief model – DTM). Precizno geo­re­­­­­­ferenciranje slikovnih podataka provedeno je u austrijskom koordinatnom su­­stavu Gauss- Krüger M31 upotrebom aerotriangulacija (AT) do­bi­venih od BEV-a i dodatnim kontrolnim točkama na tlu (ground control point – GCP) geodetski izmje­re­nih tijekom obaju izmje­ra bespilotnim letjelicama. Analiza otkrivanja promjena rezultirala je viševremenskim dvo­di­menzi­ona­lnim poljem brzina kre­tanja. Nakon toga, podaci su sređeni kako bi se dobio jednostavniji grafički prikaz brzine koji jasno po­kazuje razvoj brzine kretanja kamenog glečera. Najveća prosječna godišnja brzina kretanja od 3,28 metra u godini dobivena je u razdoblju 2014– 2015, dok je najmanja godišnja brzina od 0,16 metra u godini opažena u razdoblju 1969–1974. Na grafičkom prikazu brzine također se vidi da je razdoblje 1954–2009 bilo karakterizirano uglavnom umjerenom aktivnošću (0,16 – 0,79 metra u godini) te da od 2009. prevladavaju mnogo veće brzine kretanja. Trenutačna vrijednost za 2016–2017 iznosi 1,92 metra u godini. 
546 |a Tekst usporedno na engl. i hrv. jeziku. 
653 0 |a Permafrost  |a Kameni glečeri  |a Ledenjaci  |a Brzina kretanja  |a Fotogrametrija  |a UAV  |a Bespilotne letjelice 
653 5 |a Tschadinhorn  |a Alpe 
700 1 |a Sulzer, Wolfgang  |4 aut  |9 HR-ZaNSK 
700 1 |a Seier, Gernot  |4 aut  |9 HR-ZaNSK 
700 1 |a Wecht, Matthias  |4 aut  |9 HR-ZaNSK 
700 1 |a Lapaine, Valentin,  |c prevoditelj  |4 trl 
773 0 |t Kartografija i geoinformacije (Online)  |x 1848-0713  |g 18 (2019), 31 ; str. 4-24  |w nsk.(HR-ZaNSK)000765700 
981 |b Be2019  |b B02/19 
998 |b dalo2004 
856 4 0 |u https://doi.org/10.32909/kg.18.31.1 
856 4 0 |u http://kig.kartografija.hr/index.php/kig/article/view/854  |y Kartografija i geoinformacije (Online) 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/219013  |y Hrčak