Povezanost teorije kritičkog mišljenja s promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog

Erazmo Roterdamski smatrao je da obrazovanje djece treba započeti u ranoj dobi. Da bismo što bolje razumjeli Erazmove teorije o odgoju, u članku se analizira Erazmov pojam eruditio, ali i ostali pojmovi kao što su: ratio, usus i philosophia. Ukazuje se na zanimljivu poveznicu koja se može povući izm...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001075586/Details
Matična publikacija: Filozofska istraživanja (Online)
39 (2019), 3 ; str. 687-696
Glavni autori: Dundić, Miro (Author), Ćurko, Bruno
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.21464/fi39308
Hrčak
LEADER 03229naa a22003734i 4500
001 NSK01001075586
003 HR-ZaNSK
005 20201014163312.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 200928s2020 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.21464/fi39308 
035 |a (HR-ZaNSK)001075586 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 159.9  |2 2011 
080 1 |a 37  |2 2011 
100 1 |a Dundić, Miro  |4 aut 
245 1 0 |a Povezanost teorije kritičkog mišljenja s promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog  |h [Elektronička građa] /  |c Miro Dundić, Bruno Ćurko. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst. 
504 |a Sažetak ; Abstract. 
520 |a Erazmo Roterdamski smatrao je da obrazovanje djece treba započeti u ranoj dobi. Da bismo što bolje razumjeli Erazmove teorije o odgoju, u članku se analizira Erazmov pojam eruditio, ali i ostali pojmovi kao što su: ratio, usus i philosophia. Ukazuje se na zanimljivu poveznicu koja se može povući između suvremenog pojma kritičkog mišljenja i Erazmova pojma eruditio. Isto tako, za razumijevanje Erazmova poimanja odgoja (ali i povezanosti njegove teorije sa suvremenim teorijama kritičkog mišljenja) analiziran je Erazmov opis karakteristika dobrog učitelja. Navedeni opis dobrog učitelja, u nekim aspektima, povezuje Erazma sa suvremenim teoretičarima (i praktičarima) kao što su John Dewey i Oscar Brenifier. Erazmo za rano uvježbavanje zaključivanja nudi basne, vježbe jezika i poslovice, kao što je slučaj i kod suvremenih teoretičara i praktičara kritičkog mišljenja te filozofije s djecom. 
520 |a Desiderius Erasmus considered that the education of children has to start at an early age. To get a better understanding of Erasmus’ theories about the education, this paper analyses the use of his term eruditio, but also the use of terms such as ratio, usus and philosophia. The aim is to point out the interesting link between the contemporary understanding of critical thinking and Erasmus’ concept of eruditio. Furthermore, for a better understanding of his perception of education (but also of the connection of his theory with contemporary theories of critical thinking), we analyse Erasmus’ description of characteristics of a good teacher. Here mentioned description of a good teacher, in some aspects, link Erasmus with contemporary theorists (and practitioners) such as John Dewey and Oscar Brenifier. As early training and practice for the development of a proper inference, Erasmus suggests fables, language exercises and proverbs, which is similar to what contemporary theorists and practitioners of critical thinking and philosophy with children do. 
653 0 |a Kritičko mišljenje  |a Eruditio  |a Obrazovanje  |a Odgoj  |a Poslovice 
653 1 |a Erazmo Roterdamski  |a Dewey, John 
700 1 |a Ćurko, Bruno  |4 aut 
773 0 |t Filozofska istraživanja (Online)  |x 1848-2309  |g 39 (2019), 3 ; str. 687-696  |w nsk.(HR-ZaNSK)000779300 
981 |b Be2020  |b B01/20 
998 |b tino2010 
856 4 0 |u https://doi.org/10.21464/fi39308 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/238405  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr