Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja

U radu se govori o divergentnom mišljenju kao temeljnoj karakteristici stvaralaštva. Za razliku od konvergentnog mišljenja u kojemu je sve usmjereno ka jednom rješenju, divergentno mišljenje traži najraznovrsnija rješenja razmatrane problemske situacije (problema) i pritom su misli raspršene na vrlo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001075695/Details
Matična publikacija: Metodički ogledi (Online)
26 (2019), 1 ; str. 81-98
Glavni autor: Kadum, Sandra (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.21464/mo.26.1.7
Hrčak
LEADER 03293naa a22003614i 4500
001 NSK01001075695
003 HR-ZaNSK
005 20201007095353.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 200928s2019 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.21464/mo.26.1.7 
035 |a (HR-ZaNSK)001075695 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 37  |2 2011 
080 1 |a 159.9  |2 2011 
100 1 |a Kadum, Sandra  |4 aut 
245 1 0 |a Divergentno mišljenje u procesu suvremenoga odgoja i obrazovanja  |h [Elektronička građa] /  |c Sandra Kadum. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 96-98. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a U radu se govori o divergentnom mišljenju kao temeljnoj karakteristici stvaralaštva. Za razliku od konvergentnog mišljenja u kojemu je sve usmjereno ka jednom rješenju, divergentno mišljenje traži najraznovrsnija rješenja razmatrane problemske situacije (problema) i pritom su misli raspršene na vrlo raznolika moguća rješenja. Po svojoj naravi divergentno je mišljenje prevratničko i rušilačko, i kao takvo odstupa od postojećih misaonih pravila i obrazaca, unoseći pritom nered u postojeću misaonu skladnost i red. Svim učenicima, posebice onima koji mogu i hoće više, onima koji u odnosu prema svojim vršnjacima mnogo toga čine prije, više, brže, uspješnije, bolje i drugačije i koji imaju dosljedno bolja i viša postignuća, u procesu suvremenog odgoja i obrazovanja valja posvetiti posebnu pažnju, što je moguće ostvariti poticanjem divergentnog mišljenja. I stoga se u suvremenom odgoju i obrazovanju, pored znanstveno- konvergentnog oblikovanja mišljenja, mora ostaviti prostora i za divergentno mišljenje. 
520 |a This paper discusses divergent thinking as a fundamental characteristic of creativity. Unlike convergent thinking where everything is focused on one solution, divergent thinking seeks the most varied solutions to the considered problem situation (problem) while thoughts are scattered on a variety of possible solutions. By its nature, divergent thinking is subversive and destructive and, as such, it deviates from the existing thinking rules and patterns, while bringing disorder into the existing harmony and order of thoughts. In the process of modern education, special attention must be dedicated to all students, but especially to those who can and want more, to those who, in relation to their peers, do a lot of things earlier, to a greater extent, faster, more successfully, better and differently and who consistently have better and higher achievements, which is possible to achieve by encouraging divergent thinking. Therefore, in the modern education, apart from the scientific-convergent shaping of thoughts, space for divergent thinking must also be enabled. 
653 0 |a Divergentno mišljenje  |a Konvergentno mišljenje  |a Mišljenje  |a Stvaralaštvo  |a Odgoj i obrazovanje 
773 0 |t Metodički ogledi (Online)  |x 1848-2325  |g 26 (2019), 1 ; str. 81-98  |w nsk.(HR-ZaNSK)000779317 
981 |b Be2019  |b B04/19 
998 |b dalo2010 
856 4 0 |u https://doi.org/10.21464/mo.26.1.7 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/220878  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr