Procjena dobivenih knjižničarskih kompetencija završenih studenata informacijskih znanosti u Hrvatskoj

Cilj. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti / knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama odnosno u kojoj mjeri studijski programi, iz perspektive bivših studenata, osiguravaju potrebne kompetencije. To su ujedno i glavna is...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001094587/Details
Matična publikacija: Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
63 (2020), 1/2 ; str. 703-746
Glavni autori: Dragija Ivanović, Martina (Author), Badurina, Boris
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.30754/vbh.63.1-2.779
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
Hrčak
LEADER 05749naa a22004334i 4500
001 NSK01001094587
003 HR-ZaNSK
005 20210322140131.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 210319s2021 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.30754/vbh.63.1-2.779 
035 |a (HR-ZaNSK)001094587 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 02  |2 2011 
080 1 |a 378  |2 2011 
080 1 |a 001  |2 2011 
100 1 |a Dragija Ivanović, Martina  |4 aut 
245 1 0 |a Procjena dobivenih knjižničarskih kompetencija završenih studenata informacijskih znanosti u Hrvatskoj  |h [Elektronička građa] =  |b Assessment of acquired library competences from the perspective of LIS alumni in Croatia /  |c Martina Dragija Ivanović, Boris Badurina. 
246 3 1 |a Assessment of acquired library competences from the perspective of LIS alumni in Croatia 
300 |b Graf. prikazi. 
500 |a Prilog na str. 736-746. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 733-735. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Cilj. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti / knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama odnosno u kojoj mjeri studijski programi, iz perspektive bivših studenata, osiguravaju potrebne kompetencije. To su ujedno i glavna istraživačka pitanja, a pretpostavka od koje se krenulo je da studiji osiguravaju kompetencije potrebne za knjižničarske poslove odnosno da ispitanici percipiraju kompetencije koje su dobili na studiju kao adekvatne za posao koji obavljaju. Metodologija. Istraživanje je provedeno metodom ankete. Za potrebe istraživanja pripremljen je online anketni upitnik podijeljen u grupe pitanja: sociodemografski podaci; motivi upisa na studij informacijskih znanosti/knjižničarstva; podaci o zaposlenju; procjena kompetencija stečenih na studiju; alumni mreža; studentska praksa; članstvo i aktivnost u stručnim udruženjima. Upitnik je distribuiran alumni klubovima odnosno putem osobnih poznanstava bivših studenata. Rezultati. Rezultati istraživanja ukazuju da je ukupna procjena dobivenih kompetencija ispitanika na studijima informacijskih znanosti/knjižničarstva relativno niska. Pojedine stavke poput prakse ocijenjene su i negativno što ukazuje na nezadovoljstvo pojedinim aspektima studija. S druge strane motivi upisa studenata na studije informacijskih znanosti/knjižničarstva većinom su pozitivni u smislu da su uglavnom upisivali studij u području kojim se žele baviti. Također zadovoljstvo poslom je relativno visoko. Ograničenja. Rezultati istraživanja ukazuju na raskorak između ishoda učenja i kompetencija koje se očekuju da će ih studenti imati završetkom studija i percepcije studenata o razini dobivenih kompetencija. No istraživanjem nije obuhvaćen aspekt ispitanikovih očekivanja. Osim toga, provedeno istraživanje nije uzelo u obzir uspješnost studenata tijekom studija što može biti dodatni faktor u generiranju raskoraka. 
520 |a Goal. The goal of the research presented in this paper was to analyse to what degree the LIS programmes prepare students for the future work in libraries. Furthermore, to what degree do the LIS programmes ensure the necessary competences from the perspective of the LIS alumni. These are also the two research questions, and the main hypothesis examins whether the respondents perceive the acquired competencies as ad-equate for their everyday work. Methodology. The research was conducted by an online survey. The questionnaire was divided into several groups of questions: demographics, motivation for enrolment, perception of the acquired competences, alumni network, practical training, membership and activity in library associations. The questionnaire was distributed through the alumni network and personal contacts. Results. The research results show that the overall perception of the acquired competences through the Croatian LIS studies is relatively low. Some of the elements like practical training are marked negatively which indicates low satisfaction with certain aspects of the LIS programmes. On the other hand, the enrolment motivation is generally positively assessed, meaning that the respondents had enrolled into the programmes in the field they wanted to pursue jobs in the future. The job satisfaction is also assessed as relatively high. Limitations. The results show possible discrepancies between the expected learning outcomes and competences and the students’ perception of the acquired competences. It must be mentioned that the research questions did not include the respondents expectations aspect. Also, the students’ accomplishments during the studies had not been taken into account, and that could be one of the factors that generated the discrepancies. Originality. The research results point to potential problems in certain segments of the existing LIS programmes in Croatia, and they could help in elimination or dealing with these problems. 
653 0 |a Knjižničarstvo  |a Informacijske znanosti  |a Studenti  |a Kompetencije  |a Ishodi učenja  |a Tržište rada 
653 5 |a Hrvatska 
700 1 |a Badurina, Boris  |4 aut 
773 0 |t Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)  |x 1334-6938  |g 63 (2020), 1/2 ; str. 703-746  |w nsk.(HR-ZaNSK)000517295 
981 |b Be2021  |b B01/21 
998 |b dalo2103 
856 4 0 |u https://doi.org/10.30754/vbh.63.1-2.779 
856 4 0 |u http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/779  |y Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/252938  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr